Pegacorn eller Unisus?

När jag letar efter saker om Pegasus och enhörnigar så kommer jag ofta över bilder av någon form av blandning.
Alltså en häst med både ett horn och vingar.
Vad är då detta för något? Är den ett lika legendariskt djur, eller är det bara någon konstnär som inte vetat när han borde sluta? Eller har den verkligen funnits?


Okej flippa inte ut!
Det är bara fusk. Först när jag hitta bilden fatta jag inte det och var jätteglad tills jag fick veta den sorgliga sanningen😦
I alla fall så finns det inte mycket information om denna såkallade blandras.
Den har inte ens ett riktigt namn.
Den kallas antingen Pegacorn eller Unisus, alltå två blandningar av Unicorn och Pegsus. Där i mot finns det en massa bilder.
När det gäller att teckna tycks Pegacorn/Unisas blivigt mer populär än sina två släcktingar. Jag antar att det är rätt naturligt. Dem är ju väldigt fin!
Tyvärr finns det ingen direkt historia bakom dom.
Tro mig, jag har både letat och letat lite till…
Så det blir bara lite bilder, men det är ju inte så bara.

Om någon har information om Pegacorn och Unisus är det bara att säga till!


4 svar

  1. åå nice!

  2. Jag brukar kalla sådana varelser Pegahörningar (jag vet, jag vet, det låter knäppt, skratta så mycket du vill)🙂

Kommentera

