Tävling!

Ja, då var det äntligen dags! Den första tävlingen här på bloggen! 🙂 *Jubel*
Jag har en liten hobby som nu tiden är inne för att avslöja. Det är att samla på mig örter med olika krafter och göra talismaner av. Och en av dessa tänkte jag nu lotta ut på bloggen! ^___^

På bilden ovan ser ni den. Flaskan är bara 3, 5 cm lång och innehåller renfana vilket ger god hälsa och långt liv och skyddar mot våld och oro. Flaskan innehåller också en miniskriftrulle med ord som skänker glädje, friskhet, kärlek och rikedom. Det följer också med en silverkedja så att vem som nu vinner den lätt kan bära den runt halsen.

Vill ni vara med och tävla om denna talisman? Då är det bara att köpa en lott för 500 kr och…. Nej, skojar bara. För att vara med och tävla ska ni lägga in en länk till min blogg i ett inlägg på er egen och sedan skriva en kommentar till detta inlägg och berätta att ni gjort det.
Jag kommer lotta fram en vinnare nästa torsdag och fram till dess går det bra att anmäla sig. 🙂

Lycka till allihop!

43 svar

  1. Jag har lagt in länk i min blogg 🙂 och jag skulle gärna vilja vara med!

  2. Oh well hallå, klart man vill vara med! Jag är verkligen i behov av en sån talisman…. I really need it. Allt går fel med mig.. allt. So I need protection 😀

  3. Jag har lagt in en länk till din blogg. Inte enbart för tävlingen, utan för att du har en intressant blogg med 🙂

    Du finner den här : http://justoneblackangel.blogg.se/2010/february/its-like-a-nightmare-but-you-dont-wake-up.html
    (Om du inte vill leta igenom hela bloggen efter den.. det får du gärna!:d)

    Kan du inte skriva lite mer om spöken? Är väldigt fascinerad och fundersam på om de finns eller ej.. 🙂

  4. Såklart vill jag vara med! (Jag skulle verkligen behöva en sådan talisman ;/) Här är mitt inlägg: http://cupidrimeswithstupid.blogg.se/2010/february/tavling.html

  5. Har länkat till dig på min blogg
    Måste bara säga att du har en himla intressant blogg och vill gärna tipsa mina vänner så de också får ta del av den 🙂
    När jag funderar över något speciellt så går jag oftast in här och anväder dig blogg som någon slags kunskaps källa till det okända. Ha,ha ! Du skriver väldigt bra och lättläst som tex om maya folket och deras kalender, Suveränt! Jag fick veta precis vad jag behövde och fort gick det! 🙂

    Utomgjordingar och Konspirations teorier får du gärna skriva mer om!!

    Kramkram hejs!

    • Hej Sara!
      Tack så jättemycket för ditt fina inlägg och snälla ord! Vad roligt att du tycker det! 🙂
      Vad kul att du gillade mayainlägget också. Det är faktiskt det inlägg jag själv är mest nöjd med av allt jag har skrivit. ^_^
      Utomjordingar och konspirationer är jag jätteintresserad av så det kommer det lugnt snart fler inlägg om. Samlar typ på böcker om det.:) Men det är ju så intressant.
      Kram!

  6. Åh va fint! =) haha jag satte luften i halsen när jag läste ”köpa en lott för 500 kr” ! du din 😉 Men gud va fin den är =) Jag har ingen aning om vad talismaner är för någonting… kanske nått jag ska börja göra också! synd att du inte bor här, då kunde vi ha häxkvällar.

    • Hej Elin!
      Ha, ha *ont skratt* jag lyckades skrämma någon i alla fall! 😀
      Hade ju varit en riktigt bra idé att betala för lotter men jag tvivlar på att någon velat vara med då… ^_^;
      Åh, häxkvällar låter jättemysigt! 🙂 Nu önskar jag att vi bodde närmare varandra. Då skulle vi kunna tillverka talismaner och göra försöka få kontakt med andevärlden och testa olika formler. Om du kommer till Stockholm någongång så får vi ses och ha det. 🙂

  7. Kommer inte in på blogg.se just nu, men jag ska fixa det såfort jag kan!

  8. Jag är absolut med 🙂
    Länkat & klart!
    http://natson.blogg.se/2010/february/magic.html

    • Hej Natson!
      Tack för ditt fina inlägg! Det är sådant som inspirerar mig att fortsätta blogga! 🙂
      Vilken söt liten elefant också! Hur visste du att det är mitt favoritdjur? 😉
      Vad det gäller läsarhistorier så tycker jag absolut att du ska maila och berätta om dina upplevelser! 🙂
      Ha det bra!

