Mels Hål. Ett bottenlöst mysterium…

Jag satt och googlade och kom över en märklig historia.

 


Mels hål är helt enkelt ett hål (Ja, he, det fattade ni) som Mel Waters hittade på sin mark utanför Ellensburg Washington.
Folk runt omkring dumpade sitt avfall där.
Hur noga de än lyssnade så kunde de aldrig höra när det träffade botten.
Det fanns en massa andra skumma rykten kring Mels hål också.
Som att mystiska svarta skuggor lyste upp ur det då och då.
Djur vågade aldrig vara i närheten av det.
En person hade slängt ner sin döda hund i det. Hunden hade nästa dag kommit hem lika levande som sin förvånade ägare.

Mel hade undrat hur djupt det var och försökte mäta det med en fiskelina.
Han kom ner till ”15 miles” men var ändå inte nere på botten.
Mel berättade om sitt hål på radio programmet Coast to Coast AM 1997.
Där har lyssnare sedan följt historien med stort intresse.

Sen går historierna isär.
Vissa säger att regeringen beslagtog Mels mark och betalade honom en kvarts miljon dollar per månad för att flytta till Australien.
När han sen försökte återvända blev han hindrad.
Hans mark blev raderad från google earth (karta över jorden på nätet).
Mel sägs senare ha sagt att han sålt marken men vill inte avslöja till vem eller exakt var själva hålet är.
Väldigt få personer vet vem Mel är. De flesta har bara hört honom som en radioröst vilket gör att många tvivlar på hans existens.

Expeditioner har ordnats för att hitta hålet men man vet inte om någon gjort det.
Enligt vissa skulle det kunna vara en djup vulkan.
Fallet sägs inte undersökas just nu och om det gör det så är det i hemlighet.

Vad tror ni?
Kommer vi någonsin komma till botten med detta?
Eftersom vi inte vet var Mels hål finns så vill jag be alla att vara försiktiga!

Så vill jag ge Fröken Svår (http://catchthefallingstar.blogspot.com/) en speciell hälsning för allt stöd och alla fina kommentarer!
Tack så mycket! Du gör mig sååååå glad!

12 svar

  1. spännande! myter, vad som är sant eller inte, är alltid lika intressant och fascinerande att läsa/lyssna på!

  2. Kul att du tog dig tid och kommenterade! Konst är ett väldigt speciellt ämne och väldigt svårt att disskutera eftersom allt är en smaksak.

    Tack för dina ord – de värmer!

    Vänligen,
    FUF
    http://fuckyoufashionists.blogspot.com/

  3. oj va galet, vad tror du, att det är sant eller falskt?

  4. Jag tror att han vinner också, hans kläder är ju verkligen high fashion. Men de gör grymma kläder alla tre. Nu måste jag rusa tillbaka till tv:n.

  5. Ja det var verkligen kul. Han var ju så nervös och han blev så glad. Så jag satt och rös och mös här hemma i soffan =)

  6. svar: tack för kommentaren😀

    spännande det där med hålet…vet inte om vi kommer komma till botten med det här, vissa saker är det inte meningen att lista ut😛

  7. Heej!
    Allt bra med dig?
    Ha en bra dag!

  8. Vad spännande med hålet, har aldrig hört om det förut🙂

  9. Det finns ett annat ”hål”, kommer inte ihåg vad det heter. Det brinner alltid längst sidorna på det hålet och det har man inte heller kunnat mäta. Det hålet finns det dock många bilder och filmer av. Jag vet inte om du har skrivit om det (du skriver om det mesta som jag ville läsa om) men kan återkomma om jag hittar vad det är det hålet heter ^^

    • Hej IdaMaria!
      Låter väldigt intressant! Känner nog inte igen det där hålet.
      Men det tycks vara väldigt spännande. Om du hittar namnet så säg gärna till mig!

  10. WOW!!!! Med tanke på att det sägs att någon köpt den marken där hålet bör det vara speciellt…. Jag har hört tallas om många bottenlösa hål men kommer ej ihåg vad de heter men de sägs vara bottenlösa!!!! Din blog är suverän!!!!!!! = ^ _ ^ =

    • Hej Bloody Rose!
      Tack så mycket! Det gör mig glad att höra!
      Ja, Mels hål är intressant. Hela historien är så underlig. Man undrar verkligen vad som egentligen finns där…..

Kommentera

