Test för att avgöra om du är en häxa och magiska foton. :)

Känner du dig dragen till häxkonst och magi? Skulle du vilja kalla dig häxa men är inte säker på att du kan göra det? I dag tänker jag dela med mig av ett väldigt bra test för att ta reda på om man är/kan bli en häxa. :) Testet är från en bok jag har som heter ”The Element Encyclopedia of Witch Craft” skriven av Judika Illes. (Så om du tycker att detta är dåligt så skyll på Judika och inte på mig) ^_^;;

Om en eller flera av dessa punkter stämmer in på dig så är du kanske en häxa eller har möjlighet att bli om du  vill.

Vill du veta mer om häxor så läs mitt inlägg: Häxor nu och förr och i folktro.

Tretton tecken på att DU kanske är en häxa:

1. Du är fascinerad av de magiska konsterna, ockult vetenskap och  jordens dolda krafter.
2. Du ser jorden som helig, fylld av mystik och vördnadsvärd.
3. Du känner samhörighet med vilt väder, vilda djur och jordens vilda platser.
4. Du uppfattar makt, positiv styrka, magi och kanske även det gudomliga hos kvinnor.
5. Du kan ha bra kontakt med varelser av andra sorter som fåglar och andra djur.
6. Du är en nattmänniska.
7. Mörkret skrämmer dig inte. I alla fall inte konstant.
8. Du är självständig till din natur. Du följer dina egna regler och värderar din integritet och självstyrelse.
9. Du är nyfiken och har en törst för kunskap.
10. Du älskar gamla historier (myter, legender och sagor).
11. Du tror att universum rymmer oupptäckta mysterier. Allt kan inte förklaras av vetenskap. Allt kan inte kontrolleras av människan.
12. Mysterierna födelse och död fascinerar dig.
13. Du anser dig vara en häxa eller misstänker ibland att du är en eller känner att du vill vara en.

Så hur gick det?

Hur många saker stämde på dig?

Själv känns det som att det var mig Judika tänkte på när hon skrev detta. Wow, jag ÄR en häxa!
Typ allt stämmer på mig utom den sista punkten konstigt nog. Fast NU kan man väl säga att den också stämmer. Fast jag måste säga att jag fortfarande inte riktigt känner mig redo att kalla mig för häxa. Men en dag kanske… Än så länge känns det lite för stort.

Nu till något annat…
Ett nytt teleskop tillverkat av brittiska forskare har fångat sina första bilder av vintergatan och avlägsna galaxer. Teleskopet kallas Vista (The Visible and Infrared Survey Telescop for Astromy). Detta är det största och mest kraftfulla teleskopet som gjorts hittills. Tänkte dela två av bilderna det tagit med er eftersom de är SÅ vackra. ^__^

Bilden ovan visar Emissionsnebulosan ”Flame Nebula”. (En ”Emissionsnebulosa” är ett moln av gas och rymdstoft som ger ifrån sig ljus.) Flame Nebula finns i stjärnbilden Orion. Visst är det en fantastisk bild?!

Bilden ovan är ett foto, flera miljoner stjärnor in i vintergatan.

Är det fler än jag som tycker att detta är hur fascinerade som helst? :)

Avslutar med en bild av en orb och en mystisk skugga som Joanna som äger bloggen http://meeoow.blogg.se har tagit. Tycker att den är mycket intressant.

Tycker att det ser ut som en äkta orb eftersom den har så stark färg och rör sig.
Vad jag ska tro om den svarta skuggan vet jag inte. Den är egentligen ännu mer skum än orben. Spännande bild! Tack för att jag fick använda den här Joanna!

Det blir allt för idag. Nästa gång blir det ett inlägg om astrologi och lite spekulationer om det kommande året!

Gott nytt år allihop! :)

100 svar

  1. Elva saker stämde in på mig på det där testet. Coolt…
    Den första bilden från Vista tycker jag var jättevacker. Liknar ett bowlingklot som jag har sett, med färgerna och formerna.
    Gott nytt år!

