Sju knep för att bli rik på magisk väg.

Lovande överskrift, eller hur?
I dag tittar vi på olika förtrollningar och magiska knep som, enligt gammal folktro, kan ge dig / öka din förmögenhet.

1. Skapa en egen pengamagnet!
Detta gör du genom att inskaffa en lodestone och magnetisk sand. (Magnetisk sand är egentligen finmalet järn som ser ut precis som sand) Lägg två sedlar sida vid sida i en låda med en lodestone mellan sig. Pudra den magnetiska sanden över dem. Säg åt pengarna att reprodoceras och lägg lådan under din säng. Detta kommer få dina rikedomar att växa! Glöm bara inte att ge lodestonen mer magnetisk sand med jämna mellanrum.
HÄR finns både loadstone och magnetisk sand. Trevlig webbbutik över huvud taget b.t.w.

2. Låt ormbunksblad hjälpa dig att upprätthålla din goda ekonomi!
Lägg ormbunksblad i din plånbok för att den ska förbli full! Det har jag själv!

3. Låt en avocado bringa dig rikedom!
Verkligen? En sån där mörkgrön klämvänlig frukt? Just precis! Plantera om ett avocadoträd (Då gör du den till ditt) och ät den första frukten den får. Spara kärnan och tvätta den och bär den som en amulett. Detta enkla knep kommer göra att du drar till dig pengar!

4. Låt månen hjälpa dig!
När det är tilltagande- eller fullmåne är det bra tid för pengaförtrollningar. Skaka dina fickor och ta fram dina pengar och låt dem träffas av månljuset. Eller räkna dina pengar vid denna tid. Det kommer få dem att bli fler! Ett annat alternativ är att fylla din kittel (för du har väl en sån? Annars går det bra med en skål) till hälften med vatten. Lägg ett silvermynt i vattnet. Ställ kitteln så vattnet träffas av månljuset. Sen sveper du dina händer över kitteln och ser framför dig hur du samlar upp ”månens silver”. Samtidigt säger du denna formel: ”Lovely Lady of the Moon, bring to me your wealth right soon. Fill my hands with silver and gold. All you give, my purse can hold.” Har bara denna formel på engelska men det är så klart okej att översätta den om man vill.

4. Bli rik på ingefära!
Nej, inte genom att odla och sälja! Det du ska göra är att torka ingefära och pulverisera den och strö pulvret i din plånbok. Detta kommer dra åt sig rikedom!

5. Utnyttja Bockhornsklöverns frön!
Det finns två tekniker för att skaffa sig rikedom med hjälp av Bockhornsklöver. Det ena är att placera ut dess frön på olika ställen runt ditt hem eller egendom. Det andra är att lägga några bockhornsfrön i en burk varje dag och när burken är full gräva ned den i jorden. För att sedan upprepa processen till man känner att det gör verkan! Bockhornsklöver är känd för att bringa rikedom och skydda mot fattigdom.

6. Försäkra dig mot fattigdom!
Om du vill vara säker på att pengarna inte glider iväg från dig vad är då bättre att använda än en säkerhetsnål? Blanda vitt ris med salt och socker i en skål och stick ner en öppnad säkerhetsnål i den. Ställ sedan skålen på öppen plats och den kommer skydda dig från fattigdom!

7. Odla dig rikare!
Det finns en del örter som associeras just med välstånd och pengar. (Då menar jag att de attraherar pengar. Inte att de är ovanligt dyra…) Några av dessa örter är: basilika, koriander, kamomill, persilja, blålusern, dansk körvel, sallat och koriander. Om du odlar dessa i din trädgård så kommer du snart ha råd med en ännu större trädgård!

Ja, det var sju magiska knep för extra pengar. Självklart så kan jag inte garantera att dessas knep kommer göra dig snuskigt rik men de kan i alla fall bringa dig lite extrapengar. Vilket ju inte är att förakta! Men beställ inte en ny bil innan du faktiskt har märkt att dessa knep funkar för dig!

Vad tycker ni om den här sortens pengaförtrollningar?

Vad skulle ni göra om ni oväntat fick en miljon? 🙂

45 svar

  1. Helt klart skulle jag sparat dom^^

    vill resa en massa och se till att man har en säker framtid 😀

    • Hej Sebastian!
      Ja, det är klart man skulle.
      Det vore så underbart att få en miljon så man kunde uppfylla sina drömmar. För mig skulle det lugnt bli en resa till Sfinxen bland annat. 😉

  2. Tack för en suveränt bra site!! Det är en fröjd att läsa dina texter!

    Om jag oväntat fick en miljon? Jo, jag är så tråkig att jag utan tvekan skulle betala av huslånet! Istället skulle man ju få så mycket pengar kvar av lönen varje månad….

