Det (inte så värst) topphemliga Area 51.

Area 51 är en topphemlig millitäranläggning vid Groom Lake ute i Nevadaöknen (cirka 160 km norr om Las Vegas). Area 51 ska egentligen vara en mycket hemlig och dold plats. USA´s regering vill helst inte erkänna dess existens och får något vilt i blicken när folk frågar om det… Men hemlighållandet av area 51 har inte varit helt lyckat om man säger så. ^.^ Alla vet att det finns där och det är bara att gå ut på google eart och slå in: 37.240833,-115.812500 För att kunna kolla in det själv. 🙂 Tillsist blev regeringen tvungen att erkänna dess existens.

Magic´s egen skärmdump av area 51 från google earth. Haha! Take that!

Namnet Area 51 kommer från när Nevadaöknen delades in i olika områden för att man skulle provspränga kärnvapen. Området vid Groom Lake blev 51.
På area 51 provas hemliga flygplan. Spionplanen Blackbird, Lockheed SR-71, Lockheed U-2 och Dragon Lady tagit sina första små testturer där till exempel. Deras längsta landningsbana är 7,5 km. Det är det som vi med säkerhet vet att de sysslar med på area 51. Men om vi ska lyssna på konspirationsteorierna om denna plats är testflygningar bara toppen av isberget… Spänningsmusik:♫♪♪♫♪♫♪♪ 😮

Enligt rykterna så svämmar area 51 över av kraschade ufon. Dessa ufon försöker teknikerna där att förstå och reparera. Det de lär sig används till att bygga egna plan. Man tror att rymdskeppet som kraschade i Roswell 1947 togs till area 51. Man tror även att skeppets besättning fördes dit. Jo, det finns även utomjordingar på area 51. Utomjordingarna är antingen fångar där eller gäster. Låt oss tillsvidare tro att de är där av fri vilja och får bo i fina gästrum. 🙂

Många tror att amerikanarna har ett samarbete med utomjordiska väsen och att vi får teknik från dem i utbyte mot att de får utföra experiment på människor! Öhum, ursäkta, vad hände med mänskliga rättigheter? Varför aliens är så intresserade av oss finns det olika teorier om. Om man vill tro att aliens är snälla och hjälpsamma så är det för att de vill hitta ett läkemedel för att bota alla våra sjukdommar. Om man vill tro att aliens är våra galna fans så är det för att de vill kunna skapa människor på nytt ifall vi skulle råka utrota oss själva. Om man vill tro att de är allmänt onda och maktgalna så är det för att de vill hitta på ett vapen för att utrota oss. I fall svaret är det sistnämda så får man godta att de på area 51 ännu inte förstått sina alien-”vänners” sanna agenda.

Är det här bara fantasier eller finns det sanning bakom? Jodå, det finns en hel del saker som pekar på att area 51 har koppling till utomjordingar och ufon. Det finns det anställda där som har berättat. Däribland Bob Lazar. Han säger sig ha fått arbeta med ufot från Roswell och dessutom har han varit med och upptäckt en ny kraft kallad ”Gravity B” som uppstod genom manipulerandet av en ny kärnpartikel kallad ”ununpentium”. En annan som talat ut är Leo Williams. Han arbetade med utomjordisk teknologi som nådde till skapandet av the B-2 stealth bomber.

1994 blev area 51 stämt av två som arbetade där. De sa att de beordrats att bränna radioaktivt avfall och att detta gett dem cancer. Efter detta blev myndigheterna tvungna att säga att de hade ”anläggningar kring Groom Lake” och att Nellis Range anläggningen includerade area 51. De sa: ”it is used for testing and training technologies, operations and systems critical to the effectiveness of U.S military forces. Specific activities conducted at Nellis cannot be discussed any further than that.” Jaså, ni.

Så area 51 fortsätter att ligga dold i sin slöja av mystik tills vidare… Många besöker platsen varje år. Men allt de kan göra är att beskåda den besynnerliga (och väl vaktade) basen på håll. Det samhälle som ligger närmast heter Rachel. Vägen som leder dit har officiellt döpts till ”The Extraterrestrial Highway” ^__-

Vad tror ni försigår på area 51?

