Finns fortfarande Dinosaurier?

Va? Det är klart de inte gör! De dog ju ut för 65 miljoner år sedan!
Är det så säkert det då?

Många har sett dinosaurier ända in i våra dagar. (Ja, på riktigt! Inte film och museum!)
En vid namn Zeiker Tamoshkin berättar om hur han har sett en Brontosaurus när han flög över Kongo i Afrika.
Oidentifierade färska fotspår har hittats i Sydamerika som skulle kunna vara från dinosaurier. Fast de kan ju vara från någon Bigfoot också…. 😉

1935 så sa ett vittne sig ha sett en babydinosaurie i Colorado.

När man tänker på det, det finns ju legender om drakar i alla kulturer. Kan det vara så att de härstammar från kvarlevande dinosaurier?

Kan myter som Loch Ness monstret komma från kvarlevande varelser som vi inte vet om?

En teori är att dinosaurierna faktiskt är utdöda. (Ni har säkert hört den..^_^)
Men hur förklarar man då dessa syner?
Kan det vara spöken efter dinosaurier som folk har sett?

En förklaring är att det är eftersyner. (Haunting)
Det finns en teori om att energi av händelser och varelser kan vara inpräntade i tiden. Ibland kan denna energi synas som bilder. Dessa bilder skulle inte ha någon personlighet utan bara vara som ett tidens minne som plötsligt skulle råka bli synligt.
Vilket skulle förklara spöken och dinosaurier…

Vad tror ni?
Finns det dinosaurier där ute?

25 svar

  1. De är ju rätt så stora…så om de fanns kvar borde ju fler ha sett dom, man missar väl inte ett stor fyrbent kreatur på ca 10-20 meters höjd.

    Men kanske gör finns några kvar, historien om dinosaurien i afrika har man hört förut och Loch ness-odjuret vad nu det kan vara, är välkänt.

    Nej de dog nog ut, med tanke på att det var en rätt stor meteorit som utplånade dem.

  2. Det finns ju fortfarande ställen på vår jord som är ganska outforskade så vem vet?? Fast jag tror nog att de dog ut, det var evolutionens gång..
    Den sista bilden var väldigt vacker tycker jag 😀

  3. Dinosaurier är väldigt häftiga. Jag kommer ihåg när jag var liten, var helt fascinerad av dem. ^.^
    Jag hoppas lite att de finns faktiskt, för jag tycker de är så coola. Om de fanns skulle jag inte vara sen med att besöka en, dock på avstånd!

    Häftiga bilder. 🙂

  4. Vilken jättemysig blogg och intressant inlägg. Jag vet inte vad jag ska tro just nu faktiskt… Men det förvånar mig inte om någon dinosarie har födds nånstans idag. 😉

  5. Tack för din hälsning i min blogg!
    Vilken trevlig sida du har, ska ta mig tid att läsa den ordentligt.
    DumleMaria

  6. Sa: Tack så mycket =D Jag tycker den blev jättefin =)

  7. Wow! Vilken fantastiskt fin blogg du har med fina bilder och läsvärda inlägg. Symbolik och mytologi fascinerar även mig så jag kommer att komma tillbaka och läsa hos dig.

    Att vara en del av en bokcirkel kan jag bara rekommendera för alla som gillar att läsa.. det breddar ju läsandet och ger det nya dimensioner. Hur kul som helst.

    Ha en magisk dag!

    Kramar

  8. Spännande inlägg! 🙂
    Men dinosaurier är ju ganska stora, många av dem i alla fall. Min teori är att ögat spelar folk ett spratt ibland, speciellt i mörker.

  9. Det är en svår fråga men jag tror allafall att de inte finns.
    Har sett på tv att man har upptäckt spår människoliknande apor och t o m bilder på dem men man har inte hittat dem.

  10. ÄÄLSKAR Dinosaurier! :D:D

    jag tror det är som du skrev..dinosauriespöken..väldigt starka energier som lever kvar från svunna tider..

    men tänk ändå att få se en livs levande dinosaurie!!

