Brev till aliens och falska ufon.

Känns som att det har varit lite knapert på alien- och ufo-fronten här på sistone. Men oroa er inte! Jag ska gottgöra er för det nu! Vem vill ha lite ufo-formade kakor? Va! Funkar inte det över nätet? Okej, vi gör så här i stället: här kommer två alien/ufo-relaterade nyheter!

Låt oss börja med det mest upprörande för att komma igång! Regeringen i Ulianovsk-regionen i Volgaområdet i Ryssland har godkänt ett projekt vars mål är att skapa ”flygande tefat”.
Fattar ni vad detta innebär! Om farkoster av den här typen börjar skapas av människor och blir vanliga här på jorden, hur ska vi då kunna skilja våra egna farkoster från utomjordingarnas? Det kommer verkligen försvåra saker och ting. Fast det kanske är det som är meningen? Att hjälpa utomjordiska farkoster att smälta in? OMG jag tror att jag är en konspiration på spåren….
Men jag måste erkänna att dessa ”flygande tefat” verkar bli ganska häftiga. Tefaten ska kunna bära 11.000 människor. De kommer sväva och utföra vertikala landningar. De kommer ha låg bränsleförbrukning i förhållande till vanliga flygplan och inte behöva speciella landningsplatser. De kommer vara till stor hjälp när det gäller att transportera stora laster till svårbelägna områden.

Bilden ovan visar en prototyp. Jo, det ser rätt mäktigt ut. Okej, väldigt mäktigt.

Vad anser ni om dessa människoskapade flygande tefat?

Hiss eller diss? 🙂

Nu till nästa nyhet. Ni vet hur det sänds ut meddelanden till eventuella utomjordingar hela tiden? För någon månad sedan utlystes en tävling för att fira 50 års-jubileet av The Search for Extra-Terrestrial Intelligence (SETI) programmet och publiceringen av boken ”The Eerie Silence: Are We Alone in the Universe?”. Tävlingen gick ut på att skriva det bästa brevet till utomjordingar. Priset var att få det utsänt i rymden från BT´s Goonhilly Earth Station i Cornwall. Önskar att jag fått reda på det i tid. Då hade jag skickat in ett bidrag. Fast jag hade nog ändå inte vunnit, för över tusen bidrag kom in. Låt oss nu titta på några av de saker folk tydligen vill säga till aliens:

“If you manage to work out how to travel to us, don’t bother, as we’ll probably probe you, try to blow you up or worse still, steal your technology and invade… Have a nice day.” Jag vill inte vara elak, men trots att denna person försöker vara artig hoppas jag att den inte vinner…

“Sorry to drop this on you, but we’ve kinda wrecked our planet. Any chance we could come live with you? We’ve got beer.” Alien: -Whatever, we got super hight tecnical bricks that tastes like DNA. Keep your beer. Losers.

“My purpose of contacting you is to seek your help in transferring the sum of five million United States dollars ($5,000,000) to a trusted bank on your planet.” Vänta! Jag tror att den här personen har e-mailat mig…

“There are billions of us, yet we feel utterly alone, We strive to find the meaning in our lonely lives, and maybe you can help us. Call soon.” Åh, detta kommer smälta varje utomjordings hjärta. Eller, vad det nu är för inre mekanism de har som håller dem vid liv och som smälter när de blir rörda…

“Kindly stop tagging our planet with cryptic crop designs. Interplanetary graffiti is not the best introduction, so please express yourself with a bit more decorum and less like a disgruntled teenager wielding a spray can.” Skrivet av en lärare?

Tja, de flesta verkar inte ha tagit utmaningen så allvarligt men de som anordnade tävlingen säger att de var chockade över att många avrådde aliens från att besöka oss. Jag undrar verkligen hur alla skulle reagera om aliens kom till jorden. (Nog för att jag tror att de redan finns här i hemlighet.) Skulle det gå som i District 9 eller? Jag vill gärna ha tro på mänskligheten men vissa saker får en att tvivla.

Vad tror ni?

Hur som helst så får denna tävling mig att börja fundera själv. Vad skulle jag vilja säga till en alien? Skulle en alien besöka min blogg ifall jag skickade adressen? Med tanke på alien som hittades i Mexico kanske man borde avråda dem från att besöka oss men samtidigt så känns det som en så trist sak att skriva. ”kul att våra planeter äntligen får kontakt. Men det får räcka med detta brev.” Det är ju bara fånigt. Dessutom så vill jag ju gärna träffa en alien. Kanske skulle jag helt enkelt ge dem min adress? Nä, egentligen hade jag velat skriva ett riktigt intelligent alienbrev här men… jag kommer inte på något. Jag är kall, vilse och ensam (och överdramatisk?) jag ger upp!