    • Hej Annika!
      Tack så mycket! Vad glad jag blir att höra att du tycker det! 😀
      Jag tycker inte det är en tråkig sak att göra om du oväntat fick en miljon. Det är ju det smartaste. Sen skulle du ju, precis som du säger, ha mer lön att roa dig för. 🙂

  3. EN miljon bara 😉 En miljon….ja…jag skulle nog fixa med huset. Där finns det alltid luckor att fylla…men en resa eller två blev det nog också.

  4. ÅÅÅ detta var ju kanon, för bara för några dagar så planterade vi frön till basilika , oregano ,persilja o koriander i krukor i vårt kök, o det var innan jag läst ditt inlägg:)!! Så då är det bara att vänta på rikedom nu då hihi!!:) kramar

    • Hej Lollo!
      Vilket fantastiskt sammanträffande! Du kanske förutsåg detta inlägg på ett undermedvetet plan? 😉
      Du får rapportera till mig hur lång tid det tar innan du har dragit till dig de stora rikedomarna! 🙂

  5. Det finns ju en besvärjelse som en del kör med:
    ”Kom pengar kom klöver
    ge mig summan jag behöver
    utan någons tår på kind
    mina pengar skramlar in!”

    Jag var ganska inne på besvärjelser ett tag och den här kommer jag ihåg. Kommer dock inte ihåg om den fungerade ^^

    • Hej Natson!
      Tack så mycket för formeln!
      Jag ska testa den då. 🙂 Kul att du gillar besvärjelser. Har du erfarenhet av någon som verkligen funkar?

  6. Hmm, en miljon. Det är mycket man kan göra med det! Jag skulle nog rest till USA eller Storbritannien eller något annat spännande land.

    M.M

    • Hej M.M!
      Jo, resor känns som det jag också skulle göra om jag fick en oväntad miljon. Eller om jag skapade en på magisk väg… 🙂

  7. Om jag fick en miljon oväntat… hmmm…. gud va svårt?!
    Man får ju inte så mycket för en miljon nuförtiden.
    eller asså du fattar ^^
    Ett hus med kakelugn, stora fönster och marmorgolv =) *haha* ^^;;; Jag kan nog bättre men är för trött.
    du då?? *nyfiken*

    • Hej Elin!
      Åh drömhuset du skulle köpa låter jättefint!
      Hmmm, vad jag skulle göra? Förmodligen skulle mycket gå åt till böcker och kläder.
      Men jag skulle också vilja använda lite till att resa till intressanta ställen som Påskön, Stonehenge, Egypten, Toky, New York…. ( månen? )
      Så det är mitt svar. 🙂

  8. I got the real stuff

  9. Diggar din blogg 🙂
    Står mycket intressanta saker i den. Den bekräftar även att jag inte är en tokstolle som tror på magi och övernaturliga saker 😉

    • Hej Jonna!
      Tack så mycket! Det gör mig glad att höra! 🙂
      Precis! Om man inte ska betrakta det som att vi båda två är tokstollar… Eh, fast så ska man såklart inte se det! 😛
      Jag tror verkligen att de finns mycket vi inte vet om världen. Alla övernaturliga fenomen bekräftar det. Och jag tror att det finns otrolig visdom i gamla magiska traditioner o.s.v…
      Och det är en så spännande värld att upptäcka! 🙂

  10. Jag skulle inte känna mig rik om jag fick en miljon kronor oväntat. Känner inte att pengar är rikedom. Rikedom för mig är en stor samlad summa av något man kan ta med sig efter man dör 🙂
    Däremot behöver jag ett nytt köksbord, sen är det bra!

  11. hej! intressant.. 😀

    kan du skriva om sjöjungfrus nån gång? har fastnat i det gamla programmet H2O – just add water. och jag undrar om det finns nåt sånt på riktigt, skulle vara riktigt intressant 🙂
    ha det bra!

    • Hej Diana!
      Ja, det kan jag absolut skriva om. Det har ju gått rykten om att man har hittat sjöjungfrur då och då. Vet inte hur trovärdiga dessa upptäckter varit dock.
      Men jag ska absolut skriva åtminstone om sjöjungfrur inom folktro. 🙂
      Ha det bra du med!

