Monstret Chupacabra. Människornas framtida jag?

I dag kommer ett mycket läskigt inlägg om det blodsugande monstret chupacabra. Myten om detta odjur startade på 70-talet i Puerto Rico. Mycket boskap dog oförklarligt då och det ledde till att människorna trodde att det var en vampyr i farten. Samtidigt skedde samma sak i sydvästra USA. På 90-talet började samma sak hända igen och nu började människorna skylla dessa händelser på ett underligt monster: chupacabra.



Chupacabra har beskrivits av ett flertal vittnen på olika sätt. Den vanligaste är runt en meter hög. Långa huggtänder, stora alienliknande rödlysande ögon, taggar på ryggen och ödlehud. De sägs kunna ändra färg likt kameleonter och hypnotisera folk och djur. Ibland sägs den hoppa som en känguru eller sväva/flyga. Den beskrivs även som en underlig hund ibland. Vilket får alla skeptiker att jubla och säga att det förmodligen är just det det är: en helt vanlig jycke.

1997 såg massor av människor ett flertal chupacabras. Händelsen har blivit känd som the Varginha incident. En polis som var med säger att synen av chupacabras var illamåendeframkallande. (Blev någon chupacabra där ute förolämpad nu?) 2006 sågs varelsen till i Kalifornien. En kvinna säger att hennes hundar jagade bort den. (modiga hundar!) Det hände när det var fullmåne. Vilket ju bidrar till vampyrfeelingen ännu mer. Samma år hittades ett djur med udda utseende i Texas. Ett DNA-test gjordes och det konstaterades att den liknade en coyote. DNA-frekvensen var nästan helt identisk. Dock bara nästan… Hmmm…

Vad är då chupacabra? –läskig och skrämmande? Jo, jo visst men nu menade jag snarare vad dessa djurs ursprung är. Teorierna är många. Vissa säger att det är en oupptäckt (Ja, eller lite upptäckt) ny ras som legat i dvala nere i jorden men väckts till liv vid jordbävningar. Andra säger att de är resultatet av ett hemligt genetiskt experiment som gått fel. Ett mystiskt laboratorium i El Yunque ska tydligen vara skyldig till dessa varelsers existens. (Skäms på er! Experimentera försiktigt!) Många tror att chupacabra kommer från rymden. Vissa säger att NASA äger dem. Andra menar att chupacabra är husdjur åt aliens. När det gäller husdjur skulle jag hellre vilja ha en söt katt eller så.. Men smaken kan ju variera…

En läskig teori, och det jag syftar på i överskriften, är att chupacabra är hur människorna kommer se ut i framtiden. Att chupacabras är tidsresanden som kommit tillbaka till vår tid för att varna oss eller på nåt sätt förhindra det som gjorde att vi utvecklades till chupacabras. Hu, ingen önskvärd framtid precis. Så om det är sanningen får vi hoppas att chupacabras lyckas ändra händelseförloppet innan det är för sent. (Go chupacabra!)

För att avsluta lite mer skeptiskt så säger många att attackerna mot boskap är från vilda djur som pantrar eller grupper av vildhundar. Huggtandsmärken kan ju även vanliga djur ge. Djurens mystiska förlust på blod förklaras med insekter.
Men jag vet inte, det låter ändå mer som bortförklaringar än förklaringar. Hur som helst så är hela suga blod-grejen väldigt äcklig och otäck så jag vill nästan vara lite skeptisk för ovanlighetens skull. (Verkligen Magic? Alla vänder sig om i förvåning)

Fotografen MagicGirl: ”Se inte så sur ut chupacabra! Ge oss ett leende!”
Chupacabra *ler*
Magic (tappar kameran av förskräckelse): ”vid närmare eftertanke är nog en allvarlig pose mindre skrämmande, eh SNYGG jag menar SNYGG!” (Magic skrattar nervöst)

Vad tror ni om historierna om chupacabra?

26 svar

  1. Haha, älskar texten till sista bilden! 😉

    Men är väl endå lite skrämmande ifall chupacabra verkligen finns? Jag är ingen hit av sånna där creepy djur! 😛 Men vem vet, de kanske bara är snälla?

  2. Oh! Tack för ännu ett spännande inlägg! =D
    Hoppas du får en trevlig kväll!

  3. Usch, har läst om dessa förr och även sett klipp på youtube (fejk säkert, men rätt creepy ändå!) Inte kul att ha vetskap om dessa när man är ute och jobbar på natten XD (Om dom nu finns, men fantasin är rätt duktigt på att spela en spratt också)
    Har även hört att en sådan ska ha setts till i Sverige? Om nu det är sant eller inte kan ju diskuteras…

  4. Du har fått mail från mig! ^____^
    PS. Chupacabra verkar läskig :O

  5. De där illustrationerna var ju bara liiiite scary :S !

  6. lilla chupacabra ja, den legenden har jag hört talas. Vet inte vad man ska tro om det. Konstigt att alla beskriver den olika….men jag tillhör nog skeptikerna och säger att det måste ha en naturlig förklaring.