Vad skulle ni säga till en alien?

P.S Oh, nu kom jag på vad konspirationen bakom tefaten är! Det är så klart teknologin från Roswell och andra ufokrascher som äntligen används! Wow, jag är SÅ något på spåren! Snart kommer det säkert någon för att tysta ner mig… Hmm, konstigt. Det knackar på dörren… undrar vem? D.S.

22 svar

  1. De kanske målar alla våra tefat till rosa. På så sätt ser vi skillnad på våran och deras.

    Har du sett film/dokumentären the fourth kind? Om inte så borde du göra det. Skulle vilja veta vad du tycker och tror om bilderna och de inspelade banden. Tror du det är ett hollywood trick som med the blair witch projekt?

    • Hej Marica!
      Åh, rosa tefat! Det låter härligt! 🙂
      Nej jag har faktiskt inte sett den. Vilket är en skandal eftersom jag hört så mycket om den. Tyvärr är jag nog lite skeptisk.
      Det känns rätt mycket som ett filmtrick. Folk som har försökt göra research om händelserna i filmen i verkligheten har bara hittat några få hemsidor som verkar ganska fejkade. Men jag ska kolla in den! ^_^

  2. Håller du på att skriva en bok? ;O Berätta nu vad ska den handla om :DD *överdrivet nyfiken*

    • Hej IdaMaria!
      *Springer fram för att stilla din nyfikenhet* 🙂
      Ja, jag har hållit på med en bok i tre år nu. Fortfarande inte klar. V_V
      Det är en sorts blandningen mellan fantasy och verklighet och handlar om en alkemist.

  3. Intressant, som vanligt. Jag skulle nog skriva något i stil med ‘Vad kul att du läser mitt brev. Detta brev är skrivet av en såkallad ‘människa’, den dominerande arten på Jorden (Tellus). Jag vill inte skada er. Men det finns folk som vill. Så tag er i akt! Svara på detta brev och skicka det till…’
    *dramatisk musik*
    Ja. Något sånt. DUM DUM DI DUMM.

    • Hej Alice!
      Det var ett riktigt bra alien brev! Det är nog det bästa att skriva, genom ditt brev så förstår de att även om det finns människor som skulle skada dem
      så finns de också de som är snälla. Jag gillar den dramatiska musiken också! 🙂

  4. HAHAHAH! lätt roligaste kommentarerna EVAH!

    men jag hade nog också avrådit dom från att komma hit men att dom också secretly ska kontakta mig för att jag är coolast på jorden. 😀 (det borde locka dom om inget :P)

    • Hej Sebastian!
      Jo, folk hade faktiskt kommit på väldigt roliga alien-brev. 😀
      Ha, ha du borde ju ha varit med i tävlingen! Det gäller ju att visa alien att de finns sevärda saker här. 🙂
      Men om det gäller coola personer på jorden borde du nämna min adress också…. Jag bara säger… 😉

  5. Väldigt intressant ifall det tänker bygga så.
    Men snacka om de burda tringalen
    orkar inte rätta stavningen.
    Men du förstår nog vad ja menar.
    Skulle vara intressant vad du tycker om det, känner mycket igen av dig.
    Forsätt blogga 🙂

  6. att det finns en sanning bakom ufo rapporterna det vet jag av egen erfarenhet. och det är uppenbart att de varelser som ligger bakom dem planerar ett storslaget framträdande för världen snart.
    hur kan ni vara så säkra på att dom vill oss väl?
    kolla på filmen nedan.
    där presenteras en annan teori.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-1691006210339557136#

    • Hej Edvi!
      Tack för länken. Lustigt nog kände jag igen den där dokumentären. Såg den för något år sedan.
      Mycket intressanta tankar.
      Nej, jag är verkligen inte säker på att aliens vill oss väl. Men jag hoppas på det bästa! 🙂

  7. så om rymdbröderna imorgon landar på vita husets gräsmatta. och säger typ we come i peace.
    så köper du det?

    • Hej Edvi!
      Ja, vad skulle man ha för val? ^_^ Jag skulle väl hoppas på det bästa. Sen får väl tiden visa hur det egentligen ligger till.

  8. Vad jag skulle säga vet jag inte.. Men jag skulle försöka bli vän med den .:D

  9. Coolt. Om jag skulle skriva ett brev till en Alien skulle jag skriva något i stil med: ”Hej, Aliens! Jag hoppas att ni mår bra. Vill ni komma över på lite bullar och saft någon gång? Jag bor på den här adressen: (Skriver den inte ifall nån vill komma och ta mig 😮 ) Hejdå!” 🙂

  10. Förresten, kolla in denna bild…:-)

Kommentera