    M.M

    • Hej M.M!
      Coolt! Du är en häxa!
      Ja, visst är bilden fantastisk! Så häftig.
      Gott nytt år du med! :)

      • Jag är en häxa.Alla punkter stämde in på mig.Speciellt sista punkten.Ibland har jag blivit så arg att jag har riktat fingrarna mot personen i fråga och den har antingen backat eller senare samma dag haft ont där jag pekat.

        Läskigt…..

      • Hej Alicia!
        Coolt! Du låter verkligen som en äkta häxa! Spännande!

      • allt stämde på mig :O
        fast, jag vill vara en häxa men tror nt att jag är en… :(

      • Hej Hum, hum, Hum!
        Alla som det där stämmer på är häxor. :)

  2. sweet ^^

    • Hej Joanna! :D Tack för att jag fick använda den. Tycker det är ett så intressant foto! ^_^

      • skuggan är ett hantag och orben en reflection.
        Bilden är tagen ut genom ett fönster.
        Wow… jag tror jag just löst ett mysterium!

      • Hej Anonymous!
        Det är intressant att analysera såna där udda bilder. Din förklaring kan mycket väl stämma. :)

  3. Wow, Im a witch! =) haha jag visste väll det.
    Jag känner sådär inför alla punkter, så då e vi väll häxor då. fast en som inte utövar ritualer och sånt.
    Men jag har sett att men är en häxa först när man bestämmer sig för att vara det. Hittade en bok om wiocka och hur man blir en, på en flummbutik som heter shanti här i västerås. kanske ska köpa den? ;)
    Jag har mailat dig nue!

  4. Hejsvej ville bara önska dej ett riktigt Gott och Mystiskt år:)… å såklart som vanligt var det intressant inlägg:)!! Kramar

  5. Omg,,,typ alla stämde in på mig…förutom den sista. Ojoj!

    Ska jag förstöra mystiken med bilden genom att försöka förklara den? (Jag är ju trots allt fotograf och läser en vetenskaplig utbildning…kan inte låta bli att analysera saker ;P )

    • Hej Olle!
      Åhå coolt! Då kanske det är dags för dig att träda in på den magiska vägen? ;)
      Självklart vill jag höra din analysering av bilden. Man måste alltid tänka från ett vetenskapligt perspektiv också!

  6. 11 saker stämde på mig :) Eller kanske tom 12. Har fascinerats av häxor sedan tidig ålder, men bara de som gör gott…

    Kramen från Liv och GOTT NYTT ÅR!!

    • Hej Vida!
      Roligt att så mycket stämde på dig! :)
      Häxor fascinerar mig också. Men jag håller med om att det är god magi som gäller! ;)
      Gott nytt år du med!
      Kram! M.

  7. Ojdå.. alla stämmer in på mig förutom den sista :D så vi kanske skall bilda en magisk cirkel du och jag ;)

    Bilderna från rymden var otroligt vackra.. tänk att vi bor i ett hav av stjärnor, planeter, nebulosor etc :)
    Min absoluta favorit då det kommer till nebulosor är Hästhuvudnebulosan.. har älskat den sedan jag var riktigt liten :) då bad jag mamma och pappa att vi skulle fara och se på den i verkligheten ;) hehe

    Jag minns inte om jag har mailat dig gällande asatron som jag lovade, har haft fullt upp :( förlåt
    skall göra det så fort som möjligt…

    Kram

    • Hej Candymania!
      Vad roligt. Vi är häxor båda två! :) Absolut. Säg bara var vi ska ses så tar jag kvasten dit på en gång… ;)

      Kul att du också fascineras av rymden! Det är verkligen så intressant och magiskt. Hästhuvdnebulosan är verkligen fantastisk.
      Förstår att du ville åka dit. Tänk om man kunde få några snälla utomjordingar att ta en dit!

