Är folket redo för sanningen?

Det finns en hel del konspirationer om att myndigheterna döljer utomjordisk teknik och till och med kontakt med utomjordingar.
Det finns ju en massa filmer och serier med det temat. Nu är frågan, är detta bara filmer eller finns det verkliga händelser de är baserade och inspirerade av?



”The day the earth stood still” kom 1951 och handlar om hur jorden blir besökt av utomjordingar (som ser väldigt mänskliga ut!). De är inte fientliga utan vill hjälpa oss och ger oss en varning.
Nu ryktas det om att denna film gjordes för att vänja allmänheten vid tanken på ufon.

Det finns rykten om att Walt Disney fick i uppdrag 1957 av flygvapnet att
göra en dokumentär som skulle berätta för allmänheten om ufon och aliens men projektet lades ner.
Ronald Wilson Reagan som var USA:s president 1981-1989 sa att när han var skådis i Hollywood hörde han mycket prat om att regeringen samarbetade med filmindustrin på olika sätt.

Det sägs att alla rymdfilmer och serier är en teknik för att folk ska anpassa sig vid att det finns liv på andra planeter.
När sanningen avslöjas kommer vi vara undermedvetet beredda.
Alla filmer, serier, denna blogg… Nej vad skriver jag! He, he den här bloggen är inte något uppdrag jag fått av regeringen. Ohnej! Ha, ha… (MagicGirl skrattar nervöst).

Vad tror ni?

Om detta är sant, vilken rymd film/serie skulle ni helst vilja var sann?

29 svar

  1. Man tackar!

    Om regeringen har hemlig kontakt med utomjoríngar så är det helt otroligt att de har hållt det så hemligt, ingen har ju kunnat bevisa något… Men man vet ju aldrig, kanske har de det.

  2. hehe cool smileygubbe med dollartecknen 😛 ja det hade ju inte varit helt fel att vinna några hundra tusen ;P men jag vill nog inte stödja sådana program som lurar folk på pengar.. 🙂

  3. Finns säkert något hemlighets makeri någonstans.

    Sv: Tackar så mycket ! 🙂 Provet gick helt okej tror jag.

  4. Tack så mkt! Hoppas allt är bra.

  5. Jag vet inte riktigt vilken film/serie jag skulle önska va sann eller som skulle kunna bli verklighet.. men det som känns mest troligt, som faktiskt skulle kunna hända.. är Independence Day 🙂 en av mina favoritfilmer.

  6. ja det är så typisk att vara helt pank :S
    tänk om man var super rik utan att behöva tänka på allt man köper utan verkligen njuta avv livet ;Ä) det skulle vara något 😀

    ja det finns nog många hemligheter som vi inte vet, spännande att tänka på 😀

  7. Oj, jag är så dålig på sådana där filmer! har inte den blekaste…
    SV: Tackar det gick bra 🙂

  8. Hej jag ville bara tipsa om 3 nystartade topplistor som du kan registrera din sajt på för att få fler besökare.

    Topp 10 Sverige – http://flerb.topplista.com
    För både hemsidor och bloggar

    Toppbloggers http://toppbloggers.topplista.com

    Är du Sveriges bästa bloggare?
    Registrera dig och se om du hamnar bland dem 21 bästa bloggarna i Sverige eller rösta på dina favoriter.

    Spel Beroende är en topplista som listar nätets bästa spelsajter och spelbloggar

    http://spel.topplista.com

    Mvh Ermin

  9. Hej ! jag har nu lagt upp en ny tävling på bloggen där du har chansen att vinna en mjuk fin sjal & ett sött armband !! kolla in =)

  10. hmm, svårt.. har inte själv kommit fram till ännu på vad jag tror, behöver mer fakta. Men visst tror jag nog på att mycket hålls dolt.

  11. Tyvärr håller i allafall sveriges regering något hemligt om utomjordningar och sånt. Min mamma är med i regeringen dvs. håller ekonomin över hela svenska militären. Så hon vet precis vart pengarna hamnar. Har faktiskt frågat henne samma sak. Hon är den som aldrig skulle ljuga för mig.

