Ufon, spöke, en tidsresenär och Dart Vader.

Jag vet vad ni tänker: Vad sjutton gör Dart Vader i överskriften? Ja, förklaring finns längre ner i detta inlägg. Först har jag tre andra övernaturliga nyheter att dela med er! 🙂

Först och främst så tänkte jag berätta att en amerikansk antropologiprofessor vid namn Philip Haseley nu förespråkar att studerande av ufon och andra oförklarliga fenomen borde vara ett legitimt universitetsämne. Han tycker att det är på tiden att detta ämne tas upp på ett seriöst sätt och undersöks. Philip är också chef för the Western New York Mutual UFO Network. En organisation som studerar ufofenomen på ett vetenskapligt sätt.
Jag tycker att det är ett bra förslag. Med tanke på de mängder av ufo-observationer som sker varje år så är det utan tvekan värt att tas på allvar.

Vad anser ni?

Hör studier av oförklarliga fenomen och ufostudier hemma på universitet?

…och på tal om oförklarliga fenomen, nyhet nummer två handlar om ett spöke! Jag måste säga en sak och det är att om jag var tvungen att bli hemsökt av ett spöke så skulle jag välja det här. Det tycks nämligen gilla att ge pengar till mekanikern som äger garaget spöket håller till i. Garaget i fråga var ursprungligen ett kapell och det tjänade som provisoriskt bårhus under andra världskriget. Så att det skulle vara hemsökt känns troligt. Vittnen har berättat om att de sett spöklika figurer i garaget i 1940-tals klänningar.
Mynt har oförklarligt dykt upp som daterats till 1936 och 1938. Ägaren till garaget säger att han först var negativ till spökberättelserna men att mynten fick honom att tänka om. Det finns ingen förklaring till hur de hamnat i garaget. Seriöst, det måste vara det mest perfekta spöke NÅGONSIN! Okej, det kanske inte har lämnat några enorma rikedomar i garaget men i alla fall lite grann. Och det kan ju bli mer i framtiden…

Vad tror ni om detta myntspridande spöke?

Och så till nyhet nummer tre: En mystisk man har upptäckts på ett foto och misstänks nu för att vara en tidsresenär. Bilden ovan är från nyöppnandet av South Forkbron 1940. Fotot finns med i en online-utställning (går att se på denna sida. Scrolla ner till mitten). Fotot har väckt uppmärksamhet på grund av den underligt modernt klädda mannen i solglasögon och t-shirt. Kan han vara ett bevis för att det faktiskt finns de som kan resa i tiden?
Låt oss tänka över det hela. I denna photoshopade tid är man ju alltid mer eller mindre misstänksam men när man tänker på att bilden är från ett museum är det svårt att tro att någon skulle haft möjlighet att fiffla med den.
Hmm, hur ska man då förklara den mystiska mannen?
Trots att hans kläder verkligen ser ut att vara underligt moderna kan man vid en noggrannare titt på fotot konstatera att allt han har på sig nog skulle gå att hitta 1940. Solglasögonen skulle gå att hitta då och även om det är svårt att avgöra hur kameran han håller i exakt ser ut så skulle det kunna vara en kodak folding pocket model som funnits tillgänglig sen början av 1900-talet. Hans t-shirt är lite mer problematisk dock. Men vissa säger att det inte behöver vara en t-shirt med tryck utan en vanlig tröja med ditsydd symbol.
Vet inte vad jag ska tro. Om det skulle vara en bluff trots allt varför använde de inte någon med så pass moderna kläder att det inte skulle gå att bortförklaras? Om det är ett äkta foto varför är denna man så totalt annorlunda klädd än alla runt om honom?

Vad tror ni?

Är det en tidsresande eller bara ett vanligt fashion disaster?