Nästa gång kommer ett inlägg för att förbereda er inför Halloween. Hur ska man överleva Halloween i skydd från onda andar, övernaturliga väsen, vampyrer och annat som huserar denna magiska natt? Svaren kommer i nästa inlägg!

Ha det magiskt fram till dess!

Kram Magic.

56 svar

  1. Var det inte något prat om att månfilmen spelades in på area 51..?

    • Hej Wysteriia!
      Jo, det sägs att månlandningen spelades in i Nevadaöknen.
      Sen om det skulle ha varit exakt på area 51 är omdiskuterat men jag tror att det mycket väl kan ha varit så.

  2. Hej.. måste ha varit helt vilse i ”cyberrymden” för jag var in för första gången på din blogg idag och jag bara älskar den.. du skriver om allt jag gillar.. barnsligt förtjust i det ockulta, fantay, magi mm. om man får lägga in ett önskemål så skriv gärna om merlin, kung arthur, avalon och allt som hör till.

    Blessed be…

    • Hej Jessica!
      Kul att du hittade mig i cyberrymden! 🙂
      Vi tycks ha precis samma intressen du och jag. Men det ockulta är så fascinerande! Älskar allt som hör dit…
      Legenderna kring Merlin och Kung Arthur är jätte spännande. Det är något jag gärna vill skriva om. Har många inlägg på gång paralellet men jag ska försöka skriva ett sånt snart… Du får hålla utkik! Kommer gör det i alla fall! ^_^
      Tack så mycket för dina fina ord! Din kommentar gjorde mig glad!
      Kram!
      /M.

      P.S Gillar du Merlin-tvserien förresten? 🙂 D.S

      • jag bara älskar merlin.. fast är en lätt arbetsnarkoman så jag kollar den på nätet.. det går fortare än att vänta på svt..

        Blessed be

  3. Jag vill ju helst tro att det försigår massa mystiskt på den där basen.
    Typ att dom kommunicerar med utomjordingar, bygger farkoster samt studerar mystiska föremål =)
    Men man vet ju aldrig! kanske är det där dom gömmer elvis 😉 hihi Han framför hemliga live conserter för bemanningen där på helgerna?
    Men jag tror mer på utomjordingarna =)

    • Hej Elin!
      Ja, något mysko är det ju helt uppenbart. Men vad?
      Kanske så vill är det Elvis utomjordingarna vill åt? Det är dem han har sina hemliga livekonserter för! 🙂
      Ja, spännande är det… ^__^
      Jag tror mest på att de utvecklar plan med hjälp av teknik från ufon. Men att de skulle finns aliens där också är jag grymt lockad att tro med.
      Ja, undrar när deras äkta hemlighet kommer ut? Om den någonsin gör det…

      • Ja så är det säkert! Varför skulle det annars vara så hemligt?
        Jag tror knappast att dom har hemligheter bara för att luras? hmmm näe.
        Jag tror att den kommer ut när dom är klara och redo att visa världen sina farkoster byggda efter ritningar dom fått av utomjordingar!

      • Hej Elin!
        Ja, något hemligt är det u definitivt. MEN VAD?! 🙂
        frustrerande är det! Hoppas verkligen att de berättar snart. Jag vill se alla ufoinspirerade plan.
        Och så klart lite utomjordingar!
        Ska kolla in din blogg nu! 🙂

  4. Åh, allt om area 51 är ju så himla intressant. Det ska ju vara så att om man jobbar där får man inte sluta? Är det inte så? Självklart har väl någon fått komma ut men aa, det är väl annars en sträng regel och avtal?

    • Hej Lijah!
      Ja, så kanske det är… Har nog också hört nått sånt… I alla fall måste de nog svära att aldrig säga något.
      Kanske till och med hotas i fall de gör det. Tycker att det är modigt av dem som faktiskt berättat lite. Dåligt bara att så få tror dem…
      Finns en grymt spännande historia om en alien som ska ha funnits där och en man som läckt bevis för det… Ska ta upp det i ett inlägg när Halloween är över…
      🙂

      • Sluta får du, men berättar du så blir du antagligen skjuten få fläcken. USA är inte så snälla som dem verkar.

  5. ÅÅÅh jag vill veta meeeer om area 51! Fan att man inte var osynlig så att man kunde ta sig in dit omärkningsbart! Gud vad jag skulle älska det!! Detta är såååå spännande. Varför kan dom inte berätta vad so finns där och vad dom gör där fööör? Jag dör av nyfikenhet.