  12. Sv: Hej! Tack för berömmet! Och du måste läsa Twilight! (;

    Kanske finns det Ufo:n, det känns som att man har blandade känslor när det gäller om de finns eller inte.. både skrämmande och spännande. Men den som lever lär väl få se 🙂

  13. Vad många roliga inlägg jag missat här när jag haft ”bloggpaus”!

    Angående köket är det det som får mig att tveka, jag vill inte bo i byggstök i ett halvår, helst vill jag ha färdigt allt på en gång! 🙂 Bättre köket än badrummet ändå, hämtmat går ju an, klara sig utan toa och dusch är inte lika kul… 😉

  14. Hej Lisa!
    Jag har anat det länge. Men på sätt och vis är det nog bra att sån vetskap hålls hemlig ett tag till. Rymdfilmer eller inte, dom flesta är nog inte redo.

    Tack för att du delade med dig! Känns spännande att höra!

  15. Det låter ju lite konstigt att Hollywood skulle få ”tips” om handlingar till filmer, men ganska kul tanke..kanske kan det bli en bra film?

    Och den film/serie som jag skulle vilja vara sann…finns många bra. I så fall väljer jag en egen film där jag själv är en hjälte som huvudrollen och kämpar mot onda rymdvarelser, räddar världen och får den vackra kvinnan i slutet 😀

  16. Jag gillar dessa rymdfilmer som finns. De är så spännande. 😛

    Ja, visst är de söta. 😀

  17. ja visst är ormar underbara! ja mina strumpebandssnokar va så söta 🙂 saknar dom.

    ja forskarna kommer allt längre och längre i sina upptäckter. snart kanske vi får svar på våra frågor ang. bg foot mm.

    det med Ufon. tänk om man fick ta del av all utomjordlig kontakt som regeringarna sitter inne med. jag har oxå funderat på det där flera ggr. att alla filmer mm är en förberedelse för mänskligheten. det tar tid för oss att smälta saker.

    =)

  18. Tack så jätte mycket! =D

    Jag tror absolut att myndigheter har en hel del hemligheter för oss.
    Kolla bara hur mycket nasa håller hemligt och som ibland kommer ut.
    Hade varit kul om ännu mer kommit fram!
    Kram

  19. Hej hej tack för ett lika givande läsande som alltid.Hoppas allt är bra med dig… Du jag skulle behöva den sidan du tar bilder ifrån igen.. Ganska snart, ska visa dem för andra som ville se… Jag fick adressen men den har jag förträngt antar jag… Hihihi KRAMAR i massor!!! Lotta potta

  20. Oh, jag har sett the day the earth stood still, dock remaken som gick på bio i vintras. 😛 Tyckte den var massa bra ^__^

    Föresten, du kan få låten jag har på min blogg av mig, jag har den på min dator ^^. Om du har msn kan du lägga till mig där: jessie_2222@hotmail.com

    =)

  21. jag tror inte på aliens eller nått sånt trams men ifall detta skulle finna spå riktigt skulle jag vilja ha men in black-grejen 😀

  22. skulle lätt önska att det var som TORCHWOOD!!!

  23. hej jag har såg nåt i luften som var nära oss och det lyste mycke och var runt och stort.

  24. Höhö hoppas inte mars attacks är sann :p Det gick ju helt åt skogen där x)

    Men det är möjligt att det är så att filmer görs i uppdrag av regeringen…

  25. ”Michael Rennie was ill the day the earth stood still” nu vet jag precis ALLTING om filmen rocky horror picture show.. en ”parodi” på science fiction.
    Det är världens bästa film!^^ Handlar om ett nyförlovat par som kommer till ett slott där det bor tre aliens från galaxen Transylvania i planet Transsexual. xD men de får man inte veta förrän i slutet.. ^^ HAHA jag vet inte varför jag skrev om den fimen så mycket.. men jag älskar den och kan inte sluta tänka på den.^^ sorry 😛

Kommentera