    Men den sista bilden tyckte jag var bra gjord 🙂

  7. ush vilket otäckt monster. Så du testade kraftdjuret =) intressant. Får: säkerhet och mod i nya situationer. Då e det upp till bevis nu i nästa nya situation =) KRAMAR

  8. Äh, finns mycket som vi inte vet 😀 Det gör världen mer intressant också 🙂

    http://www.manganation.se

  9. Älskar 3:de bilden på något sätt. Den är så vacker tycker jag. Hihih, jag vet jag är lite konstig 😉

    Kan läsa det här inlägget flera gånger om, älskar det!
    Jag gillar spänningen och mystiken hos cupacabra.

    Tycker också om den där teorin att dom är är ”framtiden människor”.
    Visst, det vore hemskt om det var så men lite spännande att dom är från framtiden i så fall 🙂

    P.S ÄLSKAR DIN BLOGG! D.S

    • Hej igen Johanna!
      Tack så mycket än en gång! Dina kommentarer lyste verkligen upp min dag! 🙂
      Du är inte konstig! I alla fall inte konstigare än jag för jag älskar också tredje bilden. ^_^ Den är vacker och att den är lite kuslig gör den bara mer intressant och fängslande.
      Faktum är att Chupacabra är nog ett av de inlägg som jag är mest nöjd med. Vet inte varför… Men det är väl, som du skriver, att chupacabra har en bra spänning och mystik runt sig. Teorin om att det skulle vara framtidsmänniskor är hemsk men spännande. Borde göras en bok eller film med det temat. (Fast det kanske det gör?)
      Ha det så bra! Kram M.

  10. hm… den där tidsresande teorin korckas med en paradox, om nu chupacabras kommer från framtiden för att stoppa oss att utvecklas till chupacabras och de lyckas så fins det inga chupacabras som kan resa från framtiden och stoppa oss från att utvecklas till chupacabras där kommer paradoxen, det är samma sak som att åke bak i tiden och typ döda ens pappa eller mamma innan man själv föddes, då föddes man ju aldrig ock kunde inte då åka tillbaka och döda ens föräldrar innan man föddes

  11. Jag älskar chupacabras!!!! Jag har en varg karaktär som jag brukar måla, o han blev biten av en chupacabra 😉 Han har huggtänder o suger blod o såna grejer som en chupacabra gör:) Han beter sig som om han har rabies när hans blodtörst är som störst, o han har saliv som gör att hans ”bytes” blod inte tjocknar o slutar rinna. Jag älskar honom<3 Ursäkta mig, jätteointressant, men kul o berätta:) Ha det bra!

    • Hej Mimmi!
      ja, Chupacabras är spännande! Din varg karaktär låter för övrigt mycket intressant!
      Blir riktigt nyfiken! Skulle gärna vilja se en bild av honom eller något! 🙂

  12. min kompis sa att i ukraina så var det chupacabras som kunde hoppa 5 meter! jag visste inte vad jag skulle tro , så jag trodde inte på henne… men nu e det lite läskigt =S

  13. Ojoj, hoppas inte människan ser ut så i framtiden :O Undrar vad som gick snett isf..

  14. jag tror allvarligt talat att chupacabras finns för det finns så många som sett dom och att alla beskriver dom ungefär likadant. såg ett program om dom och i det programmet så berättades om flera djur som hittades döda och tömda på blod. flera sa sig sett en varelse (chupacabra) smyga runt huset. programmet avslutades med att en man sade sig ha skjutit varelsen och när man tog in kadavret för analys så sa man att det bara var en vanlig vildhund och man förklarade att chupacabra aldrig funnits utan att bara folk kommit med ursäkter för att få ersättning för dom döda djuren men legenden om chupacabra ville aldrig dö ut.

    • Hej Julia!
      Jag tror också att myterna om chupacabra kommer ur något verkligt. Tror inte heller på bortförklaringen i det programmet. Det finns alldeles för många frågetecken kvar som inte går att bortförklara med det.

  15. Jag tror jag läst om dem förut någon gång… Hmm…
    Men jag måste bara länka till din sida, du ska bli känd Mähähehe.
    Men om chupacabra nu är människor i framtiden hoppas jag att vi hoppar över eller undviker denna… Eh… Form 🙂
    Älskar chupacabran i slutet xD

  16. den var söt ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. Ok, miss. Nästan alla djur har huggtänder. Även söta kattungar (som jag älskar).

Kommentera