Ja, då ska vi avsluta detta inlägg lite lugnt och trevligt… alltså med den stora rymdskurken Darth Vader! Mwahahaha!
Bilden ovanför är från Washington National Cathedral där man kan se Darth Vader kika fram från det nordvästra tornet på katedralen. Han hamnade där som ett resultat av en rymdskepps krasch en tecknartävling där priset var att få sitt motiv utförd som skulptur på katedralen. Först när jag såg bilden trodde jag det var ett montage men ack så fel jag hade. Tycker det är rätt roligt att han finns där. 🙂

Tror ni att Darth Vader skulle uppskatta att han finns avbildad på en katedral? ^^

Darth Vader: ”Join the dark side of the cathedral!”

Ha det så bra allihop!

Kramar M.

28 svar

  1. ”HIHI” Skulle inte vara fel med ett sådant spöke som du säger, på långsikt. 😉

    WOW, känner igen den där bilden på tidsresenären, men aldrig tänkt på att någon har 70 – 80 tals kläder på sig.
    Det är bara för fräckt. 😎
    Mer fakta och mer analyser om den där bilden tack. <333 😀

    Strålande info Magic! ❤ "kram"

    • Hej Kenneth!
      Ha, ha eller hur? Får annonsera och fråga om det finns något myntspridande spöke som vill hälsa på mig… 😉
      Ja, visst är tidsresenär bilden cool! Är verkligen förundrad över den där bilden. Vill veta mer jag också.
      Får se om jag lyckas leta fram något mer. Hoppas det. 🙂
      … och tack så mycket! 🙂
      Kram! M.

      • http://forgetomori.com/2010/fortean/time-traveler-caught-in-museum-photo/

        vad jag upp fattar av texten så mot bevisar den att han inte har rest i tiden.(”Att han är mer mode inriktad, om vi ska tala nutida språk.”)

      • Hej Kenneth!
        Tack för länken! Bra artikel.
        Jag tror absolut att han är en äkta tidsresenär. 🙂

      • Hej igen Magic!
        Absolut utan tvekan. Varför skulle inte det vara möjligt?
        Enligt Einstein teori så är det inte omöjligt 😀

        Du hade en artikel om det där paret som kom till ett Hotell. (också om Time trevel)
        Det ska finnas ett remake klipp om det.
        försökte hitta det. :/

        M.M
        Skulle man verkligen hålla det hemligt?
        Menar Samhället idag är mer öppen och mottaglig.

      • Hej Kenneth!
        Ja, precis! Jag tror absolut att det är möjligt eller kommer vara i framtiden.
        Den där killen på fotot egentligen kanske är från ännu längre fram i tiden och inte riktigt hade gjort sin research när det gäller hur man klädde sig på 40-talet innan han åkte dit? ^_^
        Just det, den historien är intressant. Det är ju i mitt halka tillbak i tiden-inlägg: https://missmagicgirl.wordpress.com/2008/11/27/att-halka-tillbaka-i-tiden/
        Vore kul om du kunde hitta det där klippet om det. 🙂

  2. Hmm, tidsresenär? spännande… Dumma bortförklaringar, de som kom på de är riktiga glädjedödare..
    Om det nu skulle vara så att han kan resa i tiden så blir man lite sur över att han inte har sagt något, fast det är ganska lätt att förstå också, själv skulle jag vilja hålla det hemligt….

    M.M

    • Hej M.M!
      Ja, det känns mest som bortförklaringar det där. Hans kläder ser onekligen alldeles för moderna ut för att passa in.
      Du har rätt i det du säger. Om jag hade såna krafter så skulle jag nog också vara försiktig och hålla det hemligt.
      Kram M.

