Dockan som åldrades… Besatt av demon?

Trodde ni att ni skulle vara trygga från läskigheter nu när Halloween var över? Moahahahaha! Sällan! På den här bloggen ser jag till att alltid hålla kusligheterna i livet uppe! 🙂 Ohja!

Detta kanske låter som en spökhistoria men den är sann:
En familj som städade på sin vind gjorde en mycket skrämmande upptäckt. En babydocka som de lagt upp på vinden elva år tidigare hade förändrats kraftigt sen de såg den sist.
Den hade fått rynkor och och på något sätt kändes den nästan mänsklig.
Ja, ni kan själva se bilden under. Jag kanske är lättskrämd men jag ryser i alla fall av den. Hu! Var dockan är nu vet man inte exakt men ryktena säger att den har sålts för ett mycket högt pris. Seriöst, vad är det för slags människa som vill köpa den?

Som sagt: RYYYYS!!!!!! Speciellt ögonen. Det är som om de stirrar in i ens själ… °_°
Vad som fick detta att hända är svårt att veta. Speciellt som man inte riktigt vet var dockan finns nu. Jim Eaton som är en expert inom det paranormala säger att man ju bara kan föreställa sig hur dockan ser ut nu…
Vad beror detta på?
Är den besatt av en demon?
Eller är det hela en bluff?
Vad tror ni?
Fantasieggande historia hur som helst. 🙂

Ja det var lite att fundera och känna sig skrämd över!

Innan jag går tänkte jag ge er ett riktigt bra tips! 🙂
Det är en serie som heter Irrational Fears som är skriven av Ursula Vernon. Den handlar om en chupacabra (he, he) som vill bli av med sin monsterskräck. Någonting jag antar att de flesta som läser detta också vill efter att ha följt min blogg… ^.^ Den är väldigt rolig och gullig och inte särskilt lång. Lite mysläsning sådär. ^_^
Tryck HÄR! Så kommer ni till en nätsida där den går att läsa online.

Bara en cool bild för att hålla bloggen snygg. No offence men demondockan förstörde den en aning…

Hoppas er vecka har haft en magisk början och fortsätter i samma stil!

Nästa gång blir det ett inlägg om storsjöodjuret!

Kram till dess!

/M.

59 svar

  1. Nja den där dockan ser ut som att ha åldrats med tiden, saker och ting förändras ju. Ser framemot nästa inlägg om Storsjö-odjuret, morsan är uppväxt i dom trakerna

    • Hej Mattias!
      Tja, men det känns läskigt det med. Att tidens tand förändrat den så… Kul att att du ser fram emot storsjöodjuret! 🙂
      Inlägget är väl klart att läggas ut i övermorgon sådär… ^__^

  2. Hejsan.. detta är nog en lustig fråga.. men har en vän som ska tatuera sig och vill ha en symbol för kärlek och för hat.. har letat mig gråhårig.. hittar ingen symbol för hat annat än en massa rasistiska symboler.. du har möjligtvis inte sett nån???

    Tack för en super bra blogg..

    kram

    • Hej Jessica!
      Kärlek – Hat är ju ett uttryck för dualitet.
      Letar man efter en symbol för kärlek och hat duger i stort sett yin-yang-symbolen.
      Den symboliserar all sorts dualitet. Ljus – Mörker, Värme – Kyla, Styrka – svaghet,
      Innehåll – Yta…
      Så den skulle jag nog välja själv. Men vill din vän ha en för varje så skulle hon ju kunna använda sig av de kinesiska tecknen.

      Här finns tecknet för kärlek.

      Här för hat.

      Här är en intressant sida där de pratar om dualitet. Kanske intresserar… Symbolen på sidan står inte för dualitet dock.

      Ja, hoppas detta hjälpte lite… Om jag hittar något mer mailar jag dig. 🙂

  3. Usch dockor alltså…. Aldrig riktigt gillat dem =P

  4. Men fy! Den där dockan skulle jag aldrig vara i närheten av frivilligt, riktigt obehagligt :p

  5. Fy fasiken vad vidrigt. Finns inget läskigare än dockor och clowner!

  6. Usch, den var verkligen läskig den där bilden även om den var manipulerad. Fy!

  7. Hejhej hoppas du haft en myysig Halloween!!:) Haha jaa detta verkar ju jättekonstigt med dockan. Så svårt att veta om det är sant eller bara bluff när det gäller sånt här, men om det är sant är de ju väldigt weeird!! Men som sagt så är det så mycket konstigt som händer i vår värld hela tiden så man vet faktiskt aldrig !!!:P Men jag gillar när det händer konstiga saker för då vet man att världen inte är så förutsägbar o tråkig…eller hur:)!!! kram

  8. Fast jag måste ju säga att man blir rädd för vissa grejer ibland som händer såklart!! Vissa saker är väldigt creepy!!!