  9. vad gör man om man vill tävla och inte har en blogg!? 🙂

  10. Jag är med och tävlar! 🙂 Skulle behöva lite tur som är sjuk i tid och otid. Och kärlek och glädje är ju aldrig fel ;D

    Min länk;
    http://luggsliten.se/2010/february/jag-ar-med-och-tavlar.html

  11. Har lagt en länk till din blogg i inlägget 🙂

    M.M

  12. Nu har jag länkat! Det tar lite tid för det att komma fram bara =)
    Jaa gud va roligt! Vi får ta nån helg nångång! skulle va jättespännande.. =) Har alltid önskat mig sånna vänner som du =D

    • Hej Elin!
      Vad gullig du är! 🙂 Ja, du får säga till om du är i närheten! ^_^
      Vilket fint inlägg du skrivit! Spännande demonblid också! Vart kommer den ifrån? Det är roligt att du också känt dig dragen till det övernaturliga så länge. Det är verkligen fascinerande och när man väl har börjat läsa om det är det verkligen svårt att sluta. 🙂
      Kram M.

  13. Hej,

    Jag länkade till din blogg i min blogg. Omnämnde din blogg som en bra sida om bl a mytologi och andligt 🙂 Vill gärna vara med i utlottningen av talismanen 🙂

  14. Åh demonbilden finns på youtube, man skicka länken sen ^^ Vet inte om den är äkta, men den är mystisk =P Ja så länge jag kan minnas har jag blivit dragen till allt prat om ufon, sjöodjur, spöken å sånt. Kanske är meningen 😉
    Vill ha häxkvällar nu! men ska sova nu =) natti

    • Hej igen Elin!
      Ja, verkligen mystisk. Det är ju tyvärr inte alltid så lätt att veta om saker på youtube är äkta.
      Ja, häxkväll låter så grymt mysigt. 🙂 Förresten så är det fullmåne i natt! 🙂 Kram M.

  15. Känner nästan av det. Känner mig extra magisk då =)

  16. ”Snyft” jag har tyvärr ingen blogg själv men hoppas det kommer fler tävlingar istället hos dig framöver som jag kan vara med på:)!! Men det var en väldigt fin vinst iallafall och kommer att göra vinnaren glad!:) Kramar

    • Hej Lollo!
      Skulle kunna ta med dig i utlottningen ändå. Har redan gjort undantag för två personer utan blogg. 😉
      Men tack så mycket för att du tycker flaskan är fin. 🙂

  17. haha hittade länken till bilden på min sida:

    • Hej igen Elin!
      Kul att du hittade videon! Vad skum den var! Man undrar verkligen…. En sak som gör mig lite misstänksam mot den är dock att han som filmar inte reagerar så starkt. Jag skulle typ skrika huvudet av mig! 😮
      Vad det gäller kristallkulan så ställer jag alltid ut den i fullmåneljuset (när jag kommer ihåg det vill säga… ^_^;;) för att rena den och ladda den med kraft.
      Brukar sitta och stirra in i den men än så länge har jag inte lyckats spå något men det är väldigt rogivande och meditativt ändå. 🙂 Hoppas att jag får se något en dag dock… 🙂

  18. Nu har jag länkat din blogg på min blogg! Det här ska bli spännande8D

  19. Hoho, får man rösta på vem som ska vinna för i sådana fall vill jag tipsa om Camilia, croe.blogg.se, där ovan som iaf fick hit mig ^^ Så hennes reklamlänkning funkade ^_^ Och hon skulle nog bli riktigt glad om hon vann x]

  20. Hej Magic!
    Jo jag undrar bara vart sjutton du fått tag på den där lilla flaskan! Jag har letat som en galning men har fortfarande inte hittat någon som är mindre än 5 cm :C

    • Hej IdaMaria!
      Ja, det är ren tur. Jag lyckades hitta 100 sånndär små flaskor på ebay för 99 kr.
      Det var nog mitt bästa ebay-fynd tror jag. Men jag rekommenderar att du söker på ”vial” där. Det var så jag hittade mina. 🙂
      Lycka till!

Kommentera

