Luft som symbol.

Nu kommer det avslutande inlägget om elementen. I dag handlar det om luft.
Elementet luft står för frihet, oändlighet, drömmar, kommunikation, psyke, hälsa och tankarnas värld.
Luft är ju inte i sig synlig men representeras ofta av fjädrar, vindspel, rökelse, fjärilar, fåglar etc.



Luft i tolkas i drömmar som medvetandets rörelse.
Storm står för känsloutbrott.
Om man drömmer om ett tornado står det för känslor vi känner oss maktlösa inför.

Det alkemistiska tecknet för luft är:

Har ni drömt om luft någon gång?

Känner ni kanske någon uppblåst person?

Så det var elementen! Nästa gång så kommer jag berätta om något mycket spännande. Nämligen mitt eget möte med bigfoot! Det ni!

19 svar

  1. Hmm.. ja nog har jag nångång drömt om stormar och oväder. Så himla intressant att få veta mer.

    Ha en härlig fredag och en skön helg.

    Vida

  2. Jag gillar den också!

    Jodå, stormar har nog härjat i mina drömmar några gånger. Och uppblåsta personer, det finns det minsann.

    Ojojoj, bigfoot. Det var något! 🙂

    • hej Elin jag älskar också vatten och sånt…!!men jag drömmer nog bara mardrömmar faktiskt!!!!!XDXD =))))))

  3. Hello tjejen!! Fan, vad du är duktig på att ta reda på massa. Det är såå intressant att läsa vad du skriver. Du borde absolut bli författare för du kan ju trollbinda en direkt!! Hoppas du får en trevlig helg. kram till min vän

  4. de händer titt som tätt att jag drömmer om oväder, stormar…

  5. Dust hälsar och tackar för gratulationen.
    DumleMaria

  6. haha jaså? skräck som är så bra, det och barnfilmer ! ^^ lite märklig kombo kanske, haha.,
    oh, möte med bigfoot alltså ;D hoppas det kommer upp snart ! är så spännande att läsa din blogg 🙂 dessutom har du fått en utmärkelse i min blogg för att jag gillar din så mycket 😀

  7. Tänk det är väl tur vi har luften 🙂
    SV: Japp nu är stygnen borta och det gick hur lätt som helst 🙂

  8. Om du vill ha ditt foto på en dollarsedel kan du gå in och göra det på http://www.photofunia.com. Det är riktigt roligt!

  9. Hej.
    Jag har bytt namn och bloggadress. Checka gärna in den nya och du får gärna byta länkadressen. Kram

  10. Vart ju fel adress. haha här är den rätta. http://ventesimo.blogg.se

  11. Angående luft så drömmer man ju ibland att man kan flyga, en så härlig känsla! Tyvärr var det längesen jag mindes en sådan dröm…

    Sv: Ja, det var perfekt med en lugn biokväll, och filmen var riktigt bra – se den 🙂 Ha en trevlig helg tjejen, kram!

  12. Jag kände att jag behövde förändras. Kände inte någon conection med chaela längre och ville börja om på en ny kula. Därav bytet.

  13. spännande blogg (:

  14. okej, jag håller tummarna för att den kommer ut till hösten! :D. vad bra att du blev så glad ^^ tycker fler folk borde få veta din blogg 😀

    Hoppas du får en trevlig lördagskväll 🙂

  15. Hej , Jag vill börja med att säga att din blogg är fantastisk ! De olika kategorien man kan välja mellan är som att gå in i en godis fabrik som ett litet sötsuget barn . Själv hör jag till elementet luft och hittills så allt jag har läst och hört om luft stämmer in på mig . Det var en trevlig överraskning att få se att du skrev att luft har med drömmar att göra , jag har känt mig ledsen ett tag nu och mina drömmar inatt gjorde mina kuddar våta . Verkligen allt du skriver är intressant och det skulle vara jätte trevligt att prata med dig mer om allt , jag skrev min E-mail men jag känner mig lite tvungen att säga också att den blev gjord när jag var liten ( namnet ) du får gärna adda den . Aja nu ska jag fortsätta läsa vidare på din blogg 😀 ! ha en bra dag ! Keep up with the good work (Y) !

    • Hej Evelina!
      Tack så jättemycket! Vad roligt att höra att du tycker det!
      Härligt att du känner dig så kopplad till ditt element och att du hittade ännu mer du kände igen dig i nu.
      Jag diskuterar gärna mer om det övernaturliga med dig! 🙂 Det är alltid kul att träffa folk som också har det intresset.
      Har ingen msn eller så men jag går att nå på missmagicgirl@hotmail.se
      Så du får gärna maila dit om du vill! 🙂
      Tack än en gång för din fina kommentar!
      Ha det bra!

  16. Hej! 🙂 skulle du inte snällasnällarara kunna göra ett inlägg om önskefeer? eller om ännu mer önskemagi i övrigt, det kan man aldrig veta för mycket om 😀

Kommentera