      Nej, det har du inte mailat om. Men det är ingen stress! Maila om du har tid.
      Men jag ser verkligen fram emot att få läsa mer om din tro.

      Ha det bra och gott nytt år!

      Kram! M.

  8. nej men det är inte klokt, allt stämmer, är jag en häxa verkligen ? . ojoj, jag vet inte hur jag använder magi! hjälp!, har du magi ? kan du trolla ?

    • Hej Erika!
      Tja, du har i alla fall goda chanser att bli en häxa om du vill. :)
      Vad det gäller att använda magi så beror det ju på vad man menar med magi. Om man menar att tända eldar med hjälp av ord eller bara påverka händelser med sina tankar.
      Jag tror att alla har viss magi inom sig. Men jag tror inte att det är lika brutalt som häxor som trollar på tv.
      Men man kan utföra ”magi” genom affirmationer och healing. :) Det är sån sorts magi de flesta moderna häxor använder.

  9. hehe hej igen :P

    Men har du magi ? kan du trolla fram saker ? :)

  10. Ja, jag känner igen mig i alla punkter utom den sista, precis som du.
    Jag har dessutom häxblod i mina vener då min gammelmormors mor var en häxa, eller ah, en sån där ”klok gumma” som drev ut onda andar, spådde med hjälp av trollbord osv. Mamma berättade det för mig idag så jag vet inte så mycket om henne ännu, men jag ska fråga mormor och eventuellt gammelmormor (gammelmormor är snart 97 bast och hör ganska illa, jobbigt att prata i telefon då) mer!

    Dessutom är jag söndagsbarn (född 3:e april 1988 om någon inte skulle tro mig och vill kolla upp…folk har ju en tendens att vara skeptiska *suck*) så jag antar att jag har alla ”fördelar” för att bli häxa.

    Ska bli kul att få veta mer om denna kvinna och det känns som att ännu en pusselbit fallit på plats i mitt liv!

    • Hej Bruce!
      Åh så intressant! Din gammelmormors mor låter som en riktigt spännande person! Du har säkert ärvt en del magisk kraft från henne.
      Och att du är söndagsbarn gör ju det hela ännu bättre!
      Lycka till med dina efterforskningar!
      Kram M.

      • Ja visst gör hon!
        Det känns faktiskt som att en pusselbit har fallit på plats i mitt liv, att mitt intresse för ”övernaturliga” (tycker det är ett töntigt ord) ting är menat för något. Vi får se ;)

  11. 12 punkter stämmer på mig. Den punkten med djur är jag inte säker på eller inte helt hundra på:)

  12. hej missmagicgirl jag läste all punkter om att du kanske är en häxa allt stämde in nu blir jag rädd
    hoppas inget händer

  13. allt stämde in på mig… ;o

    Min farfars faster varn en häxa. (tror jag^^)

  14. på testet stämmde alla :D

    coolt !

  15. jag känner inte att jag är en häxa men att jag g’rna blir för många av de där sakerna stämme ju.
    fast jag är sjukt mörkrädd !
    har du bra tips på böckre eller andra sidor än din man kan läsa om andra som är häxor osv? :)
    kraams

  16. vill bara påpeka att ”orben” på den nedersta bilden är en snöflinga. bilden är troligtvis tagen med blixt, och då ser fallande snö nära kameralinsen ut sådär. ”skuggan” ser inte alls ut som skuggor gör, utan mer som en svart massa. övernaturligt? nja, ser mer ut som något fast, t.ex en kruka eller något som står där. eller så är det bara ditmålat.

    intressant blogg iallafall!

    • Hej Mia!
      Jo, du kan ha rätt om bilden. Det bildas ju orber så lätt…
      Men tack så mycket! :) Roligt att du tycker min blogg är intressant!

  17. neej.. sista bilden tog nån med mobilkamera, o så avspeglas blixten på fönster rutan. Hände mig igår när jag ville fota att det snöar i snart maj. Tog bild genom rutan o så avspeglades blixten.

