Ny läsarhistoria! +babbel om zenerkort.

I dag har jag en ny spännande läsarhistoria att bjuda på!

Klicka här för att komma till den. Som vanligt är den nyaste längst ner så ni får scrolla ner till den.

Bonusbild ovan! Det är nog den sötaste alien-teckning jag någonsin sett! Den ser helt manga-alien ut he, he. Kawaiii!!! 🙂 Om aliens är så bedårande… Please make first contact with us! Typ NU!

Dessutom måste jag passa på att använda utrymmet i denna korta ursäkt för ett inlägg och berätta att mina fantastiska zenerkort nu är invigda. Alla vet förstås vad jag pratar om eftersom ni memorerat mitt telepatiinlägg i detalj, right?
Hur som helst, på en fest jag hade för några dagar sedan så testade jag och några vänner våra telepatiska förmågor.
Vi gjorde det enligt konstens alla regler också. Vi släckte ner och lyssnade på magisk musik. (bandet Enigma. Min vän föreslog dem. Aldrig hört dem förut men det verkar som ett coolt band). Sen sorterade jag zenerkortleken och tog bort alla skumma unika symboler. (För lets face it. Ingen orkar befatta sig med dem). Vi höll oss till formerna ring, kors, fyrkant, våg (?) och stjärna. Sen turades vi om att dra varsitt kort och sen satt vi och tysta och försökte skapa telepatisk kontakt en stund innan alla fick säga vilket kort de trodde personen dragit. Om man hade rätt på form eller färg fick man poäng. (Allt blir bättre om man gör det som en tävling!) Det gick faktiskt riktigt bra och vid varje kort som drogs så var det alltid någon som hade rätt. Det var riktigt coolt och jag rekommenderar alla att testa!
Vill ni köpa en egen zenerkortlek? Gå in HÄR!

Nästa gång (typ på onsdag) kommer ett lååångt inlägg om den hemliga gruppen Majestic-12 som sägs ha skapats för att studera ufon och aliens efter Roswell kraschen.

Ha det bra till dess!
Kram M.

4 svar

  1. haha tack för att du skickade en länk vart nan kunde köpa zenerkortleken 😀 är vääldigt intresserad även om jag är ung! x3 men du är ju hlet bäst på att skriva!! O.O du slår alla mina lärare, tillochmed dem bästa i hela världe, men hästlängder!!!!!!!!!!!!!!! DU ÄGER!! + att du e min förebild 😀

    • Hej Nyli!
      ÅHHH STORT TACK! Din kommentar lyste upp hela min dag! 😀
      Det betyder så mycket att få veta att du uppskattar det jag skriver.
      Ja, då kanske du också köper zenerkort nu då? Det är väldigt roligt att hålla på med dem.
      Egentligen skulle man ju kunna försöka göra telepati med vad som helst. Typ göra färgade kort och försöka känna vilken färg det är men… det är bara SÅ mycket coolare med en riktig zenerlek. 😉
      Än en gång tack för dina snälla ord! You made my day! 😀
      Ha det bäst!
      Kram M.

  2. Jag har prövat med mina kompisar, deras småsyskon och mina syskon. En kille som jag sände till hade 8 rätt av tio, och då satt vi utomhus på våran gård! Sedan har jag märkt att vissa är bättre på att sända, och vissa är bättre på att ta emot.
    Skulle vilja pröva med en riktig kortlek, än så länge har jag bara skrivit ut dom du hade i telepatiinlägget (såklart jag har memorerat det!) och klistrat dom på mjölkkartong ^-^
    Men vad har musiken för effekt?

    • Hej Veronika!
      Kul att ni testat och att det går så bra! Coolt att du gjort egna kort. Fungerar ju precis lika bra. 🙂
      He, he musiken har ingen betydelse. Det var bara lite stämningsförhöjare. 🙂

Kommentera

