Yetiexpedition, dinosaurier och en skum skalle på mars.

Här kommer ett inlägg med tre spännande nyheter!

Låt oss börja med att en ny expedition är på gång för att hitta yeti eller snömannen på Shoria berget i Ryssland. Sökandet började i juni och leds av Valery Kimiev och professor Nikolai Skalon, chef för institutionen för zoologi på Kemerovo universitet. Heja! Heja! Och lycka till! Hoppas de lyckas hitta yeti eller bigfooten eller vad det nu är :). De har teorier om att han kanske bor i Azass grottan som är flera kilometer lång.
Ja, där inne skulle det ju kunna dölja sig något. Önskar att jag kunde följa med. Jag skulle nog snabbt leta fram dendär yetin! Hahahah! (Magic sträcker på sig och skrattar självsäkert).

En förskräckligt söt och såklart cool yeti. ^__^

Låt oss nu gå vidare till nyhet nummer två. 🙂

Ett nytt foto från mars får folk att spärra upp ögonen.
På bilden under kan man se något som utan tvekan liknar en skalle. Är den från en alien? Är detta ett bevis för liv på mars? Ännu vet man inte särskilt mycket om bilden men vi väntar med spänning på mer information. Jag lovar att hålla er uppdaterade. ^___–

Vad tror ni om bilden?

Sist men inte mist:
Fram till nu har paleontologer gått runt och trott att dinosaurierna dog ut för 65 milljoner år sedan när en asterioid träffade jorden. Men nu kommer chocken!
Ben har hittats som är 500,000 år yngre än alla andra dinosaurie ben som hittills hittats. Detta får folk att spekulera om några dinosaurier överlevde katastrofen och levde vidare ett tag i det som nu är New Mexico och Colorado.
Kan några av dessa överlevare gett upphov till Loch Ness odjuret och att många tyckt sig se dinosaurier i våra dagar? Dock är vissa skeptiska och säger att efter att ligga i sand eller lera så länge kan påverka ben så de verkar yngre än vad de egentligen är.
Men det är ju tråkigt…

Vad tror du?

Ja, det var lite att grunna på!

Kram Magic (som plötsligt snappas upp av något som liknar en överlevande dinosaurie som flyger iväg med henne…)

26 svar

  1. Jag vill gärna tro att det där huvudet faktiskt är från en ailen, och hoppas på det! men samtidigt kan det likaväl vara en sten som oturligt ser ut så. Det händer ju ibland att stenar ser ut som annat.. tyvärr.

    Måste säga ännu en gång att jag älskar din blogg 😀 visade min bror den häromdagen och han läste varenda inlägg, och du har fått en ny läsare 🙂
    HA en bra dag!

  2. Riktigt coolt, hoppas att vi kommer att få bevis på några levande aliens.^.^

    Älskar din blogg! Är inne här nästan varje dag och tittar.
    ^.^

  3. Jag tvivlar på att så stora varelser skulle kunna finnas kvar på land i våra dagar, kanske någon liten dinosaurie i sådana fall. Kanske förklarar försvinnandena i Blair Witch skogen? 😉

    Men i vattnet kanske det finns något stort förutom valarna som man inte har upptäckt (vetenskapligt) ännu. 😛

  4. Jag skulle inte satsa några pengar på den expeditionen. Tyvärr. Vissa saker kan man helt enkelt inte tro på. ^^

  5. Hej Sara!
    Åh så roligt! Vad glad jag blir över att höra det! ^__^
    Ja, jag tycker verkligen att det är på tiden att vi får se lite riktiga aliens! Men snälla och söta! 🙂 Inte onda som vill förstöra jorden!

    Ja, på tal om ”tomten” så ser den jätte läskig ut! °_°

  6. vilken fin bön, du får ha en skön dag. kramisar

  7. vet inte om du fick med allt det lät konstigt så, nätet la av. jag menade att det är fint att man söker efter svar som kan hjälpa oss nu att förstå. livet består av så många frågetecken så ett svar lite då och då gör allt lättare.
    att träffa en aliens hade varit kul, men gu så skrämmande. kanske lever någon dinosaurie nu utan att vi vet, ganska spännande också. ha en bra dag mitt internet krånglar för mycket. kramisar

  8. sv: Hehe aaa, Kna faktitisk hålla med dig, Den var ganska bra.
    Kramiz

  9. oo då måste du lyssna på bosnien, en lugn och fin låt! jag har den på bloggen =)

    skallen som de fotat på mars, ser mer ut som en sten. väldigt likt en skalle, men tror det är en vanlig mars-sten.

    jag tror en del utav dinosaurierna överlevde den stora katastrofen och i sin tur har utvecklats till djur som lever idag. inga konstigheter. många djur som levde på dinosaurierna tid som tex hajar, sköldpaddor, grodor och krokodiler, lever än idag. så varför inte stora ödlor?

    =)

    ha en fortsatt underbar söndag!

  10. Kul att de ger sig ut på en nya expedition för att leta efter Yetin, vi får väl se om dom hittar något.

    Men den där mars-stenen..nja, det är nog bara en sten som liknar något annat.

    Och dinosaurier som fortfarande lever, ja det finns ju många historier om det, men det känns lite tveksamt där ochså. De är ju ganska stora varelser så man borde ju lätt få syn på dom…men vem vet

  11. tack! ja det var en rolig erfarenhet!

    det var en journalist på tidningen som hade fått upp ögonen för min blogg och ville göra ett litet reportage om den. skoj!

    =)

    sköt om dig! kramar!

  12. Fan vilken intressant blogg.. kul ide att blogga om.. denna skall jag utforska mer =)

    Besök och följ gärna min blogg också =)

  13. Tack! Vad glad jag blir! Och det är alltid lika kul att läsa om världens mysterier, så uppdatera! 🙂

  14. Mycket av det där kan man ju faktiskt tro på, jag tror nog att det finns andra varelser förutom vi människor och att dinosaurierna fanns kvar längre än vi tror…

    Sv: Tack 🙂

  15. Rösta på mig?

  16. tror du på allt det där?

  17. Andrabilden: För att vara ärlig (och lite tråkig, haha) ser det ut som en helt vanlig sten…

  18. Vilket sammanträffande.
    Jag sitter just och lyssnar på en gammal skiva som heter Yeti!
    http://www.progarchives.com/album.asp?id=4691

    Finns det nu någon Yeti tyckar jag dom kan lämna den i fred.

  19. hej!
    det här var första gången som jag var inne på din bloggg, väldigt cool!
    ville bara säga att jag kan se in i framtiden. jag vet att det låter konstigt och jag kan förstå om du inte tror på mig.
    jag kan inte se typ 1 år frammåt men jag kanske måste öva lite mer.
    kramar mig!

  20. Jag tycker att ansiktet såg ut som en liten hamster först ^_^

  21. Jag fattar inte det där med huvudet.. Tycker inte det ser ut som ett huvud :S Mer som en sten.. Men kanske är jag som ser den på fel sätt.. Ni får gärna förklara den lite så kanske jag kan se sen och upptäcka vad jag har missat 😉

  22. Dinosaurier + Marshuvud + Yeti = HÄFTIGT!!! 🙂 😮 🙂

Kommentera

