Nessie, not dead yet!!!

Alla ni Loch Ness odjur-fan där ute kan nu kroka upp champagnen och ta på partyhattarna! Ny bild visar att det ännu finns något oförklarligt i Loch Ness sjön! =)

Många har oroat sig för Loch Ness Monstret (även kallad Nessie) och hennes familj på sistone. Man har inte sett till henne alls. Levde hon inte längre? Ett tag försökte man i vild Nessiesaknad få det till att hon flyttat och blivit Kanalodjuret. Men det underliga kanalodjuret tycks vara ett odjur för sig för nu har Nessie synts till i sina hemkvarter igen. I Loch Ness sjön! Jej!

Bilden ovan är fotad av undertecknad från google earth. Man kan tydligt se en Nessieliknande varelse på den. Så söt! *_* Slå in: 57°12`52.13”N, 4°34`14.16”W på google earth och ni kan själva se henne.

Den som upptäckte henne var Jason Cooke. Han upptäckte den mystiska varelsen när han satt och surfade på google earth. Forskaren Adrian Shine säger att han finner bilden mycket fascinerande och tycker att den borde undersökas närmare.

Åh, jag tycker att det känns så roligt att få en glimt av Loch Ness odjuret igen! Tror att det är Nessie man ser och fnyser åt de som försöker få det till en båt.
Nessie: -Vilken förolämpning! Båt kan ni vara själva!

Vad tror du? Är det Nessie?

42 svar

  1. Men vilken rolig bild. ^^

  2. Men… om "saken" alltid är där, på samma plats, är det antingen en DÖD Nesse 😦 eller inte Nessie alls. Nessie kan ju faktiskt ha gett upp livet, hon har nog levt länge nog då de första skrifterna om henne (som Irländske munken nedtecknade) är över 1000år.

  3. Det är en båt . Nessie har mycket vackrare kroppsform än sådär . Tror jag 😛 Är ju bara en stor klump den där liksom . Men jag hoppas att Nessie fortfarande lever .

  4. Jag vill så gärna åka dit o leta efter henne, hahahaha ;D

  5. Jag får nog hålla med Bea om att det ser mer ut som en båt än Nessie. Formen är inte lika smidig som Nessie och tar man bort de saker som sticker ut så blir det kvar formen av en båt. Så denna gång är nog inte odjuret, men visst tror jag på Nessie

  6. Oooh vilken spännande blogg 😀

    jag hejar på Nessie! Jag tror nått finns.. eller vill tro! 🙂

  7. Ser ut som en jättebläckfisk tycker jag.

  8. "grejerna" som sticker ut är nog i själva fallet fartvågor som bildas när "båten" åker framåt! Jag måste säga att om man verkligen försöker så kan man nog se sjöodjur i en vattenpöl. Hahahaha!

  9. Hej anonym!

    Jo jag förstår hur du tänker… Det ser faktiskt ut lite så det måste jag erkänna. Men jag VILL att det ska vara lilla Nessie! 🙂 Så tills jag blir totalt överbevisad så fortsätter jag TRO!

    Ha det bra!

  10. Det där är ju inte Nessie, det är ju Cthulhu!

  11. Har just hittat till din blogg och den är riktigt intressant!!! Vad har du för teorier om storsjöodjuret?

    • Hej Caroline!
      Tack så mycket! Välkommen hit! ^__^

      Ah, storsjöodjuret! Det tror jag absolut på. Man tror ju att man fångade det på film till och med förra året. Skrev ett kort inlägg om det och länkade till filmen HÄR
      Har planer på att skriva ett längre inlägg om just storsjöodjuret snart så, håll utkik!

  12. Jag tycker det ser ut som en bläckfisk ^^

  13. Ser väldigt mycket ut som en båt, men jag tror fortfarande Nessie åtminstonde funnits där innan! Kanske inte helt enkelt är parningsperiod just nu (För er som ror på den teorin om Nessie) Men hur som helst är det antingen en båt bara eller så är det Nessie som gör ett ”dyk”!

  14. Tja!
    Känns jättekul att ha hittat hit till din intressanta blogg 😀

    Angående Loch Nessbilden:
    Det hade vart underbart om man faktiskt kunde bevisa, dvs få en tydlig bild/film på detta ”odjur”. Samma sak med alla varelser som sägs vandra runt som skuggor på våran planet. Dock tror jag också att det är en båt.
    Jag tror att man måste vara skeptisk även fast man tror på övernaturligheter, annars blir ju ALLT övernaturligt (been there, done that i tonåren haha).

