Spöke på postkontor? (Plus tips och istappar!)

Idag tar vi en titt på ett foto som ska visa ett kvinnligt spöke i ett fönster.
Bilderna under är tagen av Andrew Watters som åkte till St Bathans i New Zealand med sin partner Kim Ward på en fotorunda de hoppades skulle leda till spökfoton. Vilket det också gjorde! På ett foto från ett postkontor kan man tydligt se en suddig figur som liknar en kvinna i ett fönster. Postkontoret har varit obemannat i ungefär ett år. (Fast det gäller tydligen inte spöken?) 😉

Vad tror ni om detta foto? Det är ju fantastiskt tydligt jämfört med andra foton av spöken. Vilket på en gång får en att tänka ”detta måste vara en bluff” vilket egentligen är väldigt synd. För om detta är ett äkta foto så är det ju helt otroligt. Då är det ju dåligt att man börjat tveka eftersom bilden på sätt och vis känns för bra. Men eftersom min mamma också har fotat ett spöke så där tydligt så lutar jag ändå mot att tro på detta foto.

Vad tror ni?

Vill även tipsa er om en workshop som verkar intressant. Det kommer handla om medial utveckling och olika typer av medialitet. Kommer äga rum på Vattumannen på Drottninggatan de 23:e februari. Tycker själv det verkar jätteintressant. Om ni blev sugna på att gå nu så finns mer information här: http://www.vattumannen.se/Event.aspx?Event=100

Men… vad är nu detta? Jo, bonusbilder! Yay! Det är foton jag tagit från mitt fönster av våra fantastiska istappar. Visst är de helt fantastiska?! Känns väldigt mysigt också att se ut på världen genom en ridå av is. Jag kommer sakna dem när de faller av. Vilket hände nyss med en. Det blev värsta kraschen. Hoppade flera meter i chock. Ha, ha 🙂 Nej, förresten. Det är inget att skratta åt! Har inte hämtat mig ännu…

Har nu också en ny historia publicerad bland läsarnas upplevelser. Så… spring in där och läs! 🙂 Den nyaste är längst ner som vanligt.

Ha det så bra allihopa! Se upp för spöken på postkontor! Och fallande istappar….

Kram Magic.

18 svar

  1. Hej Magic! 😀 Din blogg är fortfarande bäst and I love it. Satt nyss och läste läsarnas berättelser, har inte sett att du hade sånt tidigare. Men nu blir jag jäkligt nyfiken på det där som den där Anna skrev om. Som hände i Larsmo, Finland. Att en familj försvann spårlöst och att allt var kvar i hemmet. Hon skrev att det hände på 1990-talet och att det stod mycket om det i tidningarna. Jag har googlat alla möjliga saker men får inte fram något. Kan inte du hjälpa mig? =) Och se om du hittar någon artikel, skulle vara kul om du skrev ut det här bland kommentarerna.

    Tack för en superbra blogg. PoK

    • Hej PoK!
      Tack så jättemycket för dina fina ord! Blev SÅ GLAD när jag läste din kommentar! 😀
      Jag har också googlat och försökt hitta fakta om den där familjen men har inte hittat något. I fail! 😮
      Det är väldigt skumt egentligen för det känns ju verkligen som något det borde ha skrivits om…. Om jag hittar något säger jag till på bloggen hur som helst.
      Ha det så bra och tack igen! 😦

      • tjena Magic! jag måste säga att du är bäst! älskar spökhistorier 😛 har varit med en massa oxå. men jag har en fråga 🙂 i dag så såg jag något konstigt .. det verkade vara nån slags grönt ljus om blixstade till när jag såg ut från fönstret idag som nån slags kamera ljus …hmmmmmm.. (finns det en grönljus till kamera) XD och flickvännen såg också ut från fönstret men hon såg inget … (weird) kollade in det på internet men inget kom fram … har du nån anning vad det kan vara?

      • Hej Antonio!
        Tack! Vad snäll du är! 🙂
        Hmm, jag har ingen aning men det låter mystiskt. Låter inte som något särskilt fenomen utan skulle kunna ha flera olika förklaringar.
        Undrar verkligen vad du såg.

  2. Jag tycker det ser lite för bra ut.. men ja, jag vet inte.
    Det ser lite ut som nån har satt dit en bild på fönstret… Men som du sa, om den är äkta vore det ju jättecoolt!

