Mystisk varelse hittad i Canada.

Tydligen började denna månad med mer mystik än vad man först skulle kunna tro. Första veckan i maj hittades en underlig varelse i byn Kitchenuhmaykoosib (försök säga det fem gånger snabbt!) i Canada. Den hade spolats upp på stranden och hittades av ingen mindre än den lokala hunden Sam.
Sam sägs kommentera sitt fynd med en rungande skällning…. 🙂 Hur man nu ska tolka det… Sam hade som tur var med sig två människor som tog några foton på den konstiga varelsen. De sprids nu på nätet för fulla muggar.

Ni kan själva skåda den underliga varelsen på bilderna under:

Den sägs vara cirka tre decimeter lång.
Vad det är för en varelse råder det delade meningar om. Vissa föreslår att det kanske är någon form av ny art. Kroppen liknar en utter men ansiktet är mer lik något slags galt-liknande djur med långa bet-aktiga tänder.
Andra säger att det är en chupacabra men jag vet inte…. Tycker inte den ser tillräckligt hotfull ut för det.
Andra jämför med det kända montaukmonstret. Tyvärr verkar det nu som om montaukmonstret var en bluff. En sak som tyvärr talar för att den nyupptäckta varelsen också är en bluff är att ingen vet var den finns just nu. Den har oförklarligt försvunnit.
Undrar om vi någonsin får veta eller om det hela förblir lika oförklarligt som varelsen i Panama eller den i Mexico.

Vad tror ni om detta mystiska väsen?

Vad är det för något?

30 svar

  1. ser ut som nån slag vessleliknande sak..typ mårdhund eller iller… fast väldigt mycket fulare. Det kan ju faktiskt vara nåt iller. Som föder ful. Om människor kan födas som efterblivna eller som elefantmannen tex, borde ju djur också kunna råka ut för det. Maybe someone had a really ugly baby?

    • Hej Joanna!
      Ja, du har rätt. Det känns ju inte helt omöjligt att det skulle vara något sånt… Irriterande att den försvann. Jag hade velat se nått DNA-test!

  2. Hm… Kroppmässigt ser den ut som en platypus, tycker jag, men ansiktet ser lite… rovdjursaktigt ut. Jag tror faktiskt att denna är fejk. Kanske någon ny art/missbildning/korsning, men inget mystiskt ;]

    • Hej Alice!
      Man undrar vad det är för slags korsning i såna fall? Den ser verkligen underlig ut.
      Platypus är så söta tycker jag! ^.^ Men jag vet inte om jag tycker denna liknar en… Den har ju ingen näbb.
      Ja, det är svårt att säga..

  3. Sist det var om ett ”uppspolat monster” på en strand så visade det sig vara en tvättbjörn. Möjligt att det här är nåt liknande djur också.
    Men det ser verkligen otäckt ut

  4. Snygg var den inte, och håller med föregående talare.

    • Hej Stina!
      Nej, undrar om den är söt som valp? Det är ju ofta så att djur är sötast som små men…. jag undrar om denna skulle kunna vara det ens då? 🙂

  5. Känns ju tyvärr så oseriöst när man inte vet vart den tog vägen sen.. men som vi alla vet så tror jag att det alltid finns en chans att den är riktig och att den är på något hemligt forskningsinstitut. 🙂 Eller så är det helt enkelt en konstig mutation av en utter. poor ugly baby! ^^
    Coolt inlägg ^^ Ska antaligen till Borgvattnets Prästgård och övernatta i sommar. längtar!

    • Hej Elin!
      Håller med. Tycker att det är störigt hur den har försvunnit.
      Åh, coolt att du ska till Borgvattnets prästgård! Nu blir jag riktigt avundsjuk! Kanske du kan packa ner mig i väskan? 😉
      Ska bli väldigt kul att höra om vad du upplever där sen.

      • heheh ja jag lämnar lite plats till dig i ytterfacket ;D Ja jag kommer blogga om det sen när det är, så du kommer inte missa det ^^

      • Hej igen Elin!
        låter bra! 🙂 jag får börja äta lite mindre portioner nu då så jag får plats i ytterfacket. 😉

  6. Hej igen 🙂

    Inte nåt jag hade valt bland alla olika husdjur som finns.
    Men det ser mer ut som någon form av mutant råtta, enligt mig. Vi säger att det är regeringens experiment!
    Läskig dock, jag hade nog inte släppt den ur mitt sikte om jag fann nåt sånt där coolt 😀
    Vad tror du själv då?