    • Hej Lollo!
      Ja, jag hade en mysig Halloween. Med hemmamys och film! 🙂
      Jo, du har rätt. Det är sådanthär som håller världen spännande, eh, och läskig… Men det gör livet ännu mer intressant!
      Men detta med dockan är verkligen creepy på alvar!

  9. detta är onekligen riktigt intressant! =)

  10. Läskigt när även dockor åldras på detta sätt…

  11. Hm. Förstår inte hur Mattias kan tro att den ”åldrats med tiden”.. Jag ärvde många dockor av min mamma som även hon fått dom av sin mamma och dom såg ju inte direkt ut sådär, haha. Fastän dom legat på en vind! Nä shit asså, jag ryser av att se den bilden 😀

    • Hej Jamie!
      Ja, man kan ju lugnt säga att den har genom gått en rejäl förändring. I fall det hela inte är en bluff så tror jag på demonteorin.
      Det är riktigt creepy. Speciellt hur konstigt mänsklig den blivit… Ja fy! Det är verkligen en ryslig bild! Bokstavligen!
      Bra att du har egna dockor som legat på vinden. Då kan vi ju utesluta att den har påverkats av tiden den spenderat på den där familjens vind.

  12. Läskigt… Som du sa, vem vill köpa den? Ha de där ögonen stirrande på en om natten…..
    M.M
    P.s! Spännande att du skriver om storsjöodjuret! Älskar sådana ”Odjur”. Som Nessie!

    • Hej M.M!
      Ja, jag undrar verkligen vem som köpte den. Säkert någon person som är lika läskig som dockan… *rys*
      Ja, storsjöodjuret och Nessie och den typen av varelser är så kul att forska om tycker jag. När jag var yngre ville jag bli kryptozoolog enda tills jag insåg att det inte räknades som en äkta vetenskap. v_v Dåligt. Ha, ha… 🙂

      • HAHAHHAHAHAHAAHH! Säkert någon person som är lika läskig som dockan… *rys*

  13. men uscha! 😮 dockor måste ju vara det värsta som finns xD häftig blogg förresten! 🙂

  14. Nu ligger ett lååååååångt mail och väntar på dig i din inkorg! ^__^ Är så roligt att skriva med dig!

    Förresten den där dockan var jätteläskig!! >.< Dockor och clowner är något utav det värsta jag vet. Får rysningar som bara den och den stirrade faktiskt på en när man kollade på bilden ;___; Du hittar så intressanta saker! 🙂

    • Hej Jessica!

      Tack så mycket! Ja, den där dockan skrämmer verkligen slag på mig! Fy alltså! °_°

      Men vad roligt! Då springer jag in på min mail nu då! 🙂

      Kram!

  15. Vart kan man läsa om denna docka?

  16. Hej
    Jag är rätt facinerad av det o naturliga och jag undrar om du kan berätta lite mer om area 51????

  17. å fy fan jag höll på att ramla ur stolen när bilden kom fram :O

  18. Du skulle inte kunna försöka sluta skrämma ihjäl mig med läbbiga minder. Ärligt talat, hade gått och hämtat vatten och när jag kom in i datarummet flög jag flera meter och spilde vatten över hela mig, för bilden hade laddats när jag gick iväg så fick aldrig syn på den. HU *Erika ryser och letar igenom garderob efter docka*

    • Hej Erika!
      *Magic faller på knä och ber allra ödmjukast om ursäkt*
      Jag håller med dig om att den där dockan är en av de läskigaste sakerna någonsin. Den blick är liksom helt…. HU! 😮

      … jag tänker även passa på att i förväg be om ursäkt eftersom jag senare ikväll tänkte publicera ett nytt demon-inlägg…. ^_^;;

      • Nej, då dödar du mig ju O.O Hade just kollat på ‘dockan som åldrades’inlägget och lyssnade på na na na så hackade musiken och när jag öppnade youtubefönstret så jag SVÄR, såg jag dockans ansikte på en vit skärm innan datorn gick igång igen. trode jag skulle dö ;o Det var kusligt <.< Ha inte med för många läskiga bilder bara, då tror jag att en demon kommer och strypen mig bakifrån. *Erika vänder sig hastigt om och ser till att det inte står någon demon där*

      • Hej Erika!
        Jag ska försöka att inte skrämmas för mycket… Vill absolut inte döda dig! Men lite läskiga bilder måste det ju bli. Annars kanske demonerna blir arga på mig för att jag inte gör dem rättvisa och kommer efter mig…. *Magic får också impulsen att se sig om men vågar inte…*

      • Extremt kusligt hur bilden av dockan dök upp sådär på din vita dataskärm btw! O_O Jag hade nog fått skrämmselhicka av det….