  12. Hej! Jag totalt diggar din blogg, i början trodde jag nästan att jag ba var allmänt galen för att jag tror på häxor, magi och sånt. Ärligt talat så funderar jag på att gå i en sådan här häxkurs eller liknande. Jag undrar om det där med månskenet verkligen funkar eller om man måste vara en duktig magiker/häxa för att det ska funka?

    //många kramar Yra

    • Hej Yra!
      Tack så mycket! Vad roligt att du också tror på magi. Tycker att det är så härligt att så många ändå gör det. 🙂
      Jo, månskensmagin funkar för alla. Bara man tror på det medan man gör det. ^_^
      Ha det så bra!
      Kram! M.

  13. En fråga bara 😮 om man nu tror på magi och sånt, räknas inte det där som svart magi med tanke på att pengar = girighet och girighet är en av de sju dödsynderna?

    bara en liten fundering som kom upp i huvudet 🙂
    en riktigt bra blogg förresten

    • Hej Yohanna!
      Intressant fundering. På sätt och vis har du ju rätt eftersom det är en dödsynd.
      Men det är om andra sidan inom den Kristna tron bara och där räknas nästan all sorts magi som ”svart”.
      Annars så definieras svart magi mer med att skada andra. (vilket ju att du drar till dig pengar inte gör. Om du inte drar till dig en speciell persons pengar såklart 😉 )
      Svart magi räknas också som magi man får fram med hjälp av att tillkalla onda makter som demoner eller djävulen själv.
      Så därför skulle jag ändå inte kalla denna sorts pengatilldragande magi som svart. 🙂

      Men intressant fråga. Fick mig att fundera lite. ^_^

      Tack för att du tycker att min blogg är bra förresten! Det värmer att höra! 🙂

  14. jag behöver en riktig magi bok på grund av att jag har magiska krafter mejla mej om du hittar en på jobbdera@hotmail.com

    • Hej Daniel!
      Det är ju ofta ganska svårt att få tag på äkta gamla magiböcker.
      Däremot kan man ju hitta moderna böcker som beskriver kunskap från äldre böcker.
      Men, ja jag mailar nog tips! ^_^

  15. Hej , jag har 2 frågor till dig.

    1. Måste man ha en trollstav för att använda magi kan man inte trolla med händerna?.

    2. Kan man drömma om andar?

    Och jag undrade en sak. Vilken väg är magisk höger eller vänster?

    • Hej Zara!
      1. Nej, man behöver ingen trollstav för att kunna använda magi. Det är bara ett hjälpredskap som vissa känner sig säkrare om de har.
      Men man kan lika gärna använda magi bara genom att känna att man gör det och genom sina tankar. Eller genom olika sorters ritualer. Ingen av pengaformlerna i inlägget behöver man en trollstav till. ^_^
      2. Absolut. Sen om man tror att det är verkliga andar som besöker en genom drömmen eller om de bara tillhör ens egen fantasi är ju upp till ens egen tolkning. Men jag tror absolut att andar till ens förfäder och sånna man känt kan besöka en och ge en budskap genom drömmar om de vill.
      Vad det gäller vad som är magiskt av höger och vänster så kan det variera inom olika traditioner men i allmänhet skulle jag säga vänster. Vänster sida är vår intuitiva sida. Om man ska spå med tarotkort och dra ett kort så ska man göra det med vänster hand tillexempel. ^_^

  16. Tack för svaret! 😀
    Jag har alltid vetat att vänster är bäst 😉 🙂 🙂 🙂 🙂

    Kan du några bra trollformler ?

    te.x:
    Hur man ändrar tid botar sjukdomar ?
    Skulle vara tacksam om du visste! 🙂

    Ha en härlig dag!
    Zara

    • Hej Zara!
      Ingen orsak. 🙂 Ja, vänster är ju den kvinnliga sidan också så det är klart att vänster är bäst. 😉
      Vad det gäller trollformler för att ändra tid vet jag ingen sådär på rak arm. Låter som det skulle innebära ganska komplicerad magi…
      Men vad det gäller att bota sjukdomar kan jag en hel del. 🙂
      Först och främst en lång formel. Har den bara på engelska men man kan antingen översätta den eller säga den på engelska helt enkelt.
      Spelar ingen roll vilket språk man använder bara orden har rätt betydelse och kraft.
      Innan man säger formeln placerar man sin tumme, långfinger och ringfinger på den kroppsdel som ska helas. Sedan säger man:
      ”Go away!
      It doesn´t not matter wheather youoriginated today or earlier or anytime
      This illness, this pain, this swelling, this tumor, this rash (fyll i vad det är för åkomma här)
      I call it out, I lead it out, I speak it out,
      I call it gone, I lead it gone, I speak it gone,
      I call it vanished; I lead it vanished, I speak it vanished
      Through this spell, from my limbs and bones, my flesh and blood
      Vanish pain, vanich illness, vanish suffering”
      Den formeln tycker jag själv är väldigt bra.

