Kärleksdrycker och förtrollningar. ♥

Genom alla tider har folk använt sig av kärleksdrycker och formler för att dra till sig andra.



Det finns hundratals olika formler för att dra till sig kärleken.
Ibland används en talisman eller liknande i kombination med en formel för att dra till sig en älskare.
Afrodisiakum är ett medel som är döpt efter den grekiska kärleksgudinnan Afrodite eftersom det sägs frambringa kärlek.
Några ingredienser som brukar användas i det är: Ingefära, noshörningshorn, pepparrot, ostron och pulveriserat renhorn.

Kärleksdryck är en symbol för kärlekens nyckfullhet och hur den kan drabba vem som helst.

Själv tycker jag att det är läskigt med kärleksdrycker. Man vill ju att någon verkligen blir kär i en och inte förtrollad att bli det.


Vad säger ni?

39 svar

  1. Nej! Jag tror inte på kärleksdrycker men jag tror på tankens kraft… om det skulle fungera enbart som dryck så skulle det vara världens mest säljande (och mest skrämmande) produkt..)

    Ha en härlig dag!

    Kramar från Liv

  2. *sv; ja visst är det hemskt, Tack tack söta du =) kram.*

  3. Svar:
    Tack så mycket.

  4. Tack för kommentarerna i min blogg!
    Maria

  5. Sv: Jo tack, det var helt underbart med promenaden. Helt perfekt väder och skönt att komma bort från studierna en stund. Hoppas allt är bra med dig.

  6. ÅH tack så mkt!!!!! vad glad jag blir!
    jag har inte mkt inspiration, menjag försöker göra det lilla jag kan!

    🙂

    kram på dej magic!!
    //Kinga

  7. Visst har jag någon gång önskat mig en kärleksdryck – men med facit i handen är jag väldigt tacksam över att jag inte haft tillgång till någon 😉
    Kramis

  8. *Svar:* Tack så mycket!

  9. Nej men vad fan en sådan dryck skulle jag haft ibland 🙂 Killar fattar ju inte alltid att just jag är prinsessan de länge letat efter 😛 Tack för lyck önskningen, tror nog tetan gick bra. Hoppas iaf 🙂

  10. Var får man tag i noshörningshorn? Finns det att beställa på nätet? 😉
    Eller räcker det med några glas vin? Har hört att man blir så snygg och trevlig av det. Hihi!

    Nej förlåt! Jag håller självklart med dig helt och hållet. Jag vill bli älskad för den jag är utan några kärleksdrycker.

    Kul att du gillar min nya blogg. 🙂

  11. jag diggar inte kärleksdrycker, jag föredrar att lita på min naturliga charm, om jag nu har nån 😉

  12. håller med dig! en person ska förälska sig i en..inte bli vilseledd utav kärleksdrycker!

    läste i Metro att forskare har kommit på en drog som kan få par att bli nykära i varandra..tycker inte om när man leker för mkt med vetenskapen..saker och ting kommer gå väldigt snett tillslut.

  13. Kan inte du lägga upp en bild på tavlan du målade, när Marc Chagall inspirerade dig 🙂

    natti :D:D

  14. Ja, det låter ju som att man ska droga någon att göra som man vill 😉 Man kan kanske själv äta någonting som gör att man doftar starkare och då drar till sig den man vill ska bli kär… Är det du på bilden?

  15. SV: tack, ja visst är den fin och rosa 🙂 hoppas allt är bra med dig, o att nya året börjat bra! 🙂

  16. Wow! 😮 🙂

    Svar: Hihi, tack. 🙂 Jag behöll dom iallafall, det får funka med ett plåster eller tjocka sockar under! ;*

  17. du med!

    jag håller med dig. Kärlek ska vara på riktigt!

  18. Nu är jag tillbaks efter bloggpausen! Äntligen – har saknat bloggen! Tror jag blivit lite bloggberoende, haha! Är allt bra, har jag missat mycket under min paus? =) Nu ska jag ha myskväll med Lets Dance, älsklingen och massa tidningar! =)Vad ska du hitta på ikväll? STOR KRAM!!