  11. ”En teori är att dinosaurierna faktiskt är utdöda. (Ni har säkert hört den..^_^)
    Men hur förklarar man då dessa syner?”

    Ja, en förklaring kan ju vara den o så mytomspunna sägnen att folk faktiskt ljuger ibland. Jag lovar, det är sant! Det finns folk där ute i världen som inte alltid talar sanning. En annan teori är att människor TROR att de ser saker som Brontosaurusar och sjömonster, men i själva verket så ser de något helt annat. Lurade av ögat och sitt eget undermedvetna. Jag hoppas verkligen att man hittar dinosaurier eller Nessie osv för jag tycker det vore sjukt häftigt, men jag tror att chansen att det kommer hända är ungefär lika stor som att någon skulle förutspå mitt liv med hjälp av numerologi. Vilket det inte har gjort hittills. Med någon jag känner. Någonsin.

    • Hej Anonym!

      ”Ja, en förklaring kan ju vara den o så mytomspunna sägnen att folk faktiskt ljuger ibland. Jag lovar, det är sant! Det finns folk där ute i världen som inte alltid talar sanning.”
      Va??? Är det sant? OMG! Krossad världsbild! O_O
      Ha, ha 🙂 skämt åsido. Det är klart att de är så och man måste alltid vara lite kritisk mot den här typen av vittnesmål och även mot foton tagna av övernaturliga väsen och så vidare.
      Men i vilket fall som helst är det spännande att fundera över och så länge vi inte vet säker vad som döljer sig där ute föredrar jag att tro. ^_^
      Synd att du inte haft någon tur med att få bra spådomar. Jag fick det en gång med hjälp av numerologi och typ allt stämde! Jättecoolt! Hoppas du får uppleva det också en dag!
      Hälsningar M.

  12. Alltså…. Teknist sätt finns det ÄTLINGAR från dinosaurierna…Och de är ju: krokodiler, sköldpaddor och vissa fiskar…. Men det skulle ju vara häftigt att få se en livs levande dinosaurie!!!!!!!!!!!!!! = ^ – ^ =

    • Hej Bloody Rose!
      Jo, det har du rätt i. 🙂 Det finns en hel del spännande varelser kvar efter dinosaurierna. 🙂
      Att se en riktigt äkta klassisk dinosaurie vore verkligen supercoolt! ^_^ Förutsatt att man såg den på tryggt avstånd. ^^;

  13. en gång när jag vart spådd i kort så frågade jag vad jag skulle få för husdjur och korten svarade 2 dinosaurier!!! Det hände för ganska länge sedan och jag har börjat tvivla 🙂

    • Hej Julia!
      Wow! Vad var det för spå kort? 🙂
      Jag förstår att du börjar ge upp… men man vet aldrig vad som kan hända i framtiden! ^_-

  14. hej christoffer jag håller med dom! 🙂

  15. Det finns dinosaurier idag, dom heter fåglar och har utvecklas från dinosaurier. När det gäller dinaosaurier som du beskriver så försvann dom för ca: 65 miljoner år sedan. När det gäller Loch ness odjuret så håller inte bevisningen för granskning plus att några har erkänt att dom har skapat en del av de så kallade bevis som finns.
    Tomtar och troll har blivit flygande tefat o.s.v.

  16. Vi har ju inte utforskat den andra delen av jordklotet riktigt. Så jag tror att det finns några stora öar som det finns dinosaurier på 🙂 Det sägs ju också att fartyg har åkt ut och utforskat där, men en del har aldrig kommit tillbaka.

    • Hej Tora!
      Ja, man vill ju gärna tro att det finns mycket i världen kvar att upptäcka. Vore awesome om det fortfarande fanns dinosaurier!

  17. Asså. Det hade vart häfigt att sett en livs levande dinosaurier, men isåfall växt ätare…
    Föresten HÄFTIGT inlägg! 🙂

Kommentera