      Ha en härlig kväll du med!

      • Kan du översätta fomeln åt mig?
        Den där som botar sjukdommar.
        ( kommentaren över )
        Är inte så bra å engelska…

  17. Hej igen Zara!
    Okej, jag ska inte säga att jag är den bästa översättaren men jag skulle översätta den såhär:
    ”Gå din väg!
    Det spelar ingen ingen roll om du kom idag eller tidigare eller när som helst
    Denna sjukdom, denna smärta, denna svullnad, denna tumör, detta utslag (fyll i vad det är för åkomma här)
    Jag kallar ut den, jag leder ut den, jag talar ut den,
    Jag förklarar den borta, jag leder den bort, jag talar den bort,
    Jag förklarar den försvunnen, jag leder bort den, jag talar bort den
    Genom denna formel, från mina lemmar och ben, mitt kött och blod
    Försvinner smärta, försvinner sjukdom, försvinner lidande”

  18. Jag vill inte på något sätt såra dig, men jag hade inte översatt den riktigt så, den förlorar lite av sin innebörd, tycker jag det känns som.
    ”Gå din väg
    Det spelar ingen roll om du kom idag eller tidigare eller när som helst
    Denna sjukdom,denna smärta,denna svullnad(osv, fyll i…)
    Jag kallar den ut, jag leder den ut,jag talar den ut
    Jag kallar den borta, jag leder den bort, jag talar den bort
    Jag kallar den försvunnen, jag leder den försvinnande, jag talar den försvunnen
    Genom denna formel, från mina lemmar och ben, mitt kött och blod
    Försvinn smärta, försvinn sjukdom,försvinn lidande”. Den översättningen ”känns” bättre. Så jag tror den fungerar snabbare…. Hoppas jag inte sårat någons känslor….
    MVH wadyr

  19. Hihi va kul för mig då som planterade ett avokadoträd för över ett halvår sedan. ^^ Bara o vänta! 😀

  20. Då skulle jag får mer Balans på många områden i mitt liv, trygghet, sen kunna resa till Italien ,sen upp till Norrland där släkten bor, sen skaffa hus till mig och ungdomar och våra djur, sen gå och fixa tänder o köpa in kläder och skor åt mig och ungdomar och barnbarn ,känna mer frihet…sen hjälpa min mor ,hjälpa oss alla ,Tack för det goda flödet ❤ ❤

  21. Hej !! Tycker väldigt mycket om din blogg. Jag fyller 13 år och det här låter konstigt men det känns som om jag har något speciellt i mig som jag inte kan sätta fingrarna på. T.e.x om jag tänker på varför ringer inte min kusin så ringer hon kanske om en Timme. Eller en gång när jag tänkte varför kommer inte brevbäraren då kom han exakt efter jag tänkte på det. Och det är inte bara det det känns som om jag har väldigt bra kontak med elementet jord. Skulle vara jätte roligt om du kunde hjälpa mig. Elena

    • Hej Elena!
      Åh, vad kul att du gillar min blogg! Din kommentar gjorde mig glad att läsa.
      Intressant att höra om dina erfarenheter också. Häftigt att du haft rätt om saker som ska hända så många gånger. 🙂
      Det är verkligen en cool förmåga. 🙂 Och häftigt att du känner en koppling till jord som element. 🙂
      Det betyder att du är en klok person som har fötterna på jorden och är trygg i dig själv.

  22. Hej har en fråga hur kan man få reda på om man är en gråängel?

    • Hej Victor!
      Sorry men jag vet inte vad en gråängel är…

      • Varken svart ängel eller vit mittemellan

      • Okej, ja, det är inget jag har koll på men vissa tror ju att alla blir änglar när man dör. Så en dag är vi kanske alla änglar som kan skydda våra nära o kära som är kvar på jorden 🙂 Det är en mysig teori i alla fall 🙂

Kommentera