    • Hej Kan Dee!
      JA! Jag meeed!!! 🙂 Det ser så retsamt ut när man tittar på det på google earth. Det liksom bara står där och ler hemlighetsfullt… ^_^
      Då vore det bra att ha en osynlighets mantel så att man kunde smyga in och kolla runt lite… Tror att sanningen är ännu mer fantastisk än teorierna…
      Ja, hoppas vi får veta en dag.

  6. Jo det var väldigt trevligt 🙂 Bra helg med god mat och lite mer fart och rörelse än denna lila stad jag bor i nu. Hehe. Vad roligt att du har varit på föredrag sånt är alltid intressant… Du får ha en bra dag!

  7. Det lär väl finnas en hel del kärnvapen där också. Det verkar konstigt att Amerikanska myndigheter inte känner till anläggningen. Är den så hemlig om den nu trots allt är känd för allmänheten verkar vara konstigt. Eller handlar det om en undanmanöver för att förvilla främmande makt?
    Ser att du har bytt till wordpress. Har du den på din egen domän? Jag funderar själv att byta. Tipsa mig om fördelarna med WP.

    • Hej Artlover!
      Ja, jag tror mest att misslyckandet med hemlighetshållandet beror på att folk kan se det från google earth och sånt…
      Det är ju svårt att hålla en sån stor anläggning hemlig i våra dagar… och så de där som stämde dem efter att ha blivit utsatta för radioaktiv strålning..
      Men det kan ju vara en undanmanöver. Alla koncentrerar sig på area 51 och missar någon annan ännu mer hemlig bas.. ^.^

      Jag har ju aldrig bloggat från blogg.se men jag rekommenderar verkligen wordpress. Man får bättre layout och bättre statistikmätning. Man kan se vilka inlägg som har vyats mest, från vilka sidor folk hittat ens blogg och så vidare… Vilket jag tycker är coolt. 🙂 Det är lätt och överskådligt att ändra layout och sånt också.
      har ingen egen domän men funderar på det… Det vore ju häftigt…
      Ja, jag rekommenderar lugnt WP. ^_^

  8. Nu har jag förresten uppdaterat min blogg hehe!

  9. Hej!
    Vilken intressant blogg! och det här om area 51 är ju väldigt intressant, har faktiskt inte hört talas om det innan.. Kollade upp lite om det på google och youtube, och hittade det här:

    http://www.justplymouth.co.uk/google/index.php

    • Hej Michaela!
      Tack så mycket! Vad roligt att jag fick dig att upptäcka area 51. ^__^ det är verkligen intressant.
      Tack så mycket för videon och länken. Visste faktiskt inte om det där… Grymt spännande! Man ryser nästan.
      vad är det egentligen som försigår? Jag måste gå ut på google eart och kolla in de där formerna. Det häftigaste är alltid när man går in själv tycker jag.
      Då känns det så riktigt. Tack så mycket för att du tipsade mig om detta. 🙂
      Ha en bra dag!

      • Ja, det är jättespännande! Jag tycker verkligen du ska gå in och kolla på Google Earth. Hela området runt Area 51 är helskumt, man kan hitta massa konstiga saker. Jag la in tre bilder på skumma saker på min blogg med..
        Ha det bra!

      • Hej igen Michaela!
        Yes I will! 🙂 Coolt att du har hittat lite mer coola bilder! Ska kolla in din blogg nu!
        Ha det gott du med!

  10. SV. Varsegood 😀 bara skoj och hitta nya favoriter!
    Men kan du inte skriva lite mer om mayafolket och aztekerna? Dom fascinerar mig enormt mycket, speciellt nu när deras kalender tar slut och vad som kommer hända efter det 🙂
    Kramisar

    • Hej Sara!
      Tack!
      Ja, jag har ett inlägg om det på gång så det kommer snart! 🙂
      Håll utkik! Tycker också att det är grymt spännande.
      Dessutom närmar sig ju slutdatumet på kalendern med stormsteg….

  11. Man behöver ju inte vara paranoid för att ana ugglor i mossen. 🙂

    Hur går det med mailandet…?

