Konferens om utomjordingar i London.

Idag blir det bara ett kort inlägg. För att jag är seg och hinner inte skriva något mer storartat. Egentligen skulle ett fantastiskt inlägg om den egyptiska sfinxen ha kommit idag men sedan upptäckte jag att min japanska-kurs satte igång igen idag. °_° Oväntad japanska = tillfälle att ”skriva fabulöst inlägg hela eftermiddagen” är förstörd. I FAIL! Men, men… Jag har ändå en del spännande att bjuda på idag. 🙂 So don´t worry!

Vad sägs om att aliens äntligen börjar få den respekt de så väl förtjänar?

Forskare och astronomer varnar för att kontakt med utomjordingar inte är något att leka med. Astronomen vid Royal observatory i Greenwich Marek Kukula säger att det ju inte är säkert att utomjordiskt liv är vänligt inställda och att man därför måste engagera FN och regeringen i dessa frågor. Marek säger ” Vi vill gärna tro att om det finns intelligent liv där ute så är det klokt och välvilligt inställt – men naturligtvis har vi inget bevis för det”. Denna vecka kommer det hållas en konferens i London som kommer heta: ”Att upptäcka utomjordiskt liv och konsekvenserna av det för vetenskapen och samhället”. ÅH! Jag viiiiillllll diiiit!!!!! Ta mig till London!!!! (Ehum, ursäkta mitt utflippande men att vara med vore så coolt.) Bland annat så kommer professor Simon Conway Morris som är evolutionsbiolog vid Cambridge University att hålla ett föredrag kallat: Att förutse hur utomjordiskt liv kan se ut – och att förbereda sig på det värsta. Han tror att det är oundvikligt att intelligent liv har utvecklats på andra planeter där det också finns förutsättningar för liv.

Såsom ovan kanske en motsvarande konferens för aliens kan tänkas se ut. *host* inte *host*. Är det fler än jag som är en aning skrämd av den där aliens smak i kläder? OMG fashion disaster!

Hur tror ni världen skulle påverkas om vi fick kontakt med utomjordingar?

Personligen så tror jag att det skulle kunna bli jobbigt för vissa religioner eftersom det skulle visa att jorden inte är universums centrum och de skulle bli tvungna att börja tänka att Gud tydligen skapade liv på ett flertal planeter i stället. För att få denna nya kunskap att gå ihop med sin tro. Men i längden tror jag att det skulle vara bra för världen. Författaren Stanton T. Friedman säger i en av sina böcker (minns inte vilken) att vetskap om aliens kanske skulle skapa en större gemenskap över nationalgränserna eftersom vi istället skulle börja se oss som ”jordbor” i stället för ”svenskar” o.s.v… Vilket jag håller med om. Så ifall utomjordingarna inte är ute efter att skada oss så tror jag inte att det skulle förändra något till det sämre. Men det skulle verkligen vara omvälvande för jorden.

Vad säger ni?

Ska försöka vara snabb med att fixa inlägget om sfinxen. Så var beredda på att det kommer snart! 🙂

Ha det bra tills nästa gång! *sänder goda magiska vibbar till alla läsare*

Kram! M.

18 svar

  1. Åh hej magic! längesen jag skrev här =) Har inte haft tid att läsa bloggar ^^ är du bra på japanska? jag vill kunna!
    Jag tror att nånting kommer hända snart, typ att nån utomjording tar kontakt med oss här på jorden och allt blir uppochnervänt! Det känns som om det ät tid för det ^^ elle rhur?!

    • Hej Elin!
      Jag är fortfarande verkligen en nybörjare när det gäller japanska. Detta är min andra termin. 🙂
      Det är ett så coolt och vackert språk. ^_^
      Ja, visst känner man att något är på väg att hända! Det ligger lite i luften. Som innan en storm…
      Vi får hoppas att vi får uppleva kontakt med aliens snart. Men jag tror verkligen att vi kommer få det!

      • Ja precis så känns det! du satte ord på mina känslor =)
        Ska meditera lite idag eftersom jag e hemma och är sjuk.. första dan på semestern… tyspisk eller?!
        Efter varje gång man mediterar så känner man sig lite mer öppen…eller hur?