    • Hej Sebastian!
      Nja, man kanske skulle föredra något annat djur om man skulle få välja…. 🙂
      Regeringsexperiment låter både kusligt och läskigt… men vem vet.
      Har inte riktigt kommit fram till vad jag tror. Är öppen för att det är någon hittills okänd ras. Men hoppas på något mer sensationellt. 🙂 Som resultat av experiment som du skriver eller en alien eller så. ^^

  7. Haha, vilket sött djur! Eller inte söt på det sättet, men kan inte låta bli att tycka att pälsen ser gosig och mjuk ut. 🙂 Fast när allt kommer omkring vill jag nog inte gosa med den där! ^__^ Det ser ut som en riktigt obehaglig korsning av något slag. Fast vem vet, det kan ju mycket väl vara ett helt okänt mystiskt väsen! Det gäller att vara optimistisk! 😀

    Du har ett mail i tryggt förvar i din inkorg nu. 🙂 Skickade till den nya adressen så hoppas att du fått det. Jag vet inte om jag har berömt dig för det i brevet, men gör det i alla fall nu: Ditt forum ser jättefint ut! 😀 Kram ^__^

    • Hej Jessica!
      Ja, gosa med det djuret skulle jag nog inte våga… 😮 Känns som att den skulle kunna bita av en ett finger om man hade otur…
      Ja, det vore grymt coolt om det vore ett nytt okänt väsen. Hoppas det!
      Åh, tack för mailet! 🙂 Blev så glad när jag såg det i min inkorg! Ska mysa med det nu!
      Tack så mycket när det gäller forumet. 🙂 Kul att du gått med!
      Ha det super! KRAM! M.

  8. Säkert någon form av inavladt mårddjur 😦 Stackars!

  9. Kan det vara en form av ”Skvader”?

    • Hej Rune!
      Tja, det vore ju häftigt om det var det men jag tror inte det… Den har ju inte några hare eller tjäderdrag…
      Vore dock väldigt roligt om det skulle komma bevis för att Skvadrar faktiskt finns! 🙂

  10. Halloj hoppas allt är bra med dig och att ni har bättre försommarväder eller vad man nu ska kalla det än vi har här i skåne:(!! Fast idag är det rättså mysigt för det åskar och blixtrar för fullt och haglar dessutom:)! Vet inte vad du tycker men om man kollar på varelsens ”tassar” och kroppsform så påminner den lite om montaukmostret eller? Intressant om den verkligen är en verklig varelse som hittats men tråkigt om det nu är ännu en lurendrejare som varit i farten för att lura oss mystikjagare!!:/Eller vad tycker du:)! Kramar

    • Hej Lollo!
      Åh, åska och hagel! Låter dramatiskt och härligt! Det är såna dagar man ska krypa ihop i soffan med en riktigt mysig bok. 🙂
      Här har det varit väldigt varmt och skönt senaste tiden. Väldigt mysigt att kunna klä sig i sommarkläder. ^_^
      Vad det gäller varelsen så håller jag med att den liknar montaukmonstret en aning. Men den säger ju alla var en fejk nu så jag vet inte vad jag tror…
      Hoppas verkligen att denna är äkta i alla fall! Kram!

  11. Jag tror det är fake, hade det varit något äkta och intressant så hade nog media gjort något större av det. Eller så hade man fått se många olika bilder, i olika vinklar. Det här kan vara ett ihopplock av flera olika djur.
    Fast det är ju lite intressant att den hittats i just Kanada, där de haft extremt mycket UFO-observationer. Och nyligen öppnade de ju sitt arkiv för allmänheten…

    • Hej Eva!
      Jag vet inte om man kan gå efter vad tidningarna väljer att skriva om.
      Men det som gör mig lite skeptisk också är just det du säger, att det inte finns mer bilder. Och att ingen vet var den finns nu.
      Men du har rätt i att när man kopplar ihop det med alla deras ufo-rapporter så blir det väldigt spännande. Hoppas den är äkta och kanske av utomjordiskt ursprung…

  12. det kan ju vara en sorts missbildad fladdermus men det tror jag inte. Det kan vara en utomjording men jag vet inte.

  13. Riktig ful liten sak, hade jag funnit den hade jag nog blivit vettskrämd. Om den nu inte är fejk, vill säga.
    Men ganska spännande ändå, fast att den är så ful. Dens ögon är helt grå, kan den kanske vara blind eller något i den stilen? Och den liknar faktiskt denna hunden lite i ansiktet, eller vad tycker du?http://litotes.blogg.se/images/2008/sam_22001654.jpg

  14. Hej!Jo jag har sett det och det var en lo som ramlat ner och drunknat=(!!Jag tycket att det ska vara en ALIEN typ=)(jag tror det kan vara en annan nyhet med en lo?)

    • Hej Alwa!
      Hmm, det har jag inte hört om. Kanske har man lyckats förstå vad det var då?
      Du får gärna skicka en länk till artikeln om det om du kan återfinna den. 🙂

Kommentera

