Fouk-monstret.

Jag har ju skrivit om både Yeti och Bigfoot.
I dag skriver jag om en till mystisk varelse.

Fouk-monstret blev känt under 1970-talet när den sades ha attackerat en familj och boskap.
Monstret ska vara runt 2,5 meter och väga runt 150 kilo. Precis som bigfoot liknar den en enorm apa.

Visst ser det ut som en apa på håll?
Här är en rätt suddig närbild som inte direkt ger någon bra uppfattning men i alla fall:

1971 omskrevs monstret för första gången då den hade överfallit Bobby och Elizabeth Ford på natten. De trodde först att det var en björn. De sköt mot varelsen en del gånger men det tycktes inte påverka den. (Precis som med bigfoot) Båda två klarade sig.
Bara en kort tid efteråt så sågs varelsen igen av D. Woods ochWilma. De beskrev det som ett apliknande djur.
1991 så sa några att de sett monstret vid en bro.
Många fler rapporter har kommit och fotspår har hittats.

Jag tror att om bigfoot är en riktig varelse så tror jag att Fouk-monstret är en bigfoot. De har ju utan tvekan en hel del likheter.

10 svar

  1. längtar till den dag då bigfoot varelsen hittas.(om den nu existerar är frågan) hoppas de inte skadar den bara..

  2. ja, visst är hon ;)?

  3. Det tror jag också 😀
    Bigfoot hmm, undrar va folk fått de ifrån måste ju finnas någon sanning i de kanske!?…

  4. ja du jag vet inte om mina nya leggins såg så snygga ut på bilden men dom e skit snygga irl 😀 hehhee 😀

    åh du maten den va riktigt riktigt riktigt god 😀

  5. bigfoot har jag hört talas som men inte dne här varelsen…coolt 🙂

  6. Ingen har väl lyckats med att fotografera, än mindre se Bigfoot/Fouk-monstret på nära håll? Det odjuret måste verkligen vara skicklig om ingen hittils lyckats hitta den. Men om man skulle ta och söka igenom dessa områden med värmekamerorna så slår jag vad om att vår lilla mystiska monster åker dit ganska snabbt. Teknologin ftw, höhö! 😀

  7. tänk att vakna på natten av att det låter nerifrån… Man hoppar upp ur sängen för att se efter… Där nere står en enorm apa som tjuter och kastar sig emot en… Man rycker åt sig geväret i förskräckelse men kulorna verkar aldrig träffa varelsen… Den lutar sig över en och man känner stanken från dess öppna mun… Sedan helt plötsligt reser sig varelsen upp och rusar därifrån… Var den ute efter att döda eller var den bara rädd? Det där med att den alltid fotas på nära håll kan ju bero på att den har ett mänskligt sinne och tänker att får dom reda på att jag finns på riktigt blir jag förd till ett labb och blir dissekerad 😦 Hu nej jag tror jag håller mig på avstånd 🙂

  8. Kanske en gorilla helt enkelt rymde från en djurpark/cirkus, de har ju trögt blod, så kulorna dödar dem ju inte med en gång – bara gör dem arga först. Och när ägarna hittade den kanske de bestämde sig för att helt enkelt låtsas som om inget hänt, för att slippa skadestånd. Så sett från apans håll:

    Du är förvirrad. Vet inte var du är, men det är kallt. Du har vandrat länge, och är både trött och kall. Hungrig. Plötsligt skymtar du ljus – som på cirkusen/djurparken! Snabbt rusar du fram, men hittar inget. Bara en fyrkantig klippa som ljuset kommer ifrån. Men det luktar människa. Kanske hör någon dig om du ylar? Du försöker, och det hörs ljud. Rädda ljud. Konstigt. En gestalt rusar ut – en människa! Du blir lättad och springer mot den. Plötsligt hörs pangande ljud och det gör det ont i dig. Människan har skadat dig. Hur vet du inte, men du blir arg. Varför gör den så? Du ville ju bara hem. Rasande attackerar du den, men hör mer ljud och känner mer smärta. Du blir svagare, och inser att det är bäst att fly. Så du gör det. Nästa dag hittar de snälla, vanliga människorna dig och du blir tillbakaförd till tryggheten.

    Jag tror att det var något sånt som inträffade, men man kan ju inte vara säker.

Kommentera