    Det är spännande när du skriver om spöken! Även om sjöodjuren är roligt att läsa, speciellt när det finns bilder med, det får en att fundera!

    Finns det inte en sida om just spökfoton och sån?
    Eller jag kanske blandar ihop det med nåt annat

    • Hej Boris!
      Ja, det är synd med alla bluffar som görs. De förstör ju om det kommer något äkta.
      Sjöodjur är verkligen intressant. Kommer lugnt skriva om fler i framtiden. 🙂
      vad det gäller sidor om spökfoton så finns det massor. Spökwebben har en sida för spökbilder bland annat och så finns ju spökbilder.ifokus.
      Nu var det kanske inte just någon av dem som du tänke på dock. ^_^;

  3. Det kanske är något moln som speglar sig i fönstret, fast det ser ju ut som ett spöke. Det är så häftigt med det där onaturliga, jag vet aldrig vad jag ska tro 😉

    Häftiga istappar!

    • Hej Annie!
      Jo, precis det är verkligen svårt att avgöra. Formen ser ju utan tvekan mänsklig ut men det kan ju vara en synvilla också….
      Mmm, med det övernaturliga vet man aldrig! 😉
      Tack så mycket! Jag är typ helt fascinerad av våra istappar. Ha, ha 😀

  4. Hm, det ser faktiskt lite ut som en bluff, men det kanske är det de vill att vi ska tro…? Nä, haha, jag bara skoja.
    Vilka fina bilder på istapparna som du la upp! Ååh, jag skulle vilja ha det så också! Du vet, såna istappar.

    M.M

    • Hej M.M!
      Ha, ha jag gillar ditt konspiratoriska tankesätt! 😀 Detta är deras sätt att få oss att inte tro på spöken. 😛
      Tack förresten! Ja, det ser så coola ut istapparna. Jag önskar att de ska sitta kvar riktigt länge!

      • Japp, haha, genom att visa sig så mkt som möjligt, haha

      • Hej igen M.M!
        Jo, men om de visar sig ofta riktigt tydligt så tror alla att det bara är bluff. Det är ju egentligen helt ologiskt. Det måste vara en stor konspiration bakom. 😉

  5. Hejsan.

    Kul att alla ser det som en kvinna, ja ser en präst liknanade figur med glasögon :O

    men coola istappar, akta så ingen får dom i huvudet bara, då kanske de börjar spöka hos dig ^_^

    • Hej Sebastian!
      Vad intressant. Nu när du har sagt det så kan jag också se det!
      Jag tackar å istapparnas vägnar. 🙂 Jo, du har rätt i att det nog skulle kunna leda till spökerier. Men eftersom vi har vår balkong under så är det nog lugnt.
      Om inte någon lägger sig direkt under dem på balkong golvet i alla fall… 😛

  6. Hej hoppas allt är bra med dig!:) Altså är den bilden ett riktigt foto så är det helt fantastiskt tycker jag men sen finns det ju så många som mixtrar o fejkar bilder för att lura andra så man vet ju aldrig:(. Å gud vilka vackra istappar du har utanför fönstret!! Vi har åxå kallt här nere i skåne men jag har inte sett så stora tappar här, har bara sett nån liten (men även dom är vackra):). Kom till att tänka på något annat som åxå är jättehäftigt imed tapparna, och det är när blixten slagit ner i sand så det bildas en ”fulgurit” av sanden. Vet inte om du hört om det annars får du gå in och googla lite om det :P!! Ha de bra kramar!

    • Hej Lollo!
      Jodå, med mig är det bra! 🙂 Hur är det själv? Spökbilden är verkligen cool. Det är nog en av de bästa jag sett. (Vilket säger en hel del…) 😉 Men man har ju tyvärr alltid den där jobbiga misstanken att det kan vara en bluff. Irriterande.
      Tack! Jag älskar verkligen istapparna och stirrar på dem med jämna mellanrum he, he °_°<—jag.
      Jo, fulgurit vet jag vad det är. Det ser så häftigt ut. Tänk att det kan bli så.
      Ha det bra du med!

  7. Jag har också fotat ett spöke själv vid bohus fästning, märklig historia där också..

Kommentera