  18. 9 av punkterna stämde på mig. När jag var yngre höll jag och mina systrar på med trollformer, tror inget av det funkade dock men det var kul, jag är den ända av oss systrar som fortfarande verkligen tror på sånt.

  19. det var faktiskt ett rätt häftigt test :D fick alla rätt… eller nåja, precis som du skrev den sista kan väl inte annat än stämma nu efter man gjort testet :)

    • Hej Viktoria!
      Grattis! Du är en häxa! ^_^
      Ha, ha jo den sista är lite lurig på det sättet. Men det är ju bra med en fråga som man inte kan svara fel på. ;)

  20. jag är en häxa. skulle vilja lära mej mer

  21. jag hade rätt på alla förutom 1!!
    förut när jag var mindre så försökte jag göra en vodo docka men det fungerade inte så bra för jag var inte arg på den personen^^
    kan du inte skriva lite om vodo dockor snälla^^

  22. Jag faktiskt har det så! … Men Jag har alltid kallat mig själv lite som en häxa men bara på skoj, pågrund av mitt häx skratt men nu … :O

  23. Allt stämmer in på mej =). Jag har alltid villat bli en häxa(eller sen jag läste Harry Potter) och har alltid känt mej som en. Du måste ha världens bästa sida.

    • Hej Tilda!
      Vad coolt! :) Då har din dröm om att vara en häxa varit sann hela tiden.
      Tack så jättemycket! Det gör mig så glad att höra att du tycker det! :D

  24. Tyckte då att alla punkterna stämde in, men vet ej om jag kan kalla mig häxa (?)

    • Hej Ebba!
      Eftersom alla punkter stämmer så kan du absolut räkna dig som häxa. :)
      Det där handlar mest om hur man känner sig. Känner du dig som en häxa?

  25. hej jag heter linnea o jag undrar jag vill veta om jag är en häxa ok i skolan innan kalade de mig long näsa och min mamma är barn moska ok jobbar i BB och jag gillar häxor tror på häxorpå snn’la ok elaka och de somm bor i magiskA VÄRDEN o det känns som att jag är en häxa fast kann ej trola kann du veta om jag är en häxa äller innte från linnea 10 år

    • Hej Linnea!
      Om man är en häxa eller inte är mest upp till ens egen känsla. Om man känner sig som och vill vara en häxa så är man det. :)
      Gjorde du häx-testet i inlägget? Fick du många rätt? ^_^

  26. Jag är en häxa men jag vet inte vad jag kan göra

  27. Bilden är tagen ut genom ett fönster. Skuggan är handtaget som är ur fokus och ”orben” är en reflection som speglas på fönsterrutan.
    Något mer som ni vill veta?

  28. Jag kan inte vara en häxa, jag är en kille x)

    men ska kolla 13 tecken saken x)
    1. Du är fascinerad av de magiska konsterna, ockult vetenskap och jordens dolda krafter.
    Ja!

    2. Du ser jorden som helig, fylld av mystik och vördnadsvärd.
    Jofan

    3. Du känner samhörighet med vilt väder, vilda djur och jordens vilda platser.
    Kanske x)

    4. Du uppfattar makt, positiv styrka, magi och kanske även det gudomliga hos kvinnor.
    Vet inte XD

    5. Du kan ha bra kontakt med varelser av andra sorter som fåglar och andra djur.
    Jodå :)

    6. Du är en nattmänniska.
    jag är en dygnet runt-människa XD

    7. Mörkret skrämmer dig inte. I alla fall inte konstant.
    Jag gillar mörker :)

    8. Du är självständig till din natur. Du följer dina egna regler och värderar din integritet och självstyrelse.
    Jepp

    9. Du är nyfiken och har en törst för kunskap.
    Ja x)

    10. Du älskar gamla historier (myter, legender och sagor).
    Yeah!

    11. Du tror att universum rymmer oupptäckta mysterier. Allt kan inte förklaras av vetenskap. Allt kan inte kontrolleras av människan.
    Ja för fan :D

    12. Mysterierna födelse och död fascinerar dig.
    Jepp

    13. Du anser dig vara en häxa eller misstänker ibland att du är en eller känner att du vill vara en.
    Tror inte jag kan vara en häxa :p är en kille x)

  29. 1. Du är fascinerad av de magiska konsterna, ockult vetenskap och jordens dolda krafter.
    Ja för fasen, vad tror du om mig?