      • Hej igen Elin!
        Stackars dig! Hoppas du kryar på dig snart!
        Men att meditera tror jag är helande! Det låter som en bra plan!
        Jo, du har rätt. Det känns som att ens sinne öppnas upp.

  2. jag tycker det är så himla spännande med aliens och allt som har att göra med liv från andra planeter osv. Följer din superbra blogg flitigt, kikar in flera gånger om dagen 🙂 Borde finns fler sånna här bloggar istället för fjortisbloggar. Önskar faktiskt lite oftare uppdateringar, hihi!

    stoor kram önskar jossan!

    • Hej Jossan!
      Åh vad roligt! Tack! Din kommentar gjorde mig glad! 😀
      …Jag kommer uppdatera om en liten stund nu i alla fall. 🙂
      Ja, visst är utomjordiskt liv spännande? Är typ helt besatt av allt ufo och alien relaterat. ^_^ Men det är så intressant.
      Kram! M.

  3. hahah du är inte ensam att vara besatt av ufon och aliens.
    Själv är man det och det är så intressant.
    Har starkt bevis på att vi inte är ensam att ha liv i rymden.
    Det skulle bara vara knäppt ifall vi hade det och det låter inte troligt.
    Universom är hur stort som helst.

    Jag tror det skulle bli en stor kaos ifall de kommer och hälsar på planeten jorden.
    Du kanske har sett nyheten hål i molnen i moskva som liknar ett UFO.
    Det är starkt bevis på de, för hur kan ett hål i molnen vara lika formade som ett UFO, bara knäpp.
    Självklart finns det alien och ja väntar tills de besöker oss, inte för att vara knäpp men ^^ .

    • Hej Nathaliee!
      Skönt att höra att jag inte är ensam. 🙂 Ja, ufon och aliens är verkligen så grymt spännande.
      Känner också att det är omöjligt att vi skulle vara ensamma i universum. Det är ju helt knäppt!
      Självklart finns det fler än vi där ute! ^_^
      Just det! Jag minns hela den där Moskva-uppståndelsen. Tror också att det var något uforelaterat med det som vi inte fick veta.

  4. Jag tycker att det är kul att fundera över hur världen skulle reagera om utomjordingar kom och hälsade på. Jag undrar om olika länders armeer och dyl har någon slags plan för vad de ska göra om ailens dyker upp. Kanske kommer de helt enkelt att spränga det i luften ifall att det skulle ha ofredliga avsikter.
    Kanske får vi veta någon gång.

    • Hej Sofiab!
      Tror absolut att de har någon form av plan. Men jag hoppas att det är en bättre plan än att spränga dem i luften.
      Då skulle det kanske komma andra aliens och hämnas då. O_O Läskigt!
      Ja, hopas vi får veta en dag. 🙂

  5. Om du inte sett, så säga.

  6. haha det är antingen fula kläder eller inga kläder alls dom har x)

  7. Om aliens skulle komma till jorden skulle jag velat träffa dem 😀

    Men det skulle nog vända upp och ner på mkt på jorden x)

    Om de kommit för att erövra så tror jag inte vi skulle ha så stor chans :p Har de tagit sig hit har de antagligen mer avancerad teknologi än oss och det inkluderar vapen x)
    Men vi får hoppas de kommer i fred 🙂

    • Hej Legenden!
      Ja, jag med. Vore så spännande att se hur de såg ut och betedde sig. Undra om man skulle kunna förstå varandra alls?
      Mycket skulle definitivt vändas upp och ner här. Många skulle få tänka om. Hoppas att de skulle komma i fred. Bestämde de sig för att göra sig av med oss så skulle vi inte ha en chans.

  8. Oooh så du pratar japanska elr pratar o pratar men 😉

    Atashi wa Lina, missmagic sensei xP

    • Hej Lina!
      😀
      Jo, jag gick en introduktionskurs i japanska. Det var jättekul och jag vill jättegärna lära mig vidare en dag.
      Sm det är nu så kan jag bara några grundläggande fraser och tyvärr så kan jag inte läsa ett dug…. ^_^;;;
      Men en dag ska jag ta tag i det igen. Det är ett så vackert språk! 🙂

Kommentera