  19. Blä äcklig den såg ut! Jag blev riktigt rädd! *rullade väldigt snabbt förbi den*
    Jag brukar vara rätt tålig mot ganska mycket skräck utom spindlar, insekter och dockor. Och den här var nog den värsta jag sett :S

    • Hej Becka!
      Jag håller med! En av de otäckaste bilderna! Egentligen kanske jag borde sätta en varningstext på detta inlägg…? 🙂

  20. Hej!
    Tyckte dockan Robert var äckligare att titta på, för det enda som slog mig med den här bilden på den åldrande dockan var en helt vanlig docka där materialet har reagerat kemiskt med någonting när den legat uppe på vinden. Eller med vatten på något vis, så att materialet har svällt och skrynklat sig. Genom lite sammanträffande och fantasi och önsketänkande hos betraktaren så har det senare blivit en demonic doll till utseendet.
    Så tror jag iaf. 😀
    mvh

    • Hej Alex!
      Jag förstår hur du menar och jag håller nog med om att Robert på sätt och vis är värre.
      Jag tycker den åldrade dockan ser riktigt läskig ut men samtidig kan det ju finnas en naturlig förklaring till det.
      Medan Robert har en mycket mer läskig historia kring sig.

  21. Ja kan inte göra något annat än att hålla med Syrran (Alex) här, det är den mest troliga förklaringen..
    Jag undrar lite vad den är gjord av för att alla rynkor och insjuknader passar så väl in på den.

    • Hej Rickard!
      Känns lite lugnare att tro på den teorin tycker jag… ^^;;
      Ja, verkligen. Synd att dockan är borta. Den borde bli analyserad och närmare undersökt.

  22. Huh jag svimma nästan av den bilden på dockan snälla sätt varnings skyltar innan man dör, Inget illa menat

    Kram CookieMonsterNom

  23. Så äcklig docka!!!

  24. brrrrrrr….ryser när jag ser den.. känns som den ser in i en (…Creepy…) men jag har hört att demoner brukar oftast ta in sig i dockor och människor och ta skepnad av folk man håller kärt … oftast dockor för att få upmärksamhet …. läskigt brrrr.. men jag har alltid undrat om varför djur kan se andar och små bebisar ( som jag har hört) och inte vi????? djur kan oftats känna av andar eller hur??

    • Hej Antonio!
      Det är sant att djur och barn ofta är kännsligare för det paranormala än vuxna.
      Jag tror själv att det beror på att barn och djur inte har påverkats av vad alla anser är naturligt och normalt.
      De känner av vad som verkligen finns där istället för att påverkas av olika normer för vad vetenskapen och omgivningen tror. 🙂

  25. Ush seriöst dom där ögonen ser liksom inte ut som på en docka, de är ju helt levande! Jag skulle inte vilja se den irl, den där bilden är mer än nog! Jag tycker faktiskt det är något creepy med dockor, vet inte vad det är…

  26. men guuh!!! Så fort man kollar på det här inlägget och ser dockan stirra på en,vill man kolla på typ…AFV (americas funniest home videos)…

    Första gången jag skulle kolla det här inlägget,återvände jag DIREKT till inlägget om alverna…bara ett tips: har man dom läskiga bilderna längst upp på sidan,kan NÅGRA bli avskräckade…bara ”sattu” vet 😉

    hehe,bra inlägg föressten! Man vill ju faaktiskt bli lite skrämd

    • Hej Marriz!
      Ja, den där dockan är så kuslig. Du har rätt i att hon kanske inte borde få dyka upp så där på en gång i inlägget.
      Men tack så mycket! ja, det är lite kul att skrämma upp sig. 🙂

  27. Huu! Jag är ensam hemma och mamma samlar på dockor…

  28. GAAAAHHHHHH!!!!!!!! Alltså, jag vågade inte läsa själva inlägget på grund av den hemska bilden! Första gången jag klickade här höll jag på att flyga fem meter rätt upp i luften av chocken! Snälla, snälla, kan du inte förse dina inlägg med varningstext, typ: Varning för gräslig bild! Please! Annars skräms jag ihjäl! 😦 😮 😦

Kommentera