    2. Du ser jorden som helig, fylld av mystik och vördnadsvärd.
    Jorden är helig. Näsan också <.<

    3. Du känner samhörighet med vilt väder, vilda djur och jordens vilda platser.
    Vilda djur och platser, dock inte väder…

    4. Du uppfattar makt, positiv styrka, magi och kanske även det gudomliga hos kvinnor.
    Typ… o.O

    5. Du kan ha bra kontakt med varelser av andra sorter som fåglar och andra djur.
    Ja. Har tillockmed inbillat mig att min kanin pratar med mig. Så normal är jag :D

    6. Du är en nattmänniska.
    Om det menas med att man är uppe och sånt. JA.

    7. Mörkret skrämmer dig inte. I alla fall inte konstant.
    Aldrig varit rädd för mörker. Det är bara coolt.

    8. Du är självständig till din natur. Du följer dina egna regler och värderar din integritet och självstyrelse.
    Alltid. Speciellt det där med regler… x3

    9. Du är nyfiken och har en törst för kunskap.
    Nyfiken nr 1 här <..>

    10. Du älskar gamla historier (myter, legender och sagor).
    Ingen värd utan legender och myter. JA.

    11. Du tror att universum rymmer oupptäckta mysterier. Allt kan inte förklaras av vetenskap. Allt kan inte kontrolleras av människan.
    Check. :D

    12. Mysterierna födelse och död fascinerar dig.
    Konstigt nog, Ja.

    13. Du anser dig vara en häxa eller misstänker ibland att du är en eller känner att du vill vara en.
    Mwahh… Med tanken på att man varit osynlig två gånger och flugit en gång (utan flygplan lr nått sånt <.<) så jaa, antar det.
    WIHI, im a witsch.

    • Hej Erika!
      Ja! :) Du är verkligen en häxa!

    • Nice :) Det enda jag har lyckats göra är att flytta på en penna med tanklen en gång..
      Och, förstås, ”kommunicerat” med djur, oftast djur jag aldrig har träffat förr

  30. Vem kom på det här testet

  31. Allting stämmer O_O Fast angående det där med födelse och död, så är jag liite mer fascinerad av död än om födelse, men båda fascinerar mig.
    Yay ^^

  32. Hejsan !
    Nästan allt stämde in på det där testet, det som är läskigt är att folk tycker att jag liknar en också .-.
    Jag tycker nästan att det ser ut som om den svarta skuggan jagar orben x)

  33. Hej..ville bara säga att jag älskar din blogg å att man lär sig mkt intressanta saker :)
    alla stämde in på mig :D jag har alltid varit intresserad av magi å det övernaturliga ^^ och jag vill så gärna bli häxa å har tänkt å bli det med.. ha det så bra

  34. allt stämde in på mig men känner mig ändå osäker, men det är så roligt för dig också, cool bild:)

  35. Har alltid velat skapa wiccagroup, någon mer, PLZ!!:))

    • Hej Selina!
      Härligt att allt stämde på dig! :) Vi är häxor båda två då. ^_^
      Wicca är spännande och jag är tilltalad av en del av deras troskoncept.
      Men jag är nog ändå ingen wiccahäxa utan bara en vanlig häxa. :)

  36. 13/13. Hoppla!!!! 100% häxa.^_^

  37. jag är nog inte så mycket häxa,jag fick 7 rätt eller 6½(fråga nr 13 är tveksam)……….:(

    • Hej Anonym!
      Det avgörande är om du känner dig som en häxa eller inte. I fall du inte gör det så är du nog ingen. Men i fall du identifierar dig med att vara en häxa så är du det. :)

