Tibet drakarna.

En myt som ännu är olöst är ”The Tibet dragons”.
Den 22 juni 2004 så togs följande bild från ett flygplan av en amatör fotograf.
Längst ner i vänstra hörnet så kan man tydligt se två slingrande drakliknande objekt.
Bilden började spridas på nätet och fler och fler som sett den har undrat om det verkligen är två riktiga drakar som svävar runt bland molnen.
Jag tycker nog att det är mycket likt drakar. Man ser ju nästan fjäll och sånt också.
En populär teori är att gamla magiska civilisationer finns kvar på mindre befolkade ställen på jorden. Där det tillexempel skulle finnas drakar.

Vad tror ni om bilden:

Här är en närbild på drakarna:

43 svar

  1. hej hej hoppas du har haft en trevlig helg… Jag vet inte om jag frågade innan men jag har lånat några av dina underbara bilder. hoppas det är okej… svårt att säga om bilderna om drakarna är drakar….
    kram kram Lotta

  2. Svårt att säga om det är drakar eller inte, men visst vore det häftigt om de fanns. Hoppas du har sett filmen ”drakarnas värld”, tror jag den heter.

  3. Om det inte är en drake så är det åtminstone en jättelik djur besläktat med draken… eller nått. Men att bilderna skulle kunna vara fejkade går heller inte att utesluta. 🙂

  4. Tack! =)
    Cool blogg!

  5. adressen är :
    http://keky.devote.se/

    🙂

  6. Hej.
    Ja morgonhumöret är inte alls roligt. Men ja förstår inte för detta har inte hänt på hur länge som helst.. kändes som om man gick i 7an igen haha..

  7. Jo jag med!:D

  8. nej vad häftigt! hoppas det är drakar eller liknande drakbesläktade djur, skulle vara häftigt 😀

  9. häftigt. im a believer 🙂

  10. God Natt

  11. Jag hoppas att det är drakar! Hade inte det varit jättehäftigt!?!
    Hoppas du får en jättebra dag!
    Kram

  12. Hjälp vad häftigt!! Undrar om det är det eller itne, ser ju skrämmande likt ut 🙂

    Det gick bra på läkarbesöket idag föresten, dock får jag dras med en lunginflammation 😛 Blir att äta pencelin då alltså!
    Kram 🙂

  13. Tack för dina rader inne hos mig

  14. Intressanta bilder. Har sett något program på TV om drakar. Tror att dom levde i gränstrakterna mellan Europa och Ryssland/Asien. Det borde finnas saker som vi inte vet allt om ännu…

    • Klart man inte vet allt ännu…..Det är vetenskaplig omöjlighet,
      och det hade varit trist också.

  15. Det kan ju vara fejk i photoshop… Men det ser gulligt ut o jag gillar drakar så varför inte? Vi vet ju inte allt om alla varelser som lever på vår jord. Det finns en film jag älskar som jag tyvärr glömt namnet på, men Sean Connery har drakens röst. Den är underbar…o sorglig.

  16. Jag tyckte att det var likt två stycken drakar men min pojkvän tyckte att det såg ut som kinesiska muren, och att om man tittar närmare så ser man gångarna och ”räckena” på muren… Men han sa att om det inte var det så var det ju naturligtvis drakar, han säger att det är 50/50, eftersom kinesiska muren kan synas även från rymden…

    Men jag gillar drakteorin bättre. 🙂

  17. asså det ser scary ut asså är det nära dom elr e dom gigantiska och uppifrånluften?

  18. det ser läskigt ut

  19. Det ser ju ut som en drake!! :O
    Fy, vad coolt!! <333

  20. Kan ju vara halsen eller svansen på två drakar. Jag ÄLSKAR dom!

  21. Ser ut som drakhalsar 😮

  22. Jag älskar drakar(gillar bilden)!Vad häftigt,häftigt så in i *******!
    Hoppas det inte är trickat!

    • Hej miss Mistery!
      Ja, verkligen. Det hoppas jag med. Det där är verkligen en fantastisk bild. Älskar också drakar.
      Och jag håller helt med. Det vore tråkigt om vi visste allt.

  23. Men herregud jag såg dom inte först jag som är sådant fantasy snille xD Men det var ju riktigt coolt

  24. Det kan vara moln ochså, men jag tror DEFENITIFT på drakar.

  25. Det skulle mycket väl kunna vara drakar. Det finns fortfarande ställen på jorden som människan inte har eller mycket sällan besökt. Jag tror iallafall att det är drakar.

  26. Jag tror för min del helt klart att det är drakar.
    Fotogrfen måste ha vari ganska bra ändå, när jag försöker ta bilder frå flygplan blir det bara suddigt.

  27. Ja,jag hoppas verkligen att det är drakar! 🙂
    Men om det inte är det så måste det i alla fall va ett djur besläktat med ormen. En….väldigt….stor…orm….;)

    Ja,dom såg VÄLDIGT stora ut.Om man gämför med bergen i bakgrunden.Dessutom ser man lite av det runda (vilket flygplans-fönster brukar vara) fönstret i hörnet under drak-antagligen-svansarna.
    JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DET ÄR RIKTIGA DRAKAR!!!
    Skulle vara rena drömmen om man åtminstone VISSTE att dom fanns….;)

  28. cool det ser ut att vara en drake

  29. Det kanske bara är en drake!!!!

Kommentera