    Ha de gött!
    Bruce

    • Hej Bruce!
      Tack! Kul att du gillar den!
      Jo, det är sant, lite kritisk måste man kunna vara. Speciellt när det finns så många suddiga och till och med bluffade bilder där ute.
      Önskar att det kunde komma någon riktigt tydlig bild av Nessie som inte skulle kunna bortförklaras på något sätt.
      Ha det bra du med! 🙂

  15. jag tror på nessie fast det liknar en bläckfisk

  16. Jag kollade på Google earth. Antingen har de bytt ut bilden eller så har den inte funnits. 😦
    Så tråkigt jag som hoppades på att få se nåt 😦

    • Hej Anna!
      Ja, det där var ju ett ta sen nu. Men det är ju lite synd att du missade den. Bilden har i alla fall funnits där. Det kan jag garantera.
      För bilden i mitt inlägg är min egen skärmdump från Google earth. 🙂

      • Jag kollade där idag 2010-09-19 och det är ju senare än när ni skrivit och den fanns där! man måste klicka på sattelit för att se den när min skrivit in koden sen på den gröna pilen och sen zooma in så mycket som möjligt och där är den!

        //Moa!
        PS: Jag tror att det är Nessie som liksom kanske bullar upp sig lite! xD

      • Hej Du! 🙂
        Ah, vad kul att den fortfarande finns kvar! Ha, ha ja, jag tror också på Nessie som bullar up sig. ^_^

  17. jag tror ej att den finns kan de inte ta en vatten karma

  18. jag tror ej att den finns

  19. Wow vad söt!Men hur hittar du allt om allt magiskt och mystiskt? Jag har alltid vart nyfiken av mystik och vill gärna kolla lite på andra bloggar(mest din för den e bäst):) Tacksam för svar //Ronja(Roxxy)

    • Hej Ronja!
      Tack så mycket!
      Var jag hittar allt? Tja, lite överallt. Har mängder av böcker om övernaturligheter och magi och så googlar jag runt mycket.
      Vad det gäller andra som bloggar om det övernaturliga så verkar jag rätt ensam. Det är typ jag och Clas Svahn. 🙂

  20. man kan fatta att alla sjöodjur dör alla strässar ihjäl dom med allt letande 😦

    • Hej christoffer!
      Jag undrar om de störs av det. Det har varit så få letande-expeditioner och ingen har ju hittat nån ännu.
      Jag tror att sjöodjuren har det lugnt. ^__^

  21. Det ser ut som… tentacool i pokemon Ô_ô
    ʘ‿ʘ

    • Hej Legenden!
      Ha, ha det har du rätt i! Det tycker jag bådar gott… precis som Misty så gillade jag alltid tentacool. ʘ‿ʘ (Söt smiley btw) 🙂

      • Haha gillar ʘ‿ʘ 😀 Hittade den på wikipedia ^^ Har ingen aning om hur man skriver den :p går, vad jag vet, inte att skriva med ett vanligt tangentbord x)

      • Hehe var lite snabb med att skicka där XD
        Gillar (inte gillade ;)) tentacool också x)

      • Ah, okej. Då gjorde jag rätt i att kopiera den och spara. ʘ‿ʘ Gillar speciella och roliga smileys. 🙂
        Ha, ha tentacool ftw! ʘ‿ʘ ^‿^ ʘ.ʘ n‿n ʘ_ʘ *‿* ʘ,ʘ

  22. Nessie och Loch Ness är en miljon industri, kommer alltid komma nya bilder där folk påstår att de sett odjuret.

    Tyvärr är nog allt bara en myt.

  23. YEAH!!! NESSIE in my ❤

  24. Båt? Vadå båt, minsta femåring vet väl att båtar inte har ben?!? Däremot är jag osäker på om det faktiskt är Nessie eller något annat. Vem vet, det kanske finns andra, okända varelser där nere i djupet…

    • Hej Evil Fairy!
      Eller hur! Haha ingen båt det där 😛
      Jo, jag tror det kan vara något okänt djur. Det måste finnas en hel del varelser som vi fortfarande inte vet något om 🙂

Kommentera