  38. 1.(x) Du är fascinerad av de magiska konsterna, ockult vetenskap och jordens dolda krafter.
    2.(x) Du ser jorden som helig, fylld av mystik och vördnadsvärd.
    3.(kanske) Du känner samhörighet med vilt väder, vilda djur och jordens vilda platser.
    4.(x) Du uppfattar makt, positiv styrka, magi och kanske även det gudomliga hos kvinnor.
    5.(x) Du kan ha bra kontakt med varelser av andra sorter som fåglar och andra djur.
    6.(XXXX) Du är en nattmänniska.
    7.() Mörkret skrämmer dig inte. I alla fall inte konstant.
    8.() Du är självständig till din natur. Du följer dina egna regler och värderar din integritet och självstyrelse.
    9.(x) Du är nyfiken och har en törst för kunskap.
    10.(x) Du älskar gamla historier (myter, legender och sagor).
    11.(x) Du tror att universum rymmer oupptäckta mysterier. Allt kan inte förklaras av vetenskap. Allt kan inte kontrolleras av människan.
    12.(x) Mysterierna födelse och död fascinerar dig.
    13.(x) Du anser dig vara en häxa eller misstänker ibland att du är en eller känner att du vill

    jag antar att jag e lite häxa iaf xD

  39. Allt stämde in på mig!

  40. jag älskar mysterum om rymden om det finns något som vi aldrig har hittat jag älskar mystiska saker att läsa om det skrämmer mig ibland men jag är mer inntresserad av jorden gud och det och jag älskar att läsa saker om sånt du har berättat om i din blogg :)

  41. Reflektioner av en lampa och annat i ett fönster är inte magi. Hahahahahahahahahaha

  42. Hejsan! Jätte roligt test! Anser mej själv inte vara häxa, men alla punkter stämmer in på mej! :) Jag kunde inte stänga ute krafterna längre. Jag är på nyttfödd & vill lära mej alla universums mysterier! Men jag går min egen väg och säger mig inte tillhöra en viss grupp & dess regler! ;)

  43. Jag är nog ingen häxsa vet inte om det är bra eller dåligt men jag har alltid mitt sjunde sinne

    Hej då kram :-D

  44. allt passa på mig och jag skulle vilja vara en häxa.

  45. men jag vill veta mer om det innan jag blir det.

  46. hmm hmm allt stämmer med mig,till och med mina vänner tycker att jag är konstig och jag håller med om det. dessutom är jag själv osäker och är rädd att jag kanske är en häxa.

    • Hej Superoliviajust!

      Att vara häxa är något vissa tycker är coolt att kalla sig eftersom de är intresserade av magi och det ockulta.
      Häxa är inget du kan vara om du inte vill det. Det är inget du behöver vara rädd för att du ska vara.
      Du är bara en häxa om du själv vill det!

  47. alla punkter stämmer på mig (särskilt sista pga Harry Potter o Hermonie:)) skönt att veta att man är det oavsett om man får inbjudantill Hogwarts (eller liknande) eller inte.

  48. Wow, allt stämmer på mig :o men jag vet ej om jag är en häxa eller ett medium för jag har ett sjätte sinne :o

  49. hej vad roligt att du också är en häxa det är jag med ja man kan säga att jag typ kan öva på mina formler och allt . Jag vill bara säga du är redo jag säger till mig själv du är en häxa . Men jag har inte lärt mig att andvända mina krafter jag kokar i bland i hop någon troll dryck .

  50. Men gud så bra idag så fixade jag mitt trollspö och den funkar jag kan massor av formler ok . Dom är roliga att andvända på min syster . Men jag är glad för din skull gratis . Asså kolla här jag heter lucia i mellan namn och jag är född på lucia dagen det sägs att lucian hade magiska krafter och ja jag har riktiga krafter men tro bara på dig själv/ Olivia.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 150 andra följare