    • Hej Jenny!
      Ja, en paranoid är en som vet lite om vad som försigår…

      Ett mail kommer snart till dig! Dont worry! 🙂 Har ju varit bortrest och nu har jag bott hos en kompis i två dagar.
      Så det är därför som jag inte svarat. ^__^ Vi hörs snart!

      Kram!

  12. Area 51, visst har man hört talas om det, bl.a tack vare hollywood. Vad vore film-industrin utan alla konspirations-teorier?. Och visst har man hört alla historier om platsen, alla som har jobbat där osv.

    Det roligaste är att det finns en grupp på Facebook som heter ”Those In Favor Of Storming AREA 51” som ska storma anläggningen någon gång…jag är med, kommer jag dit så ska jag försöka få med mig en rapport hem.

    • Hej Mattias!
      Åh kul att du har ”storma area 51”-planer! Ahh, jag vill också göra det. Kanske är detta ett tecken att jag ska skaffa facebook? 🙂
      Du har rätt i att filmerna är bra på att sprida konspiratoriska sanningar! Vissa tror ju att det är för att förbereda folket för när sanningarna kommer ut. ^_^
      Medan andra säger att det är för att ingen ska ta konspirationer på allvar…
      Ja, det enda rätta är nog att storma area 51 och ta reda på hur det ligger till själv!

  13. Halloj intressant läsning (såklart)!! Usch om det är så att dom tillåter aliens utföra experiment på ofrivilliga människor i utbyte mot högre teknologi, att det varit så hela tiden att det verkligen är själva människan som är boven i det hela!! Hoppas de ej är så för då lär man ju aldrig få någon hjälp från människan när det är något för dom hjälper ju i själva verket dom som isåfall skadar en om du förstår ( lite snurrigt haha) men men!! På tal om Hallowen, såg filmen Paranormal Activity o den var riktigt läskig ( rekomenderas till helgen)!!! Man blir riktigt creepout el jag iallafall ryyys:P !!! PS. idag ska vi på väsenvandringen:)!! Ha en riktigt myysryysig Hallowen… de ska vi ha:)!!

    • Hej Lollo!
      Jag vet!!! Det är jättehemskt om det är så! Vi får hoppas att det inte är en sån hemsk plan de har.
      Jag satsar på att aliens är snälla och vill hjälpa oss. Eller jag försöker intala mig själv det i alla fall… ^__^;;
      Paranormal Activity verkar bra. Ska se lite filmer med en kompis i morgon så då kanske vi hyr den… Vill gärna se den.
      laddade lite för Halloween idag och såg Nightmare before Chrismas. Den är bra! Inge läskig dock… 🙂
      Åh! Väsenvandringen! *Magic får ett avundsjukt uttryck* Du får gärna berätta lite om hur det var!
      Kram!

      • Hejsvej Väsenvandringen blev mysig, de regnade ju åxå såklart o va kaallt men de hör nästan till o de hann ju bli mörkt åxå medans vi gick så de var ett extra plus:)!! De poppade upp en massa intressanta karaktärer lite här o var o berättade om olika sägner, o dom hade satt ut en massa lyktgubbar gjorda av sockerbetor överallt i skogen så de va jättemysigt!1 Nu va de ju inte sådär jätteläskigt imed att de små åxå skulle vara med, men de va ändå en jättemysig höstgrej att göra!! Vi har åxå laddat upp för Halloween idag med pynt o spindelväv i fönsterna:) o imorron ska vi gräva pumpor hihi!! Var inne o läste om Anden i glaset O Ouija bräde igår, det är faktiskt åxå rättså creepy med dom som verkligen upplevt att något ”kommit o hälsat på” huu!! Ha en riktig creepweek(end) :)!!kram

      • Hej Lollo!
        Åh så mysigt det låter! Perfekt Halloween! Nästa år ska jag också på väsenvandring. Spelar ingen roll ifall jag måste resa bort… På väsenvandring SKA JAG! 🙂
        Tack för att du berättade lite!
        Ja, anden i glaset är läskigt och inget jag vill pröva. Alla jag känner som gjort det har dåliga erfarenheter av det. Om man ska försöka kontakta andra sidan tror jag att det bästa är att besöka ett medium.
        tack så mycket! Jag ska ha en riktigt creepweek(end)! 🙂
        Hoppas du får ha det fortsatt läskigt! ^__-
        Kram M.

