Bigfoot besöker: MissMagicGirl!!!!!!

Glöm det där med att bigfoot bara håller till i USA. Nya bevis visar tydligt att han finns här i Stockholm. Mer exakt, PÅ MIN BALKONG!
Oh ja! För några dagar sen när jag tittade ut på min balkong såg jag detta fotspår:



Ingen i min familj har varit ute på balkongen eller har sådär stora fötter.

Jag, som vill se mig som något av en expert på området fastställde efter en noga titt på fotspåren att en bigfoot är den ända förklaringen.

Här är en bild av en skylt som finns i Colorado:

Jag vet inte om det är en seriös varning eller om det är på skoj….
Kanske borde skaffa en sån och ha på balkongen…Hmmm.

Jag lovar, detta är ingen bluff!
Ni behöver inte tro mig men själv så är jag väldigt uppjagad! ^__^

Vad tror ni om mina mystiska balkongspår?

14 svar

  1. En bigfoot på balkongen, det var inte illa.. du får berätta mer om det händer något ytterligare…

  2. svar : åh tack så mycket ! 😀

    hjälp va skumt haha , lite kul med den där skylten ^^

  3. Jag tror på BigFoot, men ställer mig väldigt skeptisk till bilden från din balkong. Säker på att du inte blivit bättre på Photoshop den senaste tiden? 🙂

  4. Haha, håll oss uppdaterade om det skulle hända något ytterliggare med din bigfoot ;D

  5. Jaså, bigfoot på balkongen…hm..Har den håriga typen från hamburge-reklamen vart hemma hos dig? rolgit inlägg dock 😀

  6. Haha, var roligt du skriver! Men mysteriet bör undersökas närmre, du får göra en Big Foot-fälla på balkongen, vi följer med spännning fortsättningen 🙂

  7. Den storleken liknar min skostorlek lite… Kanske var det jag som tittade förbi?

    Haha nä, skoja ^^ men intressant spår x)

  8. en gång när jag var liten och skulle gå ut och leka så såg jag jättestora fotspår i snön och ingen hade varit ute den natten det måste typ ha varit storlek 60!!!!

  9. Oj… nu har han varit här också! Synd att du inte såg bigfoot själv, då kunde du ha öppnat dörren och bjudit på kaffe:) Men han kanske kommer tilbaka:)

    • Hej Retrogirl!
      Ja, det var synd. Hade varit toppen att dricka kaffe med honom. 🙂
      Har flyttat från lägenheten bilden togs i men jag hoppas att han vågar sig vidare till min nya lägenhet också.

  10. Men i så fall, Magic, bör det väl vara en enbent Bigfoot vars fotspår du hittade ute på balkongen. Som därtill är mycket vig och gymnastisk av sig, eftersom han lyckats ta sig upp på din balkong trots sin enbenthet. (På vilken våningsnivå fanns denna balkong? Jag undrar för att fasadklättrande Bigfoots i sig är extremt sällsynta varelser. Och då måste ju enbenta fasadklättrande Bigfootvarelser vara extremextremt sällsynta – eller hur?)

    Inte nog med att din Bigfoot var av det enbenta slaget. Dessutom verkar hans hälben vara kraftigt dislocerat (= vridet ur led), vilket är ett enormt smärtsamt tillstånd för den drabbade.

    Å andra sidan kan man ju också se ett runt avtryck av en stödkäpp en bit ifrån själva fotspåret. Det indikerar förstås, att din besökande Bigfoot förmodligen gick med käpp. Vilket naturligtvis är helt begripligt med tanke på såväl enbentheten i sig som den ohyggliga smärta det innebär att låta en del av kroppstyngden vila på en kraftigt dislocerad calcaneus (= kraftigt urledvridet hälben).

    Dessutom: Din besökande Bigfoot verkar även ha utvecklat ett slags hälsporre (se ”utväxten” till höger om hälen). Fast hälsporrar brukar inte vara placerade just där. Det kan därför inte uteslutas att det som åstadkommit det hälsporreliknandet avtrycket i själva verket är skaftet till en dolk, vars vassa blad har trängt in i hälbenet och gjort så att detta viktiga stödjeben i foten har dislocerat.

    Du såg möjligligen inga blodspår i närheten, Magic? Om inte, så indikerar det att din besökande Bigfoot förmodligen har gått omkring på sin enda fot med denna kniv istucken under en längre tid.

    Då bör han förmodligen ha varit rejält hungrig, ty vem kan väl jaga villebråd för att få i sig något att äta, ifall han har blott ett ben att stå på samt därtill en kniv instucken i den kvarvarande foten?

    Hoppas att du satte ut mat till honom på balkongen. Eller det hanns inte med? 🙂

    Allvarligt talat, Magic, tror du inte att detta spår i snön som du har fotograferat snarare är ett bra exempel på pareidoli (pareidolia)?

    • Hej bbnews!
      Som du ser på bilderna i detta inlägg av mina istappar: https://missmagicgirl.wordpress.com/2010/02/11/spoke-pa-postkontor-plus-tips-och-istappar/
      Så bodde jag på den tiden väldigt högt upp. ^^
      Femte våningen 🙂
      Så det måste ha varit en fasadklättrande bigfoot! Åh, nu har jag det! Det var spiderman! Eller i alla fall en bigfoot som på något sätt får spidermans väggklättrarkrafter! 😮
      Det är ganska awesome när man tänker på det. Jag borde ha gett honom lite kakor och bjudit in honom på te. 😉
      Fast det där med dolken låter oroväckande…. 😮
      Inget blod vad jag kunde se. Den klättrande personen med de stora fötterna kanske hade med en dolk för att skära av sitt klätter rep när han väl hade kommit upp? Så det var en ofarlig anledning och ingen mordisk. 🙂
      Men då är frågan, vart tog han sedan vägen? Tänk om han fortfarande håller sig gömd inne i nån garderob inne i mitt gammals rum 😉

      Ja, seriöst, det är lugnt pareidoli 🙂

Kommentera