  3. coolt coolt coolt 😀

    Jag har från och med idag en ny hobby! kolla på gamla kort efter tids resenärer 😀

    men självklart ska man kunna studera det övernaturliga i skolor osv, trodde redan det fanns :S

  4. hej! du borde skriv ett långt inlägg om sumererna, jordens första folkras. har läst lite här o var att bibeln har tagit skrifter av sumererna och skrivit in deti bibeln, sumererna levde ju trots allt 6000 år f.kr. allt dom har skrivit ner har bibeln oxå, lite konstigt eller?

    skulle vara kul o, du skrapade ihop ett inlägg om dem, ytterst spännande =)

    kramisar / josse

  5. Darth Vader, i the national cathedral??? HAR aldrig sett DET, och jag har varit i den katedralen flera ggr 🙂
    Nu blir jag rikigt nyfiken. Ska kolla nästa ggn jag är där, ta reda på exakt var det finns etc.
    Cool tidsresebild, men du har rätt, i dessa photoshopsglansdagar kan man ju göra vad som helst med en bild. men om det är sant är det väldigt häftigt. Undrar vad de andra tyckte om freaken som såg så annorlunda ut, fniss…
    Hälsningar Annika i Washington.

    • Hej Annika!
      Ah, vad coolt att jag kunde göra dig uppmärksam på något helt nytt! 🙂
      Ja, du får kolla in Dart Vader och rapportera tillbaka till mig hur det gick. Fast jag tror att han kan vara lite svår att se.
      På sidan jag hittade bilden skrev de att man helst skulle ha med en kikare. Men det kanske var en överdrift? Ja, ja hoppas du lyckas se honom. 🙂
      Det är verkligen spännande med tidsresanden. Eftersom bilden är från ett museum så får man ju upp hoppet om att den ska vara äkta. Men man kan ju ändå aldrig vara helt säker…
      Ha det gott! Kram M.

  6. Darth Vader funkar ju jättebra som gargoyle, eller hur..? 😉

    Ha det!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gargoyle

  7. Hej, vill bara säga att jag absolut älskar dig blogg, är inne och läser varje dag och du kommer alltid med mer och mer intressanta inlägg. Min fråga är till dig är: Var hittar du alla intressanta saker du skriver om? Jag har provat att googlat, letat efter böckor om saker du skriver om men jag hittar ingenting :(. Förressten har du några bra böcker du kan rekommendera om spöken och massa annat oförklarligt? :).
    Ha det bra! Kram S.

    • Hej Sara!
      Tack så jättemycket! Blev SÅ glad när jag läste din kommentar! 😀
      Ja, du var jag hittar allt? jag googlar runt väldigt mycket och läser många böcker.
      Lite boktips jag kan ge dig är: Mysterier oförklarliga under och sällsamma händelser skriven av Herbert Genzmer och Ulrich Hellenbrand.
      Den är väldigt bra och innehåller grymt många olika saker och övernaturliga ämnen. Den kan jag rekommendera djupt.
      En annan bra bok är Gåtfulla platser i Sverige skriven av Linell Stig. Den är rolig eftersom man får ta del av Sveriges mysterier. 🙂
      Författaren Rosemary Ellen Guiley är också värd att kollas upp. Hon har skrivit mängder av fantastiska böcker.
      Sen om du är inne på ufon, konspirationer och sådant så rekommenderar jag Jim Marrs, Stanton T. Friedman och David Icke.
      Min favorit av ufo/konspirations böcker är Top secret/Majic av Stanton T. Friedman.
      Ja, det var lite tips i alla fall. 🙂
      Ha det magiskt!
      Kram M.

  8. darth vader rules! 😀

  9. vi har set många läskiga grejer både ute och inne vi vet inte vad som händer ?

  10. Håhåå :O En tidsresare x) Han får gärna hälsa på mig och berätta hur man gör 😉

    ”Join the dark side of the cathedral!”
    Haha bäst ju 😀

    • Hej Legenden!
      Ja, det vore något det. Om han hälsar på dig så be honom att ta en tur förbi mig också. 🙂
      ha, ha tack så mycket! Vore en intressant Star Wars twist….^^

  11. 99% av alla bloggar som jag har stött på är bara skit men den här är en av dem som inte är det, mycket intressanta artiklar. Fortsätt så. Mvh Jonel.

Kommentera

