Alexander den store och ufon?

Idag blir det ett ufo-relaterat inlägg. Bara så alla vet. ^_^
Upptäckte några intressanta historier för ett tag sedan som tyder på att Alexander den store kanske faktiskt stötte på ufon.

Alexander den store levde mellan 356 f.Kr. och 323 f. Kr och var kung av Makedonien. Han räknas som en person med ett enormt storhetsvansinne som ville invadera en massa länder för mer makt av historiens främsta fältherrar som under sin livstid bland annat erövrade Egypten och Persien.
Den första incidenten som låter en aning ufo-misstänkt skedde när Alexander var i färd med att invadera Indien. När han och hans armé skulle ta sig över floden Indus sägs det att det från himlen föll ner något som beskrivs som ”glänsande silversköldar” vilka skapade panik hos hästarna.
Låter inte denna beskrivning som moderna beskrivningar av ufon?
Vid ett senare tillfälle när Alexander skulle invadera staden Tyre uppenbarade sig åter något som liknade glänsande silversköldar. De sände ut en ljusstråle och förstörde en vägg. Det hjälpte Alexander och hans trupper att invadera staden. Man kan säga hjälp från ovan alltså…. Nej, vänta! Jag kan komma på något bättre…. Kanske borde uppfinna ett nytt ord och säga att Alexander under den där striden tycktes ha haft alien-vakt? 😀 Fattar ni? Istället för änglavakt så sa jag… okej, alla fattar och ingen skrattar. Suck. ;_;

Ovan kan ni se Alexander den store funderande över sina ufo-upplevelser. Förmodligen…

Jag tycker att dessa historier är väldigt intressanta eftersom de kan visa att ufo-fenomenet inte har skapats för att folk sett för mycket Hollywood filmer utan på grund av riktiga fenomen som förekommit långt tillbaka i historien.

Vad tror ni?

Berodde Alexander den stores upplevelser på ufon eller var det något annat?

Oh!
Har ett litet extratips till er som gillar spökhistorier!
Nu hålls det spökturer i Gamla stan i Stockholm. Då får man följa med en guide som berättar om olika spöklegender associerade med Gamla stan. Det verkar jättespännande och intressant och jag tänker absolut gå på någon av turerna. Förhoppningsvis kommer det ge en mysig spöklig känsla utan att skrämma vettet ur en totalt… ^.^
Men jag litar på dem som sätter upp den här spökrundan. På deras reklambild, som drog mina blickar till sig på en anslagstavla, finns en bild av en döskalle med vampyrtänder. Det blir inte mycket coolare än så, right? 😉
Döskalle + vampyrtänder = kuslig coolhet! Jag bara säger, det är grundläggande matte… Duh!

Mer info om spökturer hittas HÄR! 🙂

…något annat som också är väldigt coolt är de nya läsarhistorierna! Kika in HÄR och läs dem!

Ha det så bra allihop!

Kram M.

11 svar

  1. Vad roligt med guidade spökturer, blev lite sugen på att gå på en sådan, det är så spännande med sånt. Bra tips!

  2. Coolt 🙂 Jag tycker Alien-vakt är en bra ny ord!

  3. Nej du har rätt! det blir inte mycket mysigare än så! skulle lätt vilja gå på en sån i gamla stan. Synd att man inte bor lite närmare ^^ Det hålls spökturer på ängsöslott en gång om året på sensommaren också. Men det va på en torsdag förra året så jag kunde inte! van fan sätter upp en spöknattsandring på en torsdag?! haha… kanske vill dom inte ha dit folk ;D

    • Hej Elin!
      Ja, torsdag var ju en omotiverad dag. Det kanske är som du säger.
      De vill inte ha dit folk eftersom det verkligen är en riktig spöktur för riktiga spöken! Hu! 😮

  4. btw skulle bara kolla om du fått ett mail av mig? skickade det för ett tag sen och sidan sa nått om error efteråt så jag hopaps det kom fram iallafall! kram kram!

    • Hej Elin!
      Jo, jag har fått det. Har ett halvt svar på gång. Du får det nog i morgon nångång. 🙂
      Min mail har varit väldigt jobbig med errors på sistone. Men ditt fick jag i alla fall ordentligt.
      Tror faktiskt att jag ska börja med hotmail istället.
      Hörs!
      Stor kram! /M.

  5. ”Kanske borde uppfinna ett nytt ord och säga att Alexander under den där striden tycktes ha haft alien-vakt? Fattar ni? Istället för änglavakt så sa jag… okej, alla fattar och ingen skrattar. Suck. ;_;”

    haha bäst ju 😀
    Alexander kanske hade gjort upp en deal med aliens så de hjälpte honom i utbyte mot något? 😉

    • Hej Legenden!
      Tack! 😀 Roligt att höra att du gillar min konstiga humor… ^^
      Och tack så mycket för alla dina fina kommentarer, gör mig jätteglad att läsa! 🙂
      Ja, Alexander hade säkert någon hemlig uppgörelse med aliens inför det där. ^^

  6. Fick aldrig lära mig det i skolan :O

Kommentera