  14. vääldigt intressant!


    titta vad jag hittade! en ”utsmugglad” intervju från area 51. dock så verkar den väldigt fake, alien ser ju exakt ut som mediabilden av aliens gör idag och det gör det mindre trovärdigt, plus att rösten bara är förmörkad och så. lätt att göra! synd att den inte är verklig =(

    ha det så bra !

    • Hej Diana!
      Finns en väldigt spännande historia om den där videon faktiskt. Har läst en massa om den och sett en dokumentär.
      Har ett inlägg på väg om den faktiskt… ^__^ Vi kanske har lite tankeöverföring på gång? 🙂
      Enligt några experter som tittat på bandet så kan det faktiskt vara äkta! Men jag håller med dig om att det är liiiite skumt att den ser så ”klassisk alien” ut… ^_^

  15. Intressant blogg! Jag har länge varit intresserad av sånt här så jag blev glad när jag hittade din blogg via natashas:)
    En grej som det vore väldigt roligt om du skrev om är the Amityville murders. Har läst runt lite om det genom åren, men det vore kul du också kunde skriva om det här på bloggen, ett litet förslag bara:)

    • Hej Bette!
      Tack så mycket! Roligt att du tycker det!
      Roligt att du också delar intresset om det övernaturliga! Det är verkligen ett underbart ämne!
      Jag läste om Amityville morden för ett tag sedan… Ska kolla upp det! ^__^
      Ha det bra!
      Kram M.

  16. Ingen aning men det skulle vara intressant att vet vad som verkligen finns där då kanske det skulle slutas med alla konstiga teorier. Undrar vad dom gömmer där?

  17. hej jag blev väldigt nöjd skriver in dettta i min bok jag ska ha ett projekt om detta

  18. Älskar din blogg! Allt du skriver om är precis vad jag älskar att läsa om!

  19. Haha De kanske gömmer MJ där också! 😀
    The Return of Elvis And MJ xD

    • Hej Wiolett!
      Vem vet? 🙂 Är kanske värsta kändis-tillhållet. Undrar dock vad de gör där inne? Måste vara ganska tråkigt att sitta inna på area 51 jämt…

  20. Men det är en sak som jag tycker är märklig…. Alltid när det handlar om u.f.o händer det i U.S.A….. Både IRL och i film…. När har man någonsin hört om att man sett ufo:n i Kiruna t.ex (vilket borde skett för så vitt jag vill minnas har NASA en bas där i närheten, men är inte hundra på det.) Eller Japan, i Paris, eller någonannanstans än just U.S.A??? Det är vad jag finner märkligt….. Att roswell och area51 hör ihop är ju nästan självklart, men det som fyndades i roswell var kanske ingen alien utan en testflygning från area51 som gick snett? Har du sett National treasure- filmerna? De tar upp en massa hemligheter iofs är det bara sf-filmer men presidentboken, finns den IRL?
    MVH wadyr

  21. Något pågår i area 51, ingen tvekan om det…

    Hehe tänk om de skulle avslöjas vad de höll på med där och så var det inget intressant alls :p Undrar hur reaktionerna skulle bli x)

    • Hej Legenden!
      Ibland tänker jag att det kanske har försigått något skumt där men att den typen av experiment sen fått byta plats. Just för att Area 51 har blivit för känt. Fast om andra sidan kanske det är det alla vill att man ska tro… 😉

  22. Hej! Jätte intressant blogg, jag älskar att läsa om allt du skriver om 🙂 Jag är glad att jag sökte bilder på korpar för det var då jag hittade din blogg! Alla ämnen är jätte intressanta, allt det okända och mystiska.. Allt skumt som sker på Area 51 är nervpirrande.. Undrar om sanningen någonsin kommer ut?? Älskar din blogg 🙂

    Dark Blessings

    • Hej Ashen Light!
      Tack så jättemycket för din finna kommentar och snälla ord! Jätteglad att höra att du uppskattar min bogg! 😀
      Area 51 är mycket spännande. 🙂

      Dark Blessings tillbaka! 🙂

  23. Hej,skullejag kunna få veta vilka källor du andvänt?

    • Hej Handil!
      Detta är ett gammalt inlägg så därför minns jag inte alla källorna. Men en av dem tror jag var The Mammoth book o cover ups. 🙂

Kommentera