  19. jaaa tänk att få ha en liten lurvig valp i knät att gosa med 🙂
    och njae kärleksdrycker vore bara läskigt, tänk om man blev utsatt för det själv av nån psykopat :S

  20. Det vore intressant om det verkligen fanns eller kunde framställas en kärleksdryck…men ni kvinnor borde ju veta att det finns bara ett sätt…Vägen till mannens hjärta går via magen

  21. Lite läskigt, det där med kärleksdrycker. Undrar hur det känns att dricka pulveriserat renhorn? Den som gör drycken måste vara desperat, haha.

    • Hej M.M!
      Det borde ju egentligen inte kännas så konstigt att dricka eftersom man ska kunna lura i någon drycken utan att den märker det. 😮
      Ja, kärleksdrycker känns läskiga. Man vill ju att folk ska falla för en på riktigt. Inte bli drogade att göra det.

  22. Man borde inte ge någon kärleksdrycker, det är inte äkta kärlek.

  23. Vänta lite… så ska man dricka drycken själv eller lura i någon den… för om man lura i någon den så kanske den blir sur när denne upptäcker hur illa noshörnings horn och ren horn smakar(denne blir kanske sjuk oxå o det vill man ju inte!) tro mig ren horn smakar inte gott!!!

    • Hej Henke!
      Man ska lura i någon annan den… >_-
      Men personligen är jag emot den typen av magi. Man vill ju att någon ska gilla en på riktigt.
      Sen har du ju fullkomligt rätt i att det finns en stor risk med sånna läbbiga ingredienser som noshörnings horn.
      Det kan gå riktigt fel… 😛 Men jag antar att tanken är att man ska blanda ner en liten dos av det i något person äter så att den inte känner någon konstig smak.
      Ha, ha sen måste jag fråga, har du smakat ren-horn?

      • Hehe ja! jag har smakat ren horn (inte pulver ren horn alltså) ren horn smakar som… hmm… tjaa det smakar som trä blandat med järn, pappa är jägare så jag har tillgång till nästan alla typer av horn… men ja har inte smakat noshörnings horn än… -_- ja skulle ha smakat på det när ja hade chansen!

      • Hej Henke!
        Intressant. Även om det inte är så gott så är det ju kul att ha prövat det. 🙂
        Ha, ha 😀 ditt nya mål får bli att försöka få tag på noshörningshorn! ^_-

  24. Njaa, man borde inte göra sånt där. Inte nog med att man utnyttjar andra, utan man blir en del av utrotningen av stackars djur ;( Inte bra för ekosystemet -_- Skäms på såna som ens tänker på att skada djur för ”kärlek” Mrr-_-

    • Hej Tobias!
      Håller helt med! De där är inga bra saker att hålla på med.

      • Äntligen någon som förstår 🙂 Det var en kille på min skola som gjorde så där, sedan gav han den till tjejen, och dagen efter var hon sjuk.. Trevligt sammanträffande. Hon var mycket elak -_-

      • Hej Tobias!
        Vad hemskt. Fy, jag är verkligen emot kärleks-formler.

  25. jag har en kompis som är ihop med en kille.min kompis vill kyssa killen men det vill inte han.
    vad ska jag göra???

    • Hej Molly!
      Ingenting. Vill han inte så vill han inte. Man kan använda magi för att dra till sig och vänner olika saker men man kan (och bör) inte försöka påverka någons fria vilja.
      Magi funkar inte på det sättet.
      Det bästa är väl att din kompis pratar med sin kille om hur hon känner. Det är det enda sättet.

  26. hej man kanse ska fixa en venskaps dryck

  27. jag skulle få kuna få tag i all utom noshörningshorn . men annars det måste var riktig kärlek

  28. Kärleksdryck!
    Jag behöver göra en kärleksdryck. Jag vill hitta en kille. har försökt men bögvärlden e så kall. Jag vill inte vara ensam längre, är fan 38 år. har varit ensam nästan hela mitt liv. min förra kille slog mig, i 1 år.. den andra, kille sålde min stereo.. listan e lång o det blir bara värre. så vill hitta en bra kille.behöver förtrolla någon för det här funkar inte. så snälla hjälp mig med en Kärleksdryck som funkar.. mår uselt..
    Ett recept tack, sätter all min tilltro till er här.
    ;(

    Danne

    • Jag vet ju inte var du bor men kan rekommendera att ta kontakt med RFSL. De anordnar mycket trevliga träffar och sånt vilket verkligen har hjälpt mig.
      Jag hoppas saker och ting snart ljusnar för dig.
      Önskar dig allt gott och lycka till!

Kommentera

